Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ «حسین پیغمبری» برگزاری جشنواره خش خورانه را یک اتفاق مهم و بستر مناسبی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده به ویژه در این دوران سخت کرونایی دانست و اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج سبک غذایی سالم و نشاط و پویایی در بین خانواده‌های یزدی برگزار می‌شود 
وی با اشاره به جزییات این رویداد فرهنگی هنری عنوان کرد: در این جشنواره که در ایام نوروز از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد، با در نظرگرفتن رعایت شاخص‌های سلامتی در طبخ هر غذا، میزان کالری‌های استفاده شده در هر غذا، طراحی، چینش و سرو غذاها و از همه مهمتر ترویج فرهنگ تک غذایی در میهمانی‌ها برای مخاطبان این جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوربرگزاری جشنواره خش خورانه عنوان کرد: اغلب شرکت‌کننده‌های این جشنواره را زوج‌های جوان تشکیل می‌دهند که به صورت دونفره و در سه بخش پیش غذا، غذای اصلی و دسر با هم به رقابت می پردازند.
پیغمبری گفت: در این جشنواره نگاه تک‌سویانه به غذاها وجود ندارد بلکه در تلاش هستیم که غذاها علاوه بر خوشمزه بودن، متناسب با شرایط روحی روانی افراد و با کمترین هزینه و طراحی زیبا و منحصربه فرد طبخ شود.
این داور جشنواره خش‌خورانه اضافه کرد: از دیگر محورهای مهم این جشنواره در کنار بحث تغذیه سالم، ایجاد یک فضای سالم و فرح‌بخش در دوران کرونا برای خانواده‌هاست تا بار دیگر فرهنگ دورهمی اعضای یک خانواده احیا شود و خانواده‌ها در کنار هم، داشته‌هایشان را تکرار کنند چرا که اهتمام به این موضوع باعث ایجاد سرگرمی و خانه‌نشینی خانواده‌ها در دوران کرونا می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: از اهدافی که در این جشنواره به آن پرداخته شده است این است که غذاها صرفاً برای سیر شدن و رفع گرسنگی طبخ نشود بلکه با رعایت فوت و فن‌های آشپزی تهیه شود تا بتوان با لذت و اشتها آن را صرف کرد. 
وی افزود: با توجه به این که مسابقات زیادی مشابه این برنامه پیشتر نیز در یزد برگزار شده و تجربه های مشابهی از آن وجود دارد اما جشنواره خش‌خورانه با پرداختن به همه ابعاد روحی روانی، خلاقیت‌های هنری، رعایت فاکتورهای سلامتی و همینطور احیای فرهنگ غنی و سنت‌های قدیمی یزد چندگام از جشنواره‌های دیگر جلوتر است و به یقین می‌توان گفت از موفق‌ترین جشنواره‌های غذا در یزد به شمار می‌رود.
پیغمبری در پایان عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که سازمان فرهنگی ورزشی برای ادامه دادن این حرکت تاثیرگذار و جریان‌ساز در استان ترغیب و این گونه جشنواره‌ها برای آگاهی‌بخشی شهروندان و همچنین ایجاد پویایی و تحرک اجتماعی در جامعه به صورت مستمر و مداوم برگزار شود.

46

کد خبر 1495990

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود