Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات زمستانی رخ داد مشخص شد باید از حالا در انتظار روزهای پرالتهاب و حساسی در هفته های پایانی فصل بیستم لیگ برتر برای تعیین قهرمان باشیم.

سرویس ورزش مشرق – اصطلاح معروفی بین فوتبالی ها وجود دارد که در توصیف وضعیت مسابقات در دور برگشت عنوان می کنند در بازی های نیم فصل دوم دروازه ها کوچک تر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استعاره به معنی سخت تر گل خوردن تیم هاست که دلایل مختلفی دارند. یکی از آنها بالا رفتن میزان شناخت تیم ها از یکدیگر است که منجر به دشوارتر کردن باز شدن دروازه ها می شود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از این اصطلاح که دروازه ها در نیم فصل دوم کوچکتر می شوند این است که هر مربی با برگزاری ۱۵ مسابقه نقاط ضعف قوتش را شناخته و با بهره گیری از فرصت یارگیری در نیم فصل توانسته با اضافه کردن یکی دو مهره همان نقاط ضعف را هم پوشش بدهد و ازینرو باز شدن دروازه اش سخت تر قبل شده است.

*مدافع عنوان قهرمانی

نگاهی سطحی به تیم های بالای جدولی و لیستی از بازیکنانی که در این یکی دو هفته بین تیم ها جابجا شده اند مشخص می کند اوضاع در صدر جدول برای دستیابی به جام بیستم لیگ برتر روز به روز سخت و سخت تر می شود. حضور دوباره مهدی ترابی و انتقال شهریار مغانلو به پرسپولیس از یکسو و پایان محرومیت آل کثیر در پایان تعطیلات نوروزی از سوی دیگر این وضعیت را در مدافع اصلی قهرمانی ایجاد می کند که منتظر تیمی خطرناکتر از این باشیم.

*ترکیب محرم و حاج صفی

در سپاهان هم حضور احسان حاج صفی همه نگاه ها را به سمت مرکز کشور و تیم زرد و مشکی اصفهانی معطوف کرد. بازیکنی که دو تیم استقلال و پرسپولیس هم برای به خدمتگیری اش دندان تیز کرده بودند به تیم محرم نویدکیا رفت تا در کنار علیرضا مرزبان بخت این تیم خطرناک با مدیریتی این کاره را بیش از پیش برای دستیابی به جام بیستم زیاد کند. این در حالی است که بدون حاج صفی هم سپاهان یکی از مدعیان کسب قهرمانی بود.

*دژاگه در تیم محبوبش؟

اما در استقلال که به اذعان همه کارشناسان پرمهره ترین تیم لیگ برتر است هم اتفاقاتی از این دست رخ داد. مهمترین اتفاق در نیم فصل بازگشت فرهاد مجیدی بود که در نیم فصل لیگ برتر نوزدهم آمد و اصلی ترین رقیب برای پرسپولیس لقب گرفت. علاوه بر این به خدمت گیری سعید مهری و آرمان رمضانی در تیمی که ترافیک شدیدی در خط هافبک و حمله دارد دلیل دیگری است که بگوییم یک تیم مدعی دیگر هم به جمع مدعیان اصلی اضافه شد. حال اینکه گفته شده اشکان دژاگه هم به تیم محبوبش می آید و قرار است شاگرد فرهاد مجیدی شود.

البته ساعتی قبل اشکان دژاگه و مسعود شجاعی رسماا علام کردند که قصد جدایی از تراکتور را ندارند و در این تیم خواهند ماند و به این ترتیب یک انتقال جنجالی و جذاب منتفی شد!

*بازگشت رسول

در تبریز هم اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است. این تیم با اینکه تعدادی از مهره های خوب و سرشناسش را از دست داد ولی با بازگرداندن رسول خطیبی به کادر مربیگری این تیم حالا تراکتوری که در نیم فصل اول نتوانست نتایج خوبی بگیرد و دستخوش نابسامانی های مربیگری بود برای دور برگشت با قدرت بیشتری به مسابقات برگردد. حضور حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اراک که با رسول راهی تراکتور شد و بیشترین آمار کلین شیت متوالی در نیم فصل اول را داشت نیز از دلایل دیگری است که باید گفت می توان روی این تیم حساب باز کرد.

*...و غیره

فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، گل گهر سیرجان و تیم های میانه جدولی را هم نباید در این بحث از نظر دور نگه داشت که قطعا در دشوارتر شدن دور برگشت نقشی مهم ایفا خواهند کرد. تیم هایی که سرمربی های خود را تغییر دادند تا برای بقا در لیگ برتر بخت بیشتری داشته باشند هم در این دایره قرار می گیرند که جنگ جام و سقوط را داغ و داغتر می کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا استقلال پرسپولیس تراکتور اشکان دژاگه احسان حاج صفی سپاهان فرهاد مجیدی لیگ برتر فوتبال عیسی آل کثیر محرم نویدکیا نیم فصل لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است

همشهری آنلاین - گل‌گهر سیرجان بعد از تساوی عجیب مقابل استقلال خوزستان، توانست فجر سپاسی را در جام‌حذفی شکست دهد و حالا خودش را برای بازی با مس رفسنجان در دربی استان کرمان آماده می‌کند. علیرضا علیزاده هافبک گل‌گهر در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، در خصوص برد تیمش مقابل فجر سپاسی می‌گوید: «فجر جزو تیم‌های خوب لیگ دسته اول است که برای لیگ برتری شدن تلاش می‌کند، آنها واقعا تیم خوبی هستند ولی ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و با شکست دادن این تیم راهی مرحله بعد شدیم. ما ۲روز قبل از این بازی به شیراز رفتیم، شیراز واقعا شهر فوق‌العاده‌ای است و امیدوارم دوباره فجر را در لیگ برتر ببینیم.»

علیزاده در مورد اینکه آیا گل‌گهر در جام حذفی دنبال قهرمانی است، توضیح می‌دهد: «ما هم اندازه خودمان شانس داریم و قطعا خودمان را مدعی می‌دانیم. جام حذفی جام شگفتی‌ها است و دیدید که استقلال و پرسپولیس حذف شدند، در این جام نمی‌توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. ما هم تلاش می‌کنیم تا به فینال برسیم.»

از هافبک گل‌گهر در مورد بازی با مس رفسنجان سوال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد: «مس تیم خوبی است و بعد از آمدن محرم نویدکیا متحول شده است. تیم ما آمار بسیار خوبی مقابل مس دارد و در این ۴سال به آنها نباخته‌ایم و سعی می‌کنیم در این بازی هم به برد برسیم تا جایگاه خودمان را در جدول بهتر کنیم.»

علیزاده در خصوص اینکه کدام تیم در لیگ برتر قهرمان می‌شود، می‌گوید: «پیش‌بینی سخت است چون هر دو مدعی واقعا خوب هستند ولی من شانس قهرمانی استقلال را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم.»

کد خبر 848056 برچسب‌ها باشگاه گل گهر سیرجان فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • کشف جنجالی: مهاجم فارست هوادار سیتی بود!
  • عکس| استوری برترین دروازه‌بان جام ملت‌ها، بعد از قهرمانی
  • غرش آرسنال در 11 دقیقه: تیمی شایسته قهرمانی!‏
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • یوونتوس ۰ - ۰ میلان/ روسونری نایب قهرمانی را حفظ کرد