Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:19:36 GMT

۱۷ شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونایی / گلپایگان نارنجی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۵۹۹

۱۷ شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونایی / گلپایگان نارنجی شد

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اظهار داشت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۷ شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اردستان، اصفهان، تیران و کرون، خمینی‌شهر، خوانسار، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف آباد و نطنز در وضعیت زرد ثبت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین شهرستان‌های برخوار، بویین میاندشت، چادگان و خور و بیابانک در وضعیت آبی کرونا هستند.

وی تصریح کرد: گلپایگان نیز به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت.

کد خبر 5170556

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آرش نجیمی وضعیت زرد ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف شیوع کرونا گرگان شیراز اردبیل انتخابات شوراي شهر برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی