Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@11:20:58 GMT

لیست شهر‌های ممنوعه برای سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۱۶۱

لیست شهر‌های ممنوعه برای سفرهای نوروزی

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام جدول رنگ­بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ بر ممنوعیت مسافرت"از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز تاکید کرد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

ملت شریف و عزیز ایران

ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد سراسر نور و سرور این ماه و همچنین تهنیت و شادباش پیشاپیش فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت، در ابتدا لازم است از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز (اصحاب رسانه، اصناف، صداوسیما و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر ،مسئولین و خادمین خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید 19 تنها نگذاشتند تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هرساله فرارسیدن نوروز و بهار طبیعت آغاز یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعائر دینی و اخلاقی اقدام می­نمودند.

امسال اما به دلیل شیوع ویروس و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهروندان، این رویداد زیبا و بزرگ را با چالش جدی مواجه نمود. همانگونه­ که استحضار دارید، یکسال از تجربه مدیریت بیماری کرونا می­گذرد که دستاوردهایی گرانقدر اما به بهای سنگین رقم زده است. خادمین شما، ماه­ ها قبل از رسیدن موعد نوروز برنامه­ ریزی این ایام را در دست اقدام داشته اما بخاطر غیرقابل پیش­ بینی بودن روند بیماری کووید 19 ،تمام تصمیمات تحت­ الشعاع آن قرار ­گرفت. به ­همین دلیل نیز احتمالات و سناریوهای مختلف پیش­ بینی تا متناسب با وضعیت بیماری در کشور، اجرایی گردد.

بحمدا... با همراهی و مساعی دلسوزانه همه شما عزیزان، برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شهرها از منظر بیماری به نقطه خوبی رسیده، اگرچه این امر بسیار شکننده بوده و هرآن امکان اوجگیری بیماری به­ خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

برابر تکلیف قانونی مصوب در ستاد ملی، مسافرت"از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع می­ باشد. بر همین اساس، مقرر گردید تا لیست آخرین وضعیت شهرها در 25 اسفند ماه به استحضار ملت شریف رسانده شود. در این راستا اطلاعیه حاضر ضمن اعلام لیست مذکور، نکات مهم ذیل را نیز اعلام تا به صورت جدی از سوی همه مردم مورد توجه و رعایت قرار گیرد:

اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در 29 استان، این وضعیت بسیار شکننده می­باشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول نمایند.

مجدداً تاکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.

چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:

حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.

از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر نمایند.

از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.

از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.

دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.

در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.

افرادی­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید.

رنگ­بندی شهرستان­های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ 25 اسفند 1399 الی 15 فرودین 1400

وضعیت نارنجی: پر خطر. در این وضعیت سطح شغلی 3 و 4 تعطیل خواهند بود.

وضعیت قرمز: خیلی پر خطر. در این وضعیت همه مشاغل (به جز موارد ضروری سطح 1) تعطیل خواهند بود.

آذربایجان شرقی/سراب/نارنجی

آذربایجان شرقی/عجب شیر/نارنجی

آذربایجان غربی/ارومیه /نارنجی

آذربایجان غربی/ چایپاره/ نارنجی

آذربایجان غربی/ ماکو/ نارنجی

آذربایجان غربی/ نقده/ نارنجی

اصفهان/ گلپایگان/ نارنجی

ایلام/ دهلران/ نارنجی

بوشهر/ دیلم/ نارنجی

بوشهر/ کنگان/ نارنجی

بوشهر/ گناوه/ نارنجی

چهارمحال و بختیاری/ سامان/ نارنجی

خوزستان/ آبادان/ قرمز

خوزستان/ امیدیه/ نارنجی

خوزستان/ اندیمشک/ نارنجی

خوزستان/ اهواز/ قرمز

خوزستان/ ایذه/ نارنجی

خوزستان/ باغ ملک/ نارنجی

خوزستان/ باوی/ نارنجی

خوزستان/ بندرماهشهر/ قرمز

خوزستان/ بهبهان/ نارنجی

خوزستان/ خرمشهر/ نارنجی

خوزستان/ دزفول/ قرمز

خوزستان/ دشت آزادگان/ نارنجی

خوزستان/ رامهرمز/ قرمز

خوزستان/ شادگان/ نارنجی

خوزستان/ شوش/ قرمز

خوزستان/ شوشتر/ قرمز

خوزستان/ کارون/ قرمز

خوزستان/ مسجد سلیمان/ نارنجی

فارس/ ارسنجان/ نارنجی

فارس/ زرین دشت/ نارنجی

کردستان/ دیواندره/ نارنجی

کهگیلویه و بویر احمد/ گچساران/ قرمز

لرستان/ پلدختر/ نارنجی

لرستان/ دورود/ نارنجی

مرکزی/ خمین/ نارنجی

هرمزگان/ خمیر/ نارنجی

همدان/ نهاوند/ نارنجی

یزد/ خاتم/ نارنجی

تعداد شهرستان­های قرمز 9

تعداد شهرستان­های نارنجی31

تبصره:
چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می نماید.

در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه چندان دور فراهم نماید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسامی شهرهای ممنوعه سفر نوروزی نارنجی آذربایجان غربی نارنجی و قرمز نارنجی خوزستان قرمز خوزستان وضعیت بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدا و سیما در خبری نوشت: براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901305

دیگر خبرها

  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام 2 لژیونر
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان