Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه به عنوان فرهنگ نوروز می‌شناسیم، سرچشمه فرهنگ و رسوم ملل بسیاری است که از دره سند تا غرب آسیا و قفقاز برگزار می‌شود و این تنوع و تکثر امروز به دست ما رسیده است.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب‌زاده عصر امروز (دوشنبه) در نشست «نوروز ۱۴۰۰؛ نوروز دوستی» اظهار کرد: ۱۰۰ سال قبل در نوروز ۱۳۰۰ هجری خورشیدی، در این میدان که آن زمان میدان نقش نام داشت و امروز خیابان ملل متحد نام دارد، جشن ورود به سده جدید خورشیدی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز مفتخریم در تحویل قرن جدید به مساعی همراهی دوستان‌مان در وزارت میراث فرهنگی، سازمان ملی یونسکو، وزارت نیرو، سازمان اکو و شهرداری تهران کنار هم جمع شدیم، افزود: نوروز مظهر نو شدگی عالم صغیر و کبیر است. همه چیز نو می‌شود. این نو شدگی هرچند به قول فلاسفه دائمی است ولی هیچ چیزی مانند نوروز این نو شدگی را به رسمیت نمی‌شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آنچه به عنوان فرهنگ نوروز می‌شناسیم، در فرهنگ و رسوم ملل بسیاری از دره سند تا غرب آسیا و قفقاز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این تنوع و تکثر امروز به دست ما رسیده است. نوروز به تحول و نو شدن گره خورده است؛ تحول انسان به خیر و نیکی. از خدا می‌خواهیم فکر و تدبیر ما را به سمت همزیستی و دوستی تغییر دهد.

خطیب‌زاده با بیان اینکه امیدواریم به مدد فصل جدید و فصل بهار شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و رویش تندرستی باشیم، تصریح کرد: نوروز آغاز فصل مشترک برای همگان است. برای مردم ایران، منطقه و تمامی ملل نوروزی توام با سلامتی، شادی و دوستی آرزومند هستم.

منبع: ایرنا

کد خبر 481544

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه ایران نوروز نوروز ۱۴۰۰ غرب آسیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • گره اندر گره
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است