Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:01:01 GMT

زوجین به نیازهای یکدیگر توجه کنید!

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۹۵۰۵

زوجین به نیازهای یکدیگر توجه کنید!

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از ارکان اصلی قوت بخشیدن به یک رابطه عاشقانه توجه کردن به نیاز‌ها و پاسخگویی مناسب به آن‌ها است، به گونه‌ای که هر کدام از زن و مرد برای مرتفع کردن آن‌ها به زوج خود نیاز دارند.

گا‌ها دیده یا شنیده شده است که بسیاری از اختلافات زناشویی به علت بی توجهی و برطرف نشدن انواع نیاز‌های زوجین از سوی یکدیگر است، لذا برای بهبود و یا تقویت رابطه عاشقانه‌تان بهتر است با شناخت نیاز‌های همسر خود، ایجاد و تقویت توانایی‌های خود به زندگی مشترکتان با هم کمک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی گاهی مسئولیت‌های سخت او را به جایش انجام دهید، غذای مورد علاقه همسرتان را بپزید، از بیرون غذا سفارش دهید، دوتایی برای شام بیرون بروید، قرار غافلگیر کننده بگذارید، با هم صحبت کنید، برای حرف‌های همسرتان سرپا گوش شوید، از مشورت‌های او قدردانی کنید، بگویید دوستش دارید، به کار‌های که او دوست دارد علاقه نشان دهید، جشن بگیرید و تولدش را به روزی ویژه تبدیل کنید و... شما نه تنها با انجام کار‌هایی بسیار ویژه و کلیشه‌ای بلکه ساده و زیبا می‌توانید زندگی زناشویی خود را تقویت و یا بهبود بخشید.

محمدباقر حبی روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نیاز همسر به توجه کردن اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند رابطه زوجین را استحکام بخشد، توجه کردن است، البته این توجه باید شرایطی داشته باشد تا تأثیر مناسبی بر رابطه زوجین بر جای گذارد.

بیشتر بخوانید

چگونه با همسر کنترل‌گر رفتار کنیم؟

این روانشناس ادامه داد: مقدمه توجه کردن و نیاز به توجه داشتن در تفاوت‌های فردی است که در مردان نیاز به توجه کردن می‌تواند با زنان متفاوت باشد و توجه به تفاوت‌های فردی در مردان می‌تواند بازتابی از عوامل ژنتیکی، فرهنگی، اجتماعی و... باشد که معمولا مردان در بافت‌های اجتماعی و فرهنگی رشد می‌کنند و نقش‌های خاصی را از آن‌ها انتظار می‌رود که طبیعتا هم نیاز‌هایی متفاوت دارند.

وی افزود: زنان نیز با توجه به شرایط جامعه و سنین مختلف از لحاظ فیزیکی، ژنتیکی و... نیاز‌های خاصی را می‌طلبند و انتظار دارند همسرشان به آن‌ها توجه کند که امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: اگر نیاز باشد باید به نیاز‌های چندگانه بپردازیم، یعنی نیاز‌های اساسی افراد، مادی، معنوی، جسمانی و اجتماعی که یک تقسیم بندی کلی است.

وی با بیان اینکه زوجین با قرار گرفتن در کنار یکدیگر باید به ابعاد وجودی شریک خود توجه داشته باشند، ادامه داد: به نیاز‌ها باید به صورت مناسب، منطقی و کارآمد پاسخ داده شود و اگر این نیاز‌ها که در هر فرد متفاوت هستند، به لحاظ درون شناختی به درستی برطرف شوند می‌توانند باعث ایجاد یک رابطه عمیق، مستحکم، سازنده و پیش رونده باشند.

حبی گفت: اگر زوجین می‌خواهند به شریک زندگی خود توجه داشته باشند این امر مهم است که نیاز‌های یکدیگر را بشناسند، احترام بگذارند، در قبال این نیاز‌ها احساس مسئولیت داشته باشند و در قبال پاسخ به نیاز‌ها توانایی‌هایی را در خود تقویت کنیم تا به صورت متناسب جوابگوی این نیاز‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همه این فرآیند در قالب یک توجه کردن است و شاخصه توجه کردن، شناخت نیاز‌ها و درک آن‌ها است که فرد با ایجاد توانایی‌هایی در خود آن‌ها را باید تقویت کند، اما انتظار نداشته باشیم همسرمان تمام این نیاز‌ها را بشناسد، بلکه با بیان نوع نیاز خود به همسرمان در توجه داشتن به آن‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی روانشناسی خانواده نیاز ها نیاز ها توجه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند

ماه و سیاره مریخ شانزدهم اردیبهشت در یک راستا قرار می‌گیرند و از فاصله ۱۰.۳ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه و سیاره مریخ یکشنبه -شانزدهم اردیبهشت-به یکدیگر نزدیک می‏‌شوند و از فاصله ۱۰.۳ دقیقه قوسی یکدیگر عبور می‌کنند، ماه ۲۷ روزه در بعضی نقاط جهان از مقابل سیاره مریخ عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌شود؛ رصد این پدیده از اصفهان دشوار خواهد بود زیرا ماه و سیاره مریخ بیش از ۱۴ درجه بالاتر از افق ظاهر نمی‏‌شوند، آن‌ها سپیده‌دم قابل رصد هستند، به طوری که ساعت ۰۳:۱۹ – یک ساعت و ۵۱ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۱۴ درجه بالاتر از افق شرقی می‌رسند و ساعت ۰۴:۳۲ از دسترس خارج می‌‏شوند.

ماه در قدر منفی ۱۰.۵ و سیاره مریخ در قدر ۱.۱ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم آسمانی به قدری به یکدیگر نزدیک هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار می‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را با چشم یا دوربین دوچشمی نیز رصد کرد.

غیبت قمری مریخ

ماه یکشنبه -شانزدهم اردیبهشت- از مقابل سیاره مریخ می‌گذرد و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند که از بعضی کشورها و سرزمین‌ها قابل مشاهده است، اما از اصفهان قابل رویت نیست؛ این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است؛ از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین، به دلیل اختلاف منظر بزرگ آن متفاوت است.

مقارنه ماه و سیاره مریخ

ماه و سیاره مریخ یکشنبه -شانزدهم اردیبهشت- در یک راستا قرار می‌گیرند و ماه ۲۷ روزه از ۱۱ دقیقه‌ای شمال مریخ عبور می‌کند، رصد این پدیده از اصفهان دشوار خواهد بود زیرا ماه و سیاره مریخ بیش از ۱۴ درجه بالاتر از افق ظاهر نمی‏‌شوند، آن‌ها سپیده‌دم قابل رصد هستند، به طوری که ساعت ۰۳:۱۹ – یک ساعت و ۵۱ دقیقه قبل از خورشید- طلوع می‌کنند، سپس به ارتفاع ۱۴ درجه بالاتر از افق شرقی می‌رسند و ساعت ۰۴:۳۲ از دسترس خارج می‌‏شوند.

ماه در قدر منفی ۱۰.۵ و سیاره مریخ در قدر ۱.۱ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم آسمانی به قدری به یکدیگر نزدیک هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار می‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را با چشم یا دوربین دوچشمی نیز رصد کرد.

بارش شهابی ղ-Aquariid

۲۰۲۴ بارش شهابی ղ-Aquariid ۲۰۲۴ از سی‌ویکم فروردین تا هشتم خرداد فعال است و زمان اوج آن یکشنبه -شانزدهم اردیبهشت- خواهد بود؛ در طول این مدت، هر زمان که نقطه تابش شهاب باران در صورت فلکی دلو بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها وجود خواهد داشت، هرچه نقطه تابشی در آسمان بالاتر باشد، تعداد شهاب‌های قابل مشاهده افزایش پیدا می‌کند.

بارش شهابی ղ-Aquariid ۲۰۲۴ از ساعت ۰۱:۴۱ تا حوالی ساعت ۰۴:۴۳ قابل رصد خواهد بود؛ در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند، در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) بارش شهابی ղ-Aquariid ۲۰۲۴ تقریباً ۴۰ است، البته این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود و در عمل تعداد شهاب‌هایی که مشاهده می‌کنید کمتر خواهد بود؛ تخمین زده شده است که افراد می‌توانند از اصفهان در زمان اوج بارش شهابی تا ۲۳ شهاب در ساعت را رصد کنند؛ بارش شهابی تقریباً نزدیک به پدیده ماه نو خواهد بود، بنابراین نور مهتاب کمترین تداخل را ایجاد می‌کند.

کد خبر 750513

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند