Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص قلب و عروق در رابطه با زمان سنجش فشارخون گفت: بهتر است فشارخون قبل از صبحانه و یا عصرها اندازه گرفته شود. خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: محمدرضا محمدحسنی درباره «گرفتگی عروق و ارتباط آن با فشار خون بالا به عنوان یکی از عوامل سکته‌های قلبی»، گفت: فشار خون بالا بیماری شایع، رایج و بی علامت است که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این متخصص قلب و عروق ادامه داد: این بیماری حدود 20 درصد مردان و 25 درصد زنان را درگیر می‌کند. فشار خون بالا چون بی علامت است مورد غفلت قرار می‌گیرد و فقط زمانی که موجب عوارضی همچون سکته‌های مغزی و قلبی، خون ریزی در چشم و بینی و بیماری‌های کلیوی شده فرد متوجه فشار خون بالای خود می‌شود؛ به همین دلیل این بیماری را با نام کشنده بی صدا می‌شناسند.   وی بیان داشت: توصیه پزشکان این است که همه مردم هر 5 سال یکبار فشار خون را اندازه گیری کنند. اگر فشار خون در حد نرمال 12 روی 7 باشد، هر 5 سال، اگر کمی بالاتر از نرمال باشد، هر 3 سال یکبار و اگر بالا باشد، هر سال باید چک شده و بیمار از دارو استفاده کند.   وی درباره «بهترین زمان سنجش فشار خون»، گفت: بهتر است فشار خون قبل از صبحانه و یا عصرها اندازه گرفته شود. اگر فشار خون در فرد بالغی که غذا نخورده باشد، هیجان نداشته باشد و حداقل 10 دقیقه استراحت کرده و سیگار نکشیده باشد؛ بالاتر از 12 بر روی 8 باشد، فشار خون نرمال تلقی نمی‌شود؛همچنین اگر 14 بر روی 9 باشد فشار خون بالا محسوب شده و نیاز به درمان دارد.   این متخصص قلب و عروق درباره علائم دیگر فشار خون بالا،گفت: حدود 1 میلیارد و 400 میلیون نفر در دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند که می‌تواند زمینه‌ای برای بیماری‌های عروق کرونر باشد و باعث توقف عملکرد قلب به عنوان حیاتی ترین عضو بدن شود. فشار خون بالا می‌تواند به جداره داخلی رگ‌ها آسیب بزند.   محمدحسنی با اشاره به نقش مهم تغذیه، ورزش و استرس به عنوان عوامل موثر بر فشار خون، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از گرفتگی عروق کرونر، باید مصرف قند و چربی را کاهش داده، به طور مداوم ورزش کرده و از استرس دوری کنیم تا بتوانیم از این بیماری دور بمانیم. بیشتر بخوانید: ترفند‌های طب سنتی برای کنترل فشارخون انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: فشار خون سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فشار خون سلامت فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مصرف قهوه

به گزارش خبرآنلاین،‌ بسیاری از افراد حقیقتاً روز خود را با خوردن قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیداری نیست. اگر قهوه را بخشی از روتین صبحگاهی خود کنید تا تمرکزتان افزایش پیدا کند، به نتیجه زیادی نمی رسید پس بهتر است که کمی زمان مصرف آن را تغییر دهید.

مشرق نیوز نوشت: قهوه به شما کمک می‌ کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است. اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب و غریب و بی خوابی دارید، پس بهتر است که در مورد خوردن قهوه و کافئین تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که روز خود را با یک قهوه گرم شروع می کنید اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه؛ در میانه صبح و ظهر است. قهوه به دلیل این که قهوه در خودش کافئین دارد، تحریک کننده بسیار شدیدی است‌ و سطح کورتیزول را بالا می‌ برد. کورتیزول هورمون اصلی استرس در بدن است که باعث تنظیم متابولیسم و سیستم ایمنی و قند خون می شود و افزایش سطح کورتیزول طبیعتاً ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از بیداری به اوج خودش می رسد. از آن جایی که کورتیزول متابولیسم و سوخت و ساز را تحریک می‌ کند، در نتیجه باعث انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز خواهد شد.

برای اینکه سطح کورتیزول را متعادل نگه دارید، یک فنجان قهوه یک یا ۲ ساعت بعد از بیداری میل کنید.

تحقیقات نشان می دهد کورتیزول بعد از بیداری هنوز سطح بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است که صبر کنید تا به میانه صبح یعنی قبل از ظهر نزدیک شوید و زمانی که سطح کورتیزول پایین تر می آید، از قهوه استفاده کنید.

قبل از ورزش

بعضی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند اما بعضی دیگر هنگامی که انرژی زیادی دارند، می‌ خواهند مثلاً قبل از ورزش قهوه بنوشند. قهوه باعث می‌ شود که بعد از نوشیدن آن احساس انرژی بالایی داشته باشید. اگر به دنبال افزایش راندمان ورزشی خود هستید و می‌ خواهید کار مهمی را به انجام برسانید، ۳۰ دقیقه زودتر از ورزش قهوه بنوشید.

مصرف قهوه قبل از ورزش یا هنگام ورزش به شما انرژی بیشتری می‌ دهد. تمرکز و هماهنگی بدن را بالا می‌ برد و باعث کاهش میزان درد بدن می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899185

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه