Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوسک بین الملل تابناک:  تحریم ۶ فرد نزدیک به بشار اسد از سوی انگلیس، کشته شدن ۱۱۲ نظامی روس در سوریه، دومین رزمایش دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ، دیدار لاوروف با هیات حزب‌الله لبنان و واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد از جمله مهمترین خبرها،  رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 تحریم ۶ فرد نزدیک به بشار اسد از سوی انگلیس

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

دولت انگلیس روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه شماری از نزدیکان «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «رژیم اسد یک دهه ظلم بر مردم سوریه روا داشت که اصلاحات مسالمت‌آمیز را خواستار بودند».

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: «امروز شش نفر دیگر از افراد این رژیم را به‌خاطر حمله همه‌جانبه علیه شهروندانی که باید از آن‌ها محافظت می‌کردند، مسئول و پاسخگو می‌دانیم».

این تحریم‌ها به مناسبت گذشت ده سال از بحران داخلی در سوریه وضع شده‌اند که در پی آن، بخش شمال غربی این کشور از جمله شهر ادلب، به دست گروه‌های مرتبط با القاعده درآمده است.

مداخله کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا در ناآرامی‌های داخلی سوریه، به مسلح شدن گروه‌های افراطی در این کشور انجامید و در نهایت داعش بر بخش‌هایی از سوریه اعلام حاکمیت کرد.

در حال حاضر استان الحسکه در اشغال نظامیان آمریکا و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

کشته شدن ۱۱۲ نظامی روس در سوریه

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

به نوشته روسیا الیوم، او در نشست میان این کمیسیون با کمیسیون بهداشت پارلمان، گفت که طبق اعلامیه‌ها و بیانیه‌های وزارت دفاع روسیه این تعداد نیرو در سوریه کشته شده‌اند.«آندریه کراسوف» معاون اول رئیس کمیسیون دفاع در پارلمان روسیه (دوما) گفت که از زمان ورود نیروهای نظامی این کشور به سوریه، ۱۱۲ تن از آن‌ها کشته شده‌اند.

نیروهای نظامی روسیه از تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ بنا به درخواست دولت سوریه، عملیات نظامی علیه گروهک‌های تروریستی در این کشور را آغاز کرده‌ند. نیروی هوایی روسیه طی این سال‌ها سهم قابل توجهی در پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی داشته‌ است. بخش اصلی نیروهای پیاده‌نظام روسیه نیز در گشت‌زنی و روند نظارت بر روند آتش‌بس‌ها حضور دارند.

بسیاری از حملات تروریست‌ها به نیروهای روس نیز در جریان همین گشت‌زنی‌ها و نظارت بر آتش‌بس صورت می‌گیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نهم مهر ماه در سالگرد اعزام نیروهای این کشور به سوریه در یک کنفرانس خبری گفته بود که اعزام نیرو به سوریه، اعتبار روسیه را تقویت کرده و نفوذ بین‌المللی آن را افزایش داده است و همچنین تلاش‌های رقبای ژئوپولیتیک را برای منزوی کردن سیاسی و دیپلماتیک روسیه را ناکام گذاشت.

دومین رزمایش دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

نیروی دریایی مصر و فرانسه دومین رزمایش مشترک خود را ظرف کمتر از یک هفته در دریای سرخ برگزار کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دومین رزمایش یگان دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ با مشارکت رزم‌ناو مصری "سجم الفاتح" و ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه برگزار شد.

در بیانیه نیروهای مسلح مصر آمده است: رزمایش‌های دریایی متعدد مصر و فرانسه در دوره اخیر بیانگر ارتقای سطح نیروی دریایی مصر است.

در این بیانیه آمده است: رزمایش‌های مشترک اخیر نشان دهنده عمق روابط دوجانبه میان مصر و فرانسه و تلاش مداوم برای حفظ امنیت و ثبات دریایی در منطقه است.

نیروهای مسلح مصر برای ارتقای سطح آموزش و تبادل مهارت‌ها با نیروهای مسلح کشورهای دوست تلاش می‌کنند.

در جریان این رزمایش، دو طرف به انجام تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص و سایر تمرین‌های تاکتیکی و عملیاتی و مقابله با تهدیدات مختلف در روز و شب پرداختند.

دو طرف همچنین در این رزمایش به تمرین فرود بالگردها در سطوح مختلف پرداختند.

نیروی دریایی مصر سه‌شنبه گذشته نیز از برگزاری رزمایش دریایی با نیروهای فرانسوی برای مقابله با تهدیدات احتمالی خبر داد.

دیدار لاوروف با هیات حزب‌الله لبنان

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از دیدار و گفت‌وگوی سرگئی لاوروف با هیاتی از جنبش حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه بدون ارائه جزئیات چندانی اعلام کرد: ما تایید می‌کنیم که این نشست با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه انجام شده است.
هیاتی از حزب‌الله لبنان وارد مسکو شده و در ابتدای امر دیداری با سفیر لبنان در روسیه داشته است.

 

 

واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد

برای مشاهده اصل خبر بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

عضو مجلس دومای روسیه به دلیل تحقیقات جنایی انگلیس علیه همسر رئیس جمهوری سوریه، به شدت از مقامات لندن انتقاد کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دیمیتری سابلین، هماهنگ‌کننده تیم روابط با سوریه در مجلس دوما (پارلمان روسیه) در سخنانی در واکنش به تحقیقات جنایی انگلیس علیه اسما اسد، همسر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: همزمان با ورود درگیری‌های مسلحانه سوریه به یازدهمین سال خود، مقامات انگلیس دریافتند که همسر رئیس جمهوری سوریه در طبقه حاکم در این کشور نفوذ دارد و از ملت سوریه در نبردشان برای دفاع از میهنشان حمایت می‌کند و به همین دلیل تحقیقات درباره او را آغاز کردند.

وی افزود: صحبت درباره اخلاق همکاران غربی ما بی‌فایده است و کاملاً واضح و روشن است که هدف از این اقدام، فشار روانی بر رهبری سوریه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی است.

سابلین گفت: در آغاز درگیری‌ها در سوریه، رسانه‌های غربی بارها اخبار دروغی درباره فرار بانوی اول سوریه از این کشور منتشر کردند اما زمانی که مشخص شد وی به این مسائل توجهی نمی‌کند، تحریم‌های شخصی علیه او اعمال شد و اکنون تحقیقات جنایی علیه او آغاز شده است.
 وی در بخش دیگری از اظهاراتش تلاش اسما اسد را در جریان جنگ و حمایت او از مجروحان و خانواده‌های قربانیان ستود.

سابلین در ادامه اسما اسد را "زنی باوقار و شجاع" توصیف کرد.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک شرکت حقوقی در پایتخت انگلیس اعلام کرد از اسما اسد، همسر رئیس جمهور سوریه شکایت کرده و این شکایت ممکن است منجر به لغو شهروندی انگلیس اسما اسد شود.

این شرکت تحت عنوان گروه "گوئرنیکا ۳۷" اعلام داشت، اتاقهای عدالت بین‌المللی این گروه اسناد محرمانه‌ای را نزد واحد جرایم جنگی فرماندهی پلیس متروپولیتن لندن ثبت کرده تا تحقیقاتی علیه اسما اسد با تابعیت دوگانه انگلیسی-سوری از بابت اتهام "تحریک و تشویق به ارتکاب اقدامات تروریستی در جمهوری عربی سوریه" صورت گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی انگلیس روسیه سوریه مصر فرانسه لبنان مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ حزب الله لبنان رزمایش دریایی دومین رزمایش انگلیس علیه علیه اسما نظامی روس بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

در این حمله ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی غیر نظامی در جاده میدون در جنوب لبنان هدف قرار گرفت، دو فرمانده نیروهای فجر شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان به نام‌های مصعب و بلال خلف به شهادت رسیدند.

به گزارش منابع لبنانی، شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی با یک فروند پهپاد، یک خودروی غیر نظامی را در البقاع غربی در شرق لبنان هدف قرار داده است.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که این خودرو کامل سوخته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه