Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بی بی سی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم به جمع کشور‌هایی پیوستند که استفاده از واکسن آکسفورد- آسترازنکا را متوقف کردند. این اقدام پس از آن صورت می‌پذیرد که شماری از کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی در پی مشاهده مواردی از لخته شدن خون در پی تزریق واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن را متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد این کشور استفاده از واکسن آسترازنکا را به عنوان اقدامی پیشگیرانه تا زمانی که ارزیابی جدیدی از سوی آژانس دارویی اتحادیه اروپا بیاید، متوقف خواهد کرد.

مکرون همچنین ابراز امیدواری کرد استفاده از این واکسن در صورت اجازه آژانس دارویی اروپا، به سرعت از سر گرفته شود.
همچنین مقامات دارویی ایتالیا از تصمیمی مشابه در خصوص توقف استفاده از واکسن آسترازنکا خبر داده اند.

همچنین خبر‌ها حاکی از آن است که اسپانیا هم واکسیناسیون در این کشور با استفاده از واکسن آسترازنکا را به مدت ۱۵ روز به حالت تعلیق درآورد.

رادیو کادنا سر (Cadena Ser) امروز دوشنبه به نقل از برخی منابع که از آن‌ها نامی نبرده، اعلام کرد اسپانیا استفاده از واکسن آسترازنکا را به مدت ۱۵ روز متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز دولت آلمان از توقف استفاده از واکسن آسترازنکا در پی گزارش‌ها در خصوص ارتباط موارد لخته شدن خطرناک خون با موارد تزریق این واکسن خبر داده بود.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده بود این تصمیم را به عنوان اقدامی پیشگیرانه و به توصیه انستیتو «پاول ارلیش» که خواهان تحقیقات بیشتر در این زمینه شده، گرفته است.

این در حالی است که صبح امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند هلند نیز استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده است. همچنین «بودی گونادی سادیکین» وزیر بهداشت اندونزی هم اعلام کرده بود در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر عوارض جانبی احتمالی واکسن استرازنکا، کارزار واکسیناسیون در این کشور با این واکسن انگلیسی به تعویق افتاده است. روز گذشته نیز ایرلند از توقف استفاده از واکسن آسترازنکا خبر داده بود.

پیشتر نیز شماری از کشور‌ها از جمله نروژ، ایسلند و دانمارک از توقف استفاده از این واکسن انگلیسی خبر داده بودند.

با وجود این، آژانس دارویی اروپا گفته است مزایای استفاده از واکسن آکسفورد- آسترازنکا بر خطرات آن غلبه دارد؛ همچنانکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تا کنون شاهدی مبنی بر اینکه مشکلی از این واکسن ناشی شده باشد را پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا واکسن کرونا کرونا ویروس توقف استفاده از واکسن آسترازنکا استفاده از واکسن آسترازنکا خبر داده کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در مراسم آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: شهدای علمی نشان دادند که دشمن از پیشرفت علم و فناوری در هراس است. در دوران شیوع بیماری کرونا دانشمندان پزشکی، مهندسی و انسانی کمک کرده تا سلامت جسمی و روحی مردم ایران حفظ شود. 

وی ادامه داد: دنیای مدعی حقوق بشر و آزادی واردات واکسن کرونا را تحریم کرده بودند. 

زلفی گل ادامه داد: افتخار وعده صادق و اقتدار ایران خروجی دانشگاه های کشور است.علم و فناوری جدید فرهنگ تازه ای را خرق خواهد کرد. 

وزیر علوم بیان کرد: استادان سرمایه های نمادین کشور هستند و استادان در هر نقطه ای سبب ارزش بیشتر پیدا کردن آن مناطق خواهد شد. مرجعیت علمی. شاکرد پروری از جمله الویت های وزارت علوم است. 

زلفی گل تاکید کرد: کشورگشایی مشروع از طریق علم و فناوری همچنین تولید دانش است. جامعه فرهیخته دانشگاهی را باید قدر بدانیم و سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری بهترین سرمایه گذاری کشور است.

وزیر علوم افزود: بر اساس ابلاغیه ها ۱۵ درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش و ۵ درصدنیز به امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. 

وی گفت: علامه مطهری با خون خودش رسالت انبیا را تقویت کرد و به ما آموخت که شهدا و استادان بعد از حیات نیز اقدامات سان اثر بخش است.

در ادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در مراسم   جریان مداوم علمی در کشور بسیار درخشان بوده است. 

وی ادامه داد:  اگر بنا بر بروز اتفاقات مورد نظردر کشور هستیم باید به سمت علم و دانش همچنین تکریم استادان علمی حرکت کنیم. 

وی بیان کرد: اگر جریان علمی کشور در کنار دفاعی قرار نمی گرفت،  وعده صادق به خوبی انجام نمی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور