Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان دو طرح تحقیقاتی دکتر جواد صفایی قمی- عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به همراه منصوره نادری- دانش آموخته دکترا این دانشگاه، در مرکز ثبت اختراعات آمریکا به چاپ رسید.

صفایی قمی تهیه داروی ترک اعتیاد را یکی از این طرح ها عنوان و اظهار کرد: این دارو با نام لومتادون یک ماده مخدر سنتزی است که به عنوان داروی ضد درد استفاده می شود و برای دردهایی متوسط تا شدید به کار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترکیب، یک و نیم تا دو برابر قوی تر از متادون (مخلوط راسمیک آن) است. همچنین برای درمان اعتیاد به مواد مخدر به ویژه هروئین نیز استفاده می شود.

وی دیگر طرح تحقیقاتی را حلال مورد نیاز در پالایشگاه نام برد و گفت: ۲-(۲-آمینو اتوکسی) اتانول در واقع یک حلال آمینی همه‌کاره است. در صنعت نفت در قسمت تصفیه گاز برای حذف هیدروژن سولفید، کربن دی‌اکسید و کربونیل سولفیدها به کار می‌رود. هم­چنین به‌عنوان یک حلال منتخب برای بازیابی ترکیب­های آروماتیک از جریان­های نفتی در صنعت نفت نیز استفاده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: این ترکیب برای تهیه عامل‌های مرطوب‌کننده، تثبت کننده‌های فوم و امولسیفایرها و غیره نیز کاربرد دارد. روش‌های سنتز متنوعی با استفاده از کاتالیزگرهای همگن و ناهمگن مختلف، تحت شرایط گوناگون گزارش ‌شده است که از معایب آن­ها انجام واکنش در شرایط سخت و خطرآفرین دما و فشار بالا و تولید محصول­ های جانبی است که باعث کاهش راندمان می­ شود.

صفایی با اشاره به اینکه این طرح ها می تواند مورد استفاده داخلی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: خیرین می توانند از این طرح ها حمایت و سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایسنا، نتیجه این پژوهش ها، در مرکز ثبت اختراع آمریکا با شماره ها US۲۰۲۰/۰۲۷۷۲۵۰A۱ و US۲۰۲۱/۰۰۴۰۰۲۹ A۱ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • (ویدیو) صف طولانی اصفهانی‌ها برای سروش صحت
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود