Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح مجازات جایگزین حبس در کرمانشاه در سال‌های اخیر، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در چندسال گذشته رویکرد حبس‌زدایی بوده که ثمرات زیادی را برای جامعه به همراه داشته است. 

وی اضافه کرد: از جمله اقداماتی که در این مدت در راستای حبس‌زدایی صورت گرفته طرح مجازات جایگزین حبس بوده یعنی فردی که مرتکب جرمی کوچک شده و برای امنیت جامعه هم خطری ندارد، به جای اینکه به زندان برود، به ارائه خدماتی عام‌المنفعه به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: زندان رفتن چنین افرادی به علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را به بیت‌المال وارد می‌کند، زندگی خانواده و فرزندان خود زندانی را هم تحت تاثیر  قرار می‌دهد و انگ خانواده زندانی بودن روی آن‌ها زده می‌شود. 

وی با بیان اینکه طرح مجازات جایگزین حبس معمولا برای زندانیانی اجرای می‌شود که مدت مجازات آن‌ها کمتر از یک‌سال است، گفت: اخیرا هم به همه دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه ادارات خدمات‌رسان ابلاغ کرده‌ایم که می‌توانند از ظرفیت این زندانیان برای انجام امور خود استفاده کنند. 

کرمی تاکید کرد: در این طرح محکومین به حبس‌های کوتاه مدت در مقابل ضرری که به جامعه وارد کرده‌اند، خدمات رایگان عام‌المنفعه را به مردم ارائه می‌دهند. 

وی افزود: بنابراین از همه نهادهای دولتی می‌خواهیم که در راستای اجرای این طرح همراهی لازم را داشته باشند و از آن استقبال کنند، چراکه این طرح ظرفیتی بسیار خوب برای اجرای فعالیت‌هایشان است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: زندان کرمانشاه زندانیان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • ۳۰۰ طرح عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی اردبیل عملیاتی شده است
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی