Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از تولید نماهنگی در تراز ملی با محوریت شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این نماهنگ تحت عنوان «فصل شیدایی» هم اکنون در حال فیلم برداری است.

عبدالله پاکاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نکوداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت حماسه آفرینی های آنان به یک روز و یک هفته ختم نمی شود و همه روزها متعلق به شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز بزرگداشت مقام شهدا را فرصت خوبی برای بازنگری عملکرد مسئولان در قبال ترویج فرهنگ و معارف شهدا دانست و افزود: ماموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات رسانی به جامعه هدف، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، هدف از اجرای برنامه های فرهنگی را زنده نگه داشتن روش و منش شهدا دانست و تصریح کرد: باید سیره و سبک زندگی شهدا را به نسل های جوان منتقل کنیم.

پاکاری، با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی سال جاری همانند سال های گذشته، اضافه کرد: امسال به لحاظ شرایط خاص حاکم بر کشور و لزوم رعایت سلامت مردم، اقدام به برگزاری بیش از ۱۹ یادواره تلویزیونی کردیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

وی از تالیف ۶۰ کتاب در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و متذکر شد: تاکنون بالغ بر ۲۲۰ هزار سند از شهدا در بخش های وصیت نامه و دست نوشته جمع آوری کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه ۳۰ درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت نامه هستند، از رونمایی از دفتر دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در سال جاری خبر داد و اضافه کرد:یکصد وصیت نامه از شهدای گیلان به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده، عنوان کرد: در این راستا از ۱۰۷ زن رزمنده گیلانی شامل ۳۶ شهیده، ۶۸ جانباز و سه آزاده قدردانی کردیم.

پاکاری، از تولید نماهنگی در تراز ملی با محوریت شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این نماهنگ تحت عنوان «فصل شیدایی» هم اکنون در حال فیلم برداری است. همچنین کتاب «ریحانه های آسمانی» را با موضوع شهدای زن گیلانی در دست تدوین داریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن کریم ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر در استان رونمایی شد، گفت: تجلیل از ایثارگرن دستگاه ها نیز در دستور کار بوده است.

وی با اشاره به چالش ایثارگران در حوزه درمان و بدهی بیمه دی، اضافه کرد: طی چند ماه اخیر موفق به پرداخت مطالبات بیمه ای شدیم و بدهی بیمارستان ها و مراکز درمانی تسویه شده است.

پاکاری، با اشاره به ۳۶۰ مرکز درمانی اعم از ۱۵ بیمارستان دولتی و شش بیمارستان خصوصی و داروخانه ها طرف قرارداد، اظهار کرد: روند پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران نیز در کمتر از یک هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز شهدا نماهنگ مدیرکل بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسؤولان در گرگان رونمایی شد.

این رویداد ملی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093882 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟