Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نظامیان و عناصر وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از چند روز پیش، به منظور کاهش فشار به جبهه عملیاتی مأرب (مرکز)، عملیاتی را در استان «تعز» (جنوب غرب) آغاز کردند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، عملیات عناصر وابسته به هادی در تعز شکست خورده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت گذشته، پیشروی این عناصر در جبهه‌های غرب تعز را متوقف کردند و موفق شدند ۸۰ درصد از مناطقی را که کنترل آن را از دست داده بودند، مجددا آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع محلی به این روزنامه گفتند که نیروهای دولتی یمن پس از رسیدن تجهیزات، موفق شدند مناطق مهمی مانند ارتفاعات «دراف»، «العرف» و «غباری» واقع در غرب جبهه «مقبنه» و منطقه «الطویر» را مجددا پس بگیرند ولی در برخی از مناطق «الکویحه» هنوز درگیری در جریان است.

به گفته این منابع، در حال حاضر در جبهه «البرح» در غرب تعز، درگیری بین عناصر هادی و نیروهای یمنی در جریان است. درگیری دو روز گذشته بین طرفین نیز در سه محور بوده که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از عناصر و سرکرده‌های دولت مستعفی شده است.

به گفته این منابع، شماری از سرکرده‌های منطقه الکدحه وابسته به دولت مستعفی شامگاه روز گذشته کشته و زخمی شدند که در میان افراد کشته شده و زخمی، ۳۰ عنصر وابسته به امارات هم حضور داشتند.

منابع آگاه هم خبر دادند، عملیات اخیر نیروهای یمنی در غرب تعز باعث شد که تلاشهای «عبدالرحمن الشمشانی» -وابسته به حزب اخوانی الاصلاح- برای متحد کردن عناصر ضد دولتی یمن در تعز نیز شکست بخورد.

این در حالی است که عناصر وابسته به «طارق صالح» -وابسته به امارات- خطر آتی حزب الاصلاح (اخوان المسلمین) در غرب تعز را درک کرده و اخیرا حضور نیروهای خود را در مناطق درگیری در این منطقه افزایش داده است.

«عبدالحافظ الفقیه» رئیس حزب الاصلاح در تعز هم هشدار داد که ساحل غربی یمن را از اشغال امارات خارج خواهد کرد و از شبه‌نظامیان وابسته به ابوظبی خواست که دولت هادی را به رسمیت بشناسند.

الفقیه «پذیرش مشروعیت دولت هادی» را شرطی برای باقی ماندن این نیروها عنوان و تأکید کرد که امارات در راستای تجزیه تعز تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: غرب تعز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است.

وی همچنین خبر داد که با «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر درباره اوضاع منطقه گفتگو کرده و دو طرف بر ضرورت پایان جنگ در غزه تاکید کرده‌اند.

بورل اضافه کرد: «با الشکری بر ضرورت رسیدن کمک‌ها به غزه و اتخاذ گام‌های جدی برای اجرای راه حل دو دولت به توافق رسیدیم».

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی