Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی زیاده خواهی غربی‌ها را نتیجه بی توجهی به هشدارهای مقام معظم رهبری دانست.

«محمدصالح جوکار» با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه و زیاده خواهانه طرف‌های غربی برجام در مورد گام‌های کاهشی ایران در برجام، اظهار کرد: از دشمن انتظار نداریم که از ما حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دشمن دنبال این است که امتیازات خود را افزایش دهد و سایر قدرت‌ها نیز حاضر نیستند که یک کشور به اهداف راهبردی‌اش دست پیدا کند چراکه در این زمینه احساس خطر می‌کنند.

وی افزود: لذا اگر جمهوری اسلامی بر چرخه هسته‌ای و دانش هسته‌ای دست پیدا کند از این مسئله حمایت نمی‌کنند. چراکه امروز ایران به‌عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه غرب آسیا قد علم کرده است و از دریای مدیترانه گرفته تا یمن و بخش‌های دیگر منطقه و حتی در آسیای جنوب شرقی نفوذ کرده است و این مسائل برای کشورهای غربی سنگین و موردحمایت آن‌ها نیست.

جوکار تأکید کرد: نظام سلطه، دنیا را تقسیم کرده‌اند و دلشان می‌خواهد در سلسله مراتبی که تنظیم کرده اند تمام کشورها طبق میل آن‌ها عمل کنند و از ضوابط و قوانین آن‌ها پیروی کنند.
چندصدایی داخل کشور، باعث زیاده‌خواهی غربی‌هاست

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: با توجه به این مسائل ما نباید در داخل کشور چندصدایی داشته باشیم. زمانی که در موضوعات این‌چنینی چندصدایی پیش می‌آید و با رخداد چنین مسئله‌ای دشمن به دنبال اخذ امتیاز بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تأکید کرد: دشمن از همان‌جایی که نگاه‌های ضعیف و سست دیده می‌شود، وارد خواهد شد. در همین شرایط یک قانونی تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس تصویب شد و رهبر انقلاب نیز تعیین شروط را حق جمهوری اسلامی دانستند چرا که برجام یک توافق ضعیفی بود و بااین‌حال غربی‌ها از همان توافقی که خودشان تنظیم کردند، خارج شدند و به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکردند.

جوکار اشاره کرد: رهبر فرمودند کسی که خیانت کرد و از برجام خارج شد و تحریم‌ها را افزایش داد باید از این اقدامات احمقانه خود دست بردارد. رهبر انقلاب در برجام نیز ۹ سیاست را به دولت ابلاغ کردند که یکی از این بحث‌ها گام‌های متناظر بود. اما آیا این گام‌ها برداشته شد؟ خیر. تمام تعهدات خود را یکجا اجرا کردیم اما طرفین قرارداد هیچ اقدامی انجام ندادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده یزد و اشکذر، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پایان خاطرنشان کرد:  اگر از همان روز نخست گام‌های متناظر در برجام برداشته‌شده بود امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم که غربی‌ها بخواهند زیاده‌خواهی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كميسيون شوراها و امور داخلي برجام زیاده خواهی غربی ها گام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرود‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مختلف به جریان دانش توجه شود.

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟