Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: علیرغم انتظار سازمان اورژانس کشور از مردم برای رعایت‌ها در روزهای آخر سال شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی در مراجعات مصدومین شب چهارشنبه آخر سال به مراکز درمانی هستیم.

خالدی با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان بین ۶ تا ۱۸ سال دارند ادامه داد: تا این لحظه ۲۶۳ نفر از هموطنان دچار آسیب به خاطر مواد محترقه شده‌اند که سال گذشته همین زمان این تعداد نزدیک به ۸۲ نفر بودند و این نشان دهنده این است که باید نظارت بیشتری روی فرزندان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: متاسفانه ۱۴ درصد کسانی که دچار آسیب شدند عابرین بودند که در حال بازگشت از محل کار بودند و در طول مسیر دچار آسیب شدند. آسیب‌های چشمی و سوختگی و قطع عضو مواردی هستند که در چهارشنبه آخر سال با بیشترین تعداد موارد مشاهده می‌شود و بسیاری از این آسیب‌ها علیرغم تلاش کادر درمان و تخصصی به محدودیت و معلولیت می‌رسد و شاید تا آخر عمر با افراد باشد.

خالدی ادامه داد: بیشترین کسانی که دچار آسیب شدند در محدوده سنی ۶ تا ۱۸ سال هستند و این نشان می‌دهد که والدین باید نظارت بیشتری روی فرزندانشان داشته باشند. همچنین از مردم می‌خواهیم اگر در طول مسیر با مصدومی رو به رو شدند با اورژانس تماس بگیرید چون انتقال سریع برخی ا زاین مصدومین سود بسیار زیادی دارد و از قطع عضو و معلولیت جلوگیری می‌کند. و اگر مردم افراد در حال فروش مواد محترقه را دیدند با عوامل انتظامی تماس بگیرید.

وی در پایان بیان کرد: این روزها در شرایطی که کادر درمان نهایت تلاشش معطوف به درمان کرونا و رسیدگی به این بیماران است، هر حادثه باعث می‌شود بار ارائه خدمات به کادر درمان زیاد شود و حتی هر جراحت کوچک و بزرگی در این روزها می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را شدت بدهد. امیدوارم در این ۲۴ ساعت آینده والدین تلاش کنند فرزندانشان در مسیر حرکت کنند که آنها را در ۱۴۰۰ سالم کنار خود داشته باشند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/ogg کد خبر 590868 برچسب‌ها چهارشنبه سوری اورژانس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چهارشنبه سوری اورژانس دچار آسیب آخر سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه 1403، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم 10 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • برقراری فوق العاده خاص در احکام کارگزینی کادر درمان
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان