Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نیازمندتوجه جدی به بحث مسجد سازی در سطح محلات هستیم، گفت: ما در مقابل نسل آینده مسئول هستیم و در جاهایی که امکان دارد باید برای ساخت مسجد و فضای سبز در سطح محلات زمین اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، خطاب به «عبدالله بهادری» با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: حضور  شما در استان با تجاربی که در سایر استان ها و مرکز کشور کسب کرده اید، یک فرصت برای استان برای استفاده از این تجارب است است و فرصتی هم برای شما است که خدمت ماندگاری برای مردم استان داشته باشید و این تجربه گنجینه سودمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  یادآور شد: استان ایلام عقب ماندگی و فاصله های زیادی نسبت به سایر استان های کشور دارد و بودجه های قطره چکانی های برای توسعه این استان تاثیرگذار نیست،  برای اجرای کار راه آهن به استان اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال کافی نیست و فرصت ۴ ساله برای پیمانکار برای اجرای ۱۷ کیلومتر بسیار زیاد است، موضوع راه آهن استان باید اولویت بندی شود و حرکت جدی برای الحاق استان به راه آهن کشور ایجاد شود.

 

وی ابراز کرد: در بحث مسکن های مهر جای تاسف وجود دارد که هنوز برخی واحدها تکمیل نشده است، مابه التفادت هزینه های تکمیل این واحدها با توجه به شرایط زمانی، بسیار برای مردم سنگین است و انتظار می رود که دولت کمک کند که صاحب مسکن مهر به خانه خود برود.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کار شدنی است، ابراز کرد: در برخی جاها، پیچ های قانونی وجود دارد و یا برخی جاها قانون اجرا نمی شود، برخی ها جاها که باید مر قانون اجرا شود، اجرا نمی شود، کسی که در حاشیه شهرها آلونک خریداری می کند از روی ناچاری است، اما باید فضایی ایجاد شود که سوء استفاده کنندگان وارد حوزه مسکن نشوند، اگر کسی  از جهالت و فقر مردم سوء استفاده کند باید به طور جد برخورد شود.

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد:  زمین در استان ایلام محدود است ولی قابل گسترش است، در ایلام مناطق کوهستانی و تپه ای وجود دارد که می توان از این فضاها استفاده کرد و  می تواند از طرح های آینده باشد و امید است که تحول بزرگی در حوزه تامین مسکن استان ایجاد شود.

 

وی با اشاره به رویه بدی که در برخی از نقاط شهر ایلام در زمینه اضافه ساخت زیربنا وجود دارد، گفت: امروز متاسفانه  بهترین جای شهری ایلام،ا تبدیل به واحدهای مسکونی برج مانند با تعداد طبقات زیاد شده است که به دلیل سوء استفاده برخی سرمایه داران و دلالان است، این مصیبت بزرگی است که در  کوچه های ۸ متری آپارتمان های ۸  طبقه به بالا ساخته شود  که این امر در تضاد با حقوق شهروندی است و باید مدیریت لازم در ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ در این زمینه انجام شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مبلمان شهری ما باید چشم اندازی صحیحی برای آینده داشته باشد، افزود: در این شرایط که روی گسل زلزله قرار داریم باید پیشگیری های لازم انجام شود و استحکام ساختمان ها با تدبیر درست  افزایش یافته و تراکم ساختمان ها در برخی مناطق شهری مدیریت شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: ما امسال  به دلیل کرونا، از مراسم اربعین حسینی محروم بودیم  اما در سال های قبل، بیش از ۶۰ درصد زائران کربلا از مرز مهران تردد کرده اند چرا که مرز مهران برای  زائران  هم زمان کوتاه تر و هم هزینه های کمتری دارد، اما با این شرایط راه های استان به ویژه ایلام به مهران، به طور قطع ترافیک ایجاد می شود باید تلاش کنیم این مسیری که ملی است به نحو شایسته ای به سرانجام برسد و مسیر ایلام به مهران توسعه یابد.

 

وی با اشاره به اینکه راه زیرساخت مهمی است که بسیاری از فعالیت های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت:  کمی زیرساخت های حوزه راه در استان، برای توسعه استان یک مانع جدی محسوب می شود و باید برای استان زیرساخت ها در نقاط مختلف استان فراهم کنیم.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: در نقشه تفصیلی شهری ایلام، فضای مذهبی بسیار محدود است و نیازمندتوجه جدی به بحث مسجد سازی در سطح محلات هستیم، برای سبک زندگی اسلامی نیاز است که هر محله ای مسجد داشته باشد، مسجد در دسترس و نزدیک زندگی افرد در یک محله باشد، امروز لازم است مجتمع فرهنگی در سطح محلات ساخته شود که هم مسجد و حسینیه داشته باشد، فضایی در این مجتمع برای زائران، خانه عالم، خادم  در نظر گرفته شود و مسجد از طرف دیگر نیز مساجد باید یک منبع درآمد داشته باشند و  که هزینه های جاری مساجد را رفع کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه گسترش حوزه شهری باید متناسب با توسعه شهری و آپارتمان سازی باشد،ابراز کرد: ما امروز در سطح شهر ایلام فضای باز نداریم، امروز شهر گسترش پیدا کرده است اما فضای فرهنگی و مذهبی برای آن طراحی نشده است، ما در مقابل نسل آینده مسئول هستیم و در جاهایی که امکان دارد باید برای ساخت مسجد و فضای سبز در سطح محلات زمین اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه محله راه و شهرسازی مسجد حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام سطح محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد

ایسنا/اصفهان  مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین رویداد تکیه‌گرد با محوریت تکیۀ خاتون آبادی خبر داد.

ابراهیم عمرانی، در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان که امسال با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» برگزار شد، اظهار کرد: شهر اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در زمینۀ گردشگری برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن‌ها به حوزۀ تاریخی، فرهنگی، مذهبی و هنری مرتبط است. بخش‌ مهمی از این ظرفیت‌ها مجموعۀ تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد است که هفته فرهنگی اصفهان فرصتی را فراهم کرد تا سرزمین تخت فولاد به‌عنوان یکی سرمایه‌های عظیمِ شهر بیش از پیش معرفی شده و شناسانده شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، معماری و گردشگری تکایا، مجموعه تخت فولاد تلاش کرد تا رویدادی را با عنوان «تکیه‌گرد» و با تمرکز بر ظرفیت‌های این مجموعۀ تاریخی، فرهنگی و مذهبی برگزار کند.

او با اشاره به برگزاری اولین برنامۀ «تکیه‌گرد» در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اولین برنامه از رویداد «تکیه‌گرد» سال گذشته و هم‌زمان با هفته فرهنگی، با محوریت تکیه میرفندرکسی برگزار شد، و قرار است تا دومین برنامه از سلسلۀ رویدادهای «تکیه‌گرد» نیز با محوریت تکیۀ خاتون آبادی برگزار شود که طی آن، شرکت‌کنندگان در این برنامه با روایت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و بناهای معماری این تکیه آشنا خواهندشد.

عمرانی اضافه کرد: در حاشیۀ برگزاری دومین رویداد «تکیه‌گرد»، مسابقه عکاسی با موبایل از بناهای آرامگاهی و معماری و عناصر گردشگری تکیۀ خاتون آبادی برگزار می‌شود و در پایان نیز به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، برگزاری رویداد «تکیه‌گرد» را فرصتی مغتنم دانست و بیان کرد: این رویداد کمک خواهدکرد تا با دقتی به مراتب بیش از گذشته، به جزئیات و زوایا و ظرفیت‌های تکیۀ خاتون آبادی نگاه شود و نگاه مصرفی به تکیه‌ها و بناهای آرامگاهی تخت فولاد تغییر کرده و تکریم و مرمت و برجسته‌سازی تکیه‌ها رخ دهد.

به گزارش ایسنا، رویداد گردشگری «تکیه‌گرد» پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، ازساعت ۱۶ تا ۱۹ بعدازظهر، در تکیۀ خاتون آبادی برگزار می‌شود و عموم شهروندان و گردشگران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. ضمن اینکه علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران