Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بهشت گفت: ما کارهای فرهنگی نیز انجام دادیم که نخستین کار و بهترین کار این بود که مردم وقتی روحانیت در کنار آن ها قرار می گرفت یک حس آرامشی گرفتند و این سبب شد که یک حس امیدبخش به شهر انتقال داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «محمد بهشت» امروز (۲۵ اسفند ماه) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اینجا شهر سی سخت شهری است که در تاریخ بهمن ماه امسال زلزله ای آمد و دچار خسارت های فراوانی شد، مبلمان شهری، باغ‌ها، خانه‌ها و ساختمان ها آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا گفت: شهر سی‌سخت و تعدادی از روستاهای شهر دنا در این حادثه ناگوار آسیب‌های فراونی دیدند.

بهشت گفت:کارهایی که ما به عنوان سازمان تبلیغات شهرستان دنا انجام دادیم نخستین کار ما تشکیل یک قرارگاه به نام قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی بود و در اردوگاه نور شهر سی سخت، این قرارگاه برای خود رسالت و اهدافی دارد، مهم‌ترین این اهداف این بود که گروه های جهادی که به صورت مردمی از جاهای مختلف کشور می آیند ما بتوانیم آن ها را ساماندهی کنیم و با امکانات وخدماتی که برای مردم لحاظ کردیم درخدمت آن ها باشیم.

وی افزود: استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شیراز، قم و تهران برای امدادرسانی به سی سخت آمدند، حوزه علیمه گروهی است که همیشه در همه قسمت ها حضور پررنگی دارد از جمله حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد و همه روحانیون جهادی در خدمت مردم بودند.


مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا تصریح کرد: خدمات بسیاری از جمله آواربرداری، جابجایی وسایل و اسباب و اساس منازل مردم از جمله کارهایی بود که گروه های جهادی طلبه انجام دادند، همچنین در توزیع لباس و وسایل گرمایشی و پتو تلاش کردند.
 

حجت الاسلام محمد بهشت اظهار کرد: در اردوگاه نور آشپزخانه بزرگی ایجاد شد که در طول روز نزدیک به ۳ هزار پرس غذا در بین مردم توزیع می شد؛ در کنار همه این ها ما کارهای فرهنگی نیز انجام دادیم که اولین کار و بهترین کار این بود که مردم وقتی روحانیت در کنار آن ها قرار می گرفت یک حس آرامشی گرفتند و این سبب شد که یک حس امیدبخش به شهر انتقال داده شود؛ به طور مثال در روز جشن میلاد امام علی(ع) جشن باشکوهی را با دعوت از مداح بزرگ کشوری برگزار کردیم که این اقدام یک نشاطی را به شهر انتقال داد.

حجت الاسلام بهشت بیان کرد: کاروان ها و دسته های شادی به در خانه مردم رفتند و با خوراکی هایی که آماده کرده بودند، خدمات رسانی می کردند، با توزیعی که داشتند و با سرود های شادی که برقرار شد حس وحال خوبی را به شهروندان انتقال دادند؛ غرفه های کودک و نوجوان خوبی برپا کردیم در یکی از روستا ها (روستای کوخدان) نیز موکب تشکیل دادیم که از روحانیون سازمان تبلیغات شهرستان مهران تشکیل شد و در آنجا به خدمات دهی پرداختند؛
در میان غرفه ها غرفه کودک و نوجوان  بازتاب خوبی داشت در برخی از موکب ها و غرفه‌های ما پخت آش صبحانه و شام  را برای شهروندان را نیز داشتیم.


وی ادامه داد: همه برای شادی و نشاط مردم تلاش کردند، اما گروه روحانیت سنگ تمام گذاشتند؛ همچنین در عید مبعث چندین برنامه داشتیم و ازجمله برنامه های ما در بحث مسکن مهر بود که روحانیون و طلبه هایی که از سازمان تبلیغات شهرستان بروجن استان چهار محال وبختیاری به سی سخت آمدند یک حال و هوای شادی را رقم زدند؛ همچنین برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان و سرود، قسمتی از برنامه هایی بود که توسط روحانیت  و گروه های جهادی طلبه انجام شد که در ادامه نیز برنامه خواهیم داشت. 


مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا در پایان تصریح کرد: حوزه علیمه استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان تبلیغات اسلامی استان، روحانیون و گروه های جهادی ما تا زندگی دوباره و بازسازی کامل منازل درکنار  مردم عزیز و شریف شهرستان دنا و شهر سی سخت خواهند بود.

            پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله سی سخت محمد بهشت تبلیغات اسلامی سی سخت حوزه علمیه جشن گروه های جهادی شهرستان دنا شهر سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی

زندگی روزمره‌ی ما چنان با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی پیوند خورده است که نمی‌توانیم روزی را بدون وجود آن‌ها تصور کنیم؛ غافل از اینکه این الگوی مصرف تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری: ورود مبحث آلودگی پلاستیکی زمانی وارد مبحث عمومی شد که در سال ۱۹۹۷یک لکه بزرگ پلاستیکی در اقیانوس دیده شد.

اما پنج سال به طول انجامید تا اولین کشور در جهان استفاده از پلاستیک را ممنوع کند. این بنگلادش بود که اولین ممنوعیت پلاستیک یکبار مصرف را در سال ۲۰۰۲ اعمال کرد و دلیل آن هم این بود که یکی از عوامل رایج سیل و سیلاب در این کشور مسدود شدن کانال‌های خروجی فاضلاب توسط پلاستیک‌ها است.

در آفریقای جنوبی نیز قانونی تصویب شد که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را محدود کرد. همچنین چندین کشور اروپایی با در نظر گرفتن تأثیر منفی کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست و تولید محصولات کشاورزی، راهکار‌هایی برای کاهش این آسیب‌ها ارائه دادند. دولت ژاپن برای کاهش تولید و مصرف کیسه‌های پلاستیکی هزینه‌ی آن‌ها را به صورت کامل از مردم دریافت می‌کند.

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نسبت به ممنوعیت تولید آن روش کاربردی‌تری است. حتی اگر دولت‌ها برای استفاده از پلاستیک مالیات هم دریافت کنند نمی‌توانند مصرف آن را به صفر برسانند و آسیب‌هایی که به اکوسیستم وارد می‌شود همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمار وبگاه the world count، امسال چیزی در حدود پنج تریلیون کیسه پلاستیکی مصرف خواهد شد. این حجم می‌تواند دو برابر مساحت کشور فرانسه را بپوشاند. در حالی که اکثر این کیسه‌های پلاستیکی خیلی ساده دور ریخته می‌شوند و تنها یک درصد آن‌ها بازیافت می‌شوند.

تقریباً به طور متوسط هر کیسه پلاستیکی در حدود ۱۲ دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که برای تجزیه آن چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ سال زمان نیاز است. در مجموع سالانه ۱۰۰ میلیون تن پلاستیک استفاده می‌کنیم. حدود ۱۰ درصد از این پلاستیک به اقیانوس‌ها ختم می‌شود که معادل ۳۰۰ میلیون عدد کیسه پلاستیکی است. آبزیان هم کیسه‌های پلاستیکی رها شده در دریا را به جای غذا می‌خورند و این کار به انسداد دستگاه گوارش، خفگی، پارگی دستگاه گوارش، عفونت، کاهش تولید مثل و در نهایت مرگ آن‌ها می‌شود.

در تحقیقات متعددی که انجام شده مشخص شده است که مواد تشکیل دهنده‌ی کیسه‌های پلاستیک ممکن است باعث ایجاد سرطان در بدن موجودات زنده شود. این کیسه‌ها در حجم زیاد در مکان‌های دفن زباله وجود دارند، هکتار‌ها زمین را اشغال کرده‌اند و از خود گاز‌های خطرناک متان و دی‌اکسید کربن منتشر می‌کنند. همچنین شیرآبه‌های بسیار سمی‌ای از محل دفن زباله جاری می‌شود که می‌تواند خاک و آب را مسموم کند.

در حال حاضر ۹۴ کشور ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از کیسه پلاستیکی اعلام کرده‌اند و برخی کشور‌ها نیز در ازای ارایه کیسه پلاستیکی مبالغی را دریافت می‌کنند.

رتبه ایران در استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بالاتر از حد متوسط جهانی است و سالانه بیش از نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی در کشور تولید می‌شود. اما متاسفانه نه تنها تدبیری برای فرهنگسازی و جلوگیری از مصرف بی رویه پلاستیک در کشور اتخاذ نشده است، بلکه روز به روز تبلیغات در این حوزه نیز گسترش پیدا می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تبلیغ مستقیم تولید کیسه پلاستیک به واسطه دریافت حق تبلیغ

مهدی اسماعیلی، استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ زهر عرب زاده پیرامون تبلیغات غیرکارشناسی استفاده از کیسه پلاستیک در رسانه ملی و فروشگاه‌ها اظهار داشت: چالش خای مرتبط با پلاستیک‌ها و مشتقات نفتی در چرخه‌ای که بعد از استفاده از آن‌ها در طبیعت رخ می‌دهد باید جستجو شود.

وی افزود: در رابطه با پلاستیک‌ها محصولات جانبی که در فرآیند تخریب شدنشان تولید می‌شود که شامل میکرو و نانو پلاستیک‌ها است منجر به آلودگی منابع خاکی و آبی می‌شوند. همچنین این ذرات به واسطه ابعادشان می‌توانند تحت تاثیر وقوع ریزگردها، خودشان به عنوان بخش جدیدی از ریزگرد‌ها سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: چیزی که خیلی مهم است، اثرات طولانی مدتی است که این‌ها بر جامعه انسانی و سلامت انسان‌ها برجای می‌گذارند.

وی افزود: از جمله اثرات استفاده از پلاستیک‌ها می‌توان به ایجاد اختلال در غدد درون ریز و ایجاد مشکلات جدی در سلامت انسان‌ها اشاره کرد.

وی در رابطه با تبلیغات ترویجی پلاستیک اذعان داشت: صدا و سیما به عنوان یکی از مراجع اصلی فرهنگ ساز در کشور از پتانسیل بالایی برای فرهنگ سازی برخوردار است. اما متاسفانه تبلیغات مختلفی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را ترویج می‌کند، صرفا به واسطه دریافت حق تبلیغ هرروز در رسانه ملی بیشتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: حتی برخی از این تبلیغات وجود دارد که مستقیما تولید کیسه‌های پلاستیکی را به عنوان یک کارآفرینی ترویج می‌کند.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: چیزی که در رسانه ملی یک مقدار مغفول مانده، این است که در رابطه با کیسه‌های پلاستیکی تخریب پذیر و سایر کیسه‌ها، به صورت تصنعی در آگاهی مخاطب نقش آفرینی می‌کنند. اما این موضوع را که تخریب پذیر بودن کیسه‌ها به معنای عدم ایجاد مشکلات محیط زیستی نیست را توضیح نمی‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • زلزله آنچلوتی در ترکیب رئال مقابل سوسیداد با ایجاد ۹ تغییر
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد