Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش ائمه جمعه استان کردستان، بزرگداشت هفته سربازان گمنام و انتخابات ۱۴۰۰ در سنندج، اظهار کرد: خطبه‌های نماز جمعه در شهر‌های کردستان با فصاحت و بلاغت کلامی ارائه می‌شود و این نشان از توانایی و تخصص عزیزان ائمه جمعه از تشیع و تسنن در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر ضرورت فصاحت در سخنوری افزود:در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها از سخن روز نباید غفلت کرد و با مطالعه اتفاقات روز کشور، منطقه و جهان، در خطبه‌ها اشاره شود و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها عبور نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توجه به آسیب‌ها و مشکلات جامعه در خطبه‌ها را ضروری دانست و گفت: باید با مشاوره درست، نصیحت و ... زمینه را برای رفع بخشی از این آسیب‌ها فراهم کرد.

او اذعان کرد: تجربه نشان داده است گاهی انسان‌ها با یک نصیحت و مشاوره درست از مرز سقوط باز می‌گردند لذا خطبه‌های نماز جمعه باید تریبونی برای مشاوره مناسب جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی و خطرات آن در جامعه باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه مطرح و با ارائه راهکار‌های مناسب و آگاه سازی به مردم زمینه رفع و یا کاهش این آسیب‌ها فراهم شود.

او تصریح کرد: در نماز‌های جمعه هر جمعه باید به حضور مردم در انتخابات تاکید شود، چرا که با وجود تمام ضعف‌ها و قوت‌ها کشور متعلق به همه ماست و مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است.

اوبا بیان اینکه معنویت در خطبه از دیگر نکات حائز اهمیت است، اذعان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه باید به اخلاقیات پرداخته شود و با بیان روایت و احادیث از پیامبر و ائمه اطهار مردم را به این سمت و سو سوق داد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید براینکه وحدت‌طلبی، انسجام‌بخشی و... به عنوان اصل بسیار مهمی در خطبه‌های نماز جمعه مدنظر قرار گیرد، گفت: ترویج معنویات و مباحث اخلاقی در کنار وحدت طلبی و آرامش بخشی به مردم ضروری است.

او افزود: افرادی که در رأس نماز جمعه‌های شهرستان‌ها هستند باید با دیگر ائمه جمعه در شهر و روستاه ارتباط و تعامل داشته باشند و فضای همفکری را در شهرستان‌ها ایجاد کنند.

اوبا بیان اینکه نباید اجازه دهیم موضوعی که ناخواسته از زبان کسی جاری شود موجب ایجاد تشنج و گسست شود، گفت: موضوعات را باید با آرامش پیگیری کنیم و اجازه ندهیم زمینه تفرقه در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: کسانی که در راس نماز جمعه‌های استان هستند با همدیگر ارتباط داشته باشند و به ائمه جمعه روستا‌ها سر بزنند، نباید خود را به مباحث مادی محدود کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه انتخابات 1400 نماینده ولی فقیه خطبه های نماز جمعه استان کردستان خطبه ها ائمه جمعه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان امامان جمعه استان با اشاره به شعار امسال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است نقش مردم به ویژه کارگران را در تولید و اشتغال و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان مهم و تاثیرگذار دانستند.

خطیبان جمعه استان با قدردانی از تدبیر و ابتکار نیروی انتظامی در اجرای طرح نور و حفاظت از حریم عفاف حجاب و خانواده تاکید کردند این طرح رضایتمندی قاطبه جامعه را به دنبال داشته است.

امامان جمعه استان در خطبه‌های امروز خود خواستار اتحاد مسلمان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شدند و سکوت و انفعال جامعه جهانی را در برابر این رژیم جعلی محکوم کردند.

تبریک روز شورا و تببین نقش شورا‌های اسلامی در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات و همچنین گرامیداشت روز معلم و لزوم پاسداشت زحمات این قشر از دیگر فراز‌های خطبه‌های امامان جمعه استان بود.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه سنندج
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه