Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@18:48:25 GMT

سفر نوروزی به این ۴۵ شهرستان قطعا ممنوع است +فهرست

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۶۴۳۱

سفر نوروزی به این ۴۵ شهرستان قطعا ممنوع است +فهرست

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند.

به گزارش «تابناک»، با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، ستاد ملی مقابله با کرونا بر تداوم منع سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی تاکید کرده اما هنوز فهرست رسمی رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور را منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ساعتی پیش نقشه کرونایی اپلیکیشن ماسک که متعلق به این وزارت‌خانه است، بعد از چند هفته به روز شد و حالا فهرستی جدید از رنگ بندی کرونایی شهرهای کشورمان در دسترس مردم است.
بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در این اپلیکیشن، ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهر‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد (در مجموع ۱۴ شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۳۱ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، هویزه در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهر‌های در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

همچنین بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۲۵۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهر در وضعیت آبی هستند. اعلام وضعیتی که البته رسمی نیست اما از آنجایی که مسئولان وزارت بهداشت از مدتی قبل بر اعلام وضعیت کرونایی شهرهای کشور در روز جاری خبر داده بودند، به نظر موثق می‌رسد.  
این در حالی است که بر اساس مصوبات پیشین ستاد ملی مقابله با کرونا (که هنوز به قوت خود باقی هستند)، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی با خودرو‌های غیر بومی و نیز خروج از این شهر‌ها با پلاک بومی ممنوع است و همچنین در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.

به این ممنوعیت‌ها، تصویب منع سفر به چند شهر مسافرپذیر کشورمان در ستاد ملی را هم باید افزود که شامل مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش می‌شد و معلوم نیست منع تردد به آنها در نوروز پابرجا خواهد ماند یا خیر. ابهامی که باید منتظر اظهار نظر مسئولان پیرامونش باشیم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی ویروس کرونا نوروز1400 ماسک فهرست شهرهای قرمز و نارنجی رنگ بندی کرونایی مهدی باکری حداقل دستمزد بمباران شیمیایی حلبچه چهارشنبه سوری سید احمد خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی