Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری، شامگاه امروز (دوشنبه)، از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

 شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که در اطراف پایگاه یادشده صدای انفجار به گوش رسیده است.

در عین حال شبکه «اسکای نیوز» هم به نقل از منابعی در عراق گزارش داد که انفجاری در پایگاه هوایی بلد رخ داده است؛ اما هنوز علت آن معلوم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد که دو راکت کاتیوشا به بخش شمال غربی پایگاه بلد اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، این دو راکت در میدانی خالی در نزدیکی حصار پایگاه بلد به زمین برخورد کرده‌ و تلفات جانی یا خسارت مادی در پی نداشته‌ است.

برخی منابع امنیتی نیز به خبرگزاری «رویترز» در این ارتباط گزارش دادند که ۵ راکت به پایگاه بلد اصابت کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد، پایگاه هوایی بلد که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، هدف ۷ فروند راکت قرار گرفته است.

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از یک منبع نظامی عراقی در این ارتباط گزارش دادکه دو راکت کاتیوشا به پایگاه هوایی بلد برخورد کرده و ۵ راکت به اطراف آن اصابت کرده است.

با این حال، خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که سه راکت به اطراف پایگاه برخورد کرده است.

حدود یک ساعت پس از انتشار این خبر، مرکز اطلاع‌ رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که دو راکت به اطراف پایگاه بلد اصابت کرده و خسارت آنچنانی در پی نداشته است.

پایگاه بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و طی سال‌های گذشته مورد استفاده نیروهای آمریکایی قرار گرفته است. پیشتر، با تشدید حملات راکتی گاه و بی‌گاه به این پایگاه، واشنگتن مجبور شد شماری از نیروهای خود را به پایگاه‌های امن‌تر منتقل کند.

طبق گزارش برخی منابع هم‌اکنون ائتلاف ناتو که آمریکا بخشی از آن است، از این پایگاه استفاده می‌کند.

پربیننده ترین سیاست‌های دونالد ترامپ درقبال ایران موفق نبود یارگیری ترکیه در خاورمیانه کدام شهر اروپایی بالاترین کیفیت زندگی را دارد؟ مقام آمریکایی: بایدن مانع آزادسازی پول‌های ایران نمی‌شود برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: راکت جنگنده کاتیوشا برجام پایگاه هوایی اصابت کرده پایگاه بلد دو راکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای از عملیات این کشور در منطقه خاکورک در شمال عراق خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در عملیاتی که هفته گذشته در منطقه خاکورک در شمال عراق انجام داد، ۱۵ تروریست را که برای اقدامات خرابکارانه آماده می‌ شدند، از پای درآورد.

بر اساس اعلام منابع امنیتی ترکیه، میت یک گروه تروریستی را که برای اقدام علیه یگان های نیروهای مسلح ترکیه و پاسگاه های مرزی در حال آمادگی بودند را هم شناسایی کرده است.

در این عملیات ۱۵ تروریست از جمله شماری از سرکردگان آنها از پای درآمدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه موثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6092365

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق