Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:05:17 GMT

دستگیری عنصر ارشد «پ‌ک‌ک» توسط نیروهای ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۸۳۸۸

دستگیری عنصر ارشد «پ‌ک‌ک» توسط نیروهای ترکیه

نیروهای اطلاعاتی ترکیه ازعملیاتی در خاک سوریه و دستگیری یکی از اعضای ارشد گروه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی ترکیه امروز دوشنبه از دستگیری یک تروریست ارشد گروه «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق سوریه» در داخل خاک سوریه خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» منابع اطلاعاتی که خواستار افشای هوییت خود نبودند، گفتند که دستگاه اطلاعات ملی ترکیه (MIT) «ابراهیم بابات» از سران گروه تروریستی پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق  را در عملیاتی در خاک سوریه دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمان دستگیری در حال رانندگی در یک دستگاه خودرو بود.

طبق این گزارش، بابات از سال ۲۰۱۱ به پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق پیوست و فعالیتهای خود را در مناطق روستایی منطقه «هفتنین» در شمال عراق آغاز و بعداً در سال ۲۰۱۷ به سوریه نقل مکان کرد و به عضویت گروه تروریستی درآمد.

منابع امنیتی ازانتقال این تروریست به ترکیه خبر دادند و افزودند که فرد دستگیر شده  افشا کرد که قرار بود پ‌ک‌ک علیه مقرهای ارتش ترکیه در مرز با سوریه عملیات نظامی انجام دهد. دستگاه اطلاعاتی ترکیه در این عملیات همچنین شماری مین، چاشنی انفجاری متعلق به گروه پ‌ک‌ک را ضبط و مصادره کرد.

در بیش از چهل سال عملیات تروریستی گروه پ‌ک‌ک علیه ترکیه بیش از چهل هزار نفر کشته شده‌اند. این گروه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تروریستی شناخته می‌شود.

ترکیه چندی قبل نیز از  دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی نیروهای پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقام‌های  عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا گروه تروریستی پ ک ک ترکیه اتحادیه اروپا سوریه یگان های مدافع خلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلیهدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که  نیروهای مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی « CYCLADES » با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صدها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا