Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات کتابستان گفت: در پیش گرفتن اقدامات لازم از سوی قوه قضاییه برای راه اندازی کارخانه‌های کاغذ مازندران اقدامی ارزنده و ارزشمند است، زیرا تولید داخلی قطعاً نقشی مهم و ارزشمند بر روی قیمت کاغذ در بازار خواهد گذاشت.

محمد حقی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون تاثیر راه اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ گفت: کاغذ به عنوان یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار بر حوزه نشر محسوب می‌شود، مشکلات و چالش‌ها و فراز و فرود‌های قیمت کاغذ طی چند سال اخیر تاثیر غیرقابل انکاری را بر روی کاغذ گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***نتایج اثرگذار راه‌‍اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ 

وی در همین راستا ادامه داد: چنانچه کارخانه‌های داخلی کاغذ توانمندی لازم در جهت تولید کاغذ را به دست بیاورند، قطعاً نتایج اثرگذار و بسیار مناسبی بر روی قیمت کاغذ خواهد داشت و دیگر نیاز به تخصص ارز برای خرید و واردات کاغذ وجود نخواهد داشت در عین حال بازار دچار نوسان نشده و به ثبات خواهد رسید.

حقی به افزایش قیمت کاغذ طی چند ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: چند ماه اخیر شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت کاغذ بودیم این مهم به خاطر شایعات موجود در بازار رخ می‌دهد از سویی شایعه پیرامون کاغذ باعث شده شاهد بروز قیمت‌های متعدد از کاغذ در بازار باشیم.

***اقدامات ارزنده قوه قضاییه برای راه اندازی کارخانه‌های کاغذ مازندران 

وی پیرامون رفع موانع در حوزه تولید کاغذ ابراز کرد: در پیش گرفتن اقدامات لازم از سوی قوه قضاییه برای راه اندازی کارخانه‌های کاغذ مازندران اقدامی ارزنده و ارزشمند است، زیرا تولید داخلی قطعاً نقشی مهم و ارزشمند بر روی قیمت کاغذ در بازار خواهد گذاشت.

اقدامات قوه قضاییه برای راه‌اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ بسیار تاثیرگذار است

مدیر انتشارات کتابستان معرفت وضعیت حوزه نشر و کاغذ را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: من به عنوان یک ناشر برای تولید کتاب و تامین کاغذ مجبور شدم کاغذ مورد نیازم را از سایر ناشران قرض کنم و حالا پس از رفع نیاز مجبورم به دنبال تامین کاغذی قرض گرفته شده از ناشران دیگر باشم، بدین ترتیب ناشران و بسیاری از افرادی که نیازمند کاغذ هستند و از کاغذ به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند نیازمند تمهیداتی اساسی در این حوزه هستند.

***ضرورت تولید کاغذ با استانداردهای جهانی

حقی تولید کاغذ با استانداردهای جهانی را لازمه بازار پر تلاطم ایران دانست و افزود: بازار کاغذ در ایران متاسفانه بسیار پر تلاطم بوده و این امر در طی سال‌های اخیر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است. قیمت کاغذ در بازار آزاد اکنون حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر بند شده،این در حالی است که ما در سال گذشته نیز با افزایش قیمت‌ها آن هم در سطح بسیار بالا مواجه بودیم لذا جهش صددرصدی قیمت کاغذ زمینه را برای افزایش قیمت پشت کتاب نیز فراهم می‌کند و این امر یعنی سه برابر شدن قیمت کتاب با کاغذ بازار که نه مطلوب ناشر و نه مطلوب مخاطب است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبر از کاهش قیمت کاغذ اینجا کلیک کنید

وی کمبود کاغذ دولتی را یکی از عمده‌ترین مشکلات ناشران دانست و تاکید کرد: متاسفانه کاغذ دولتی درچند ماه اخیر توزیع نشده و این امر به افزایش قیمت کتاب منجر شده است اگرچه برخی خبر‌ها در مورد تخصیص ارز برای واردات کاغذ باعث شده تا حدودی التهابات کاهش یابد، اما همه این موارد باعث متزلزل بودن بازار کاغذ می‌شود و این امر تاثیر بسیاری بر کار ناشران دارد.

***مشکلات تولید کاغذ در ایران 

وی به مشکلات حوزه کاغذ در ایران اشاره و ابراز کرد: کارخانه‌ها کاغذ سازی ما از حیث تکنولوژی دچار مشکل هستند این امر اجازه تولید با کیفیت را به آن‌ها نمی‌دهد البته از نظر نرم افزاری و دانش تولید کاغذ نیز مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع شود چنانچه کاغذی استاندارد داشته باشیم قطعا نیاز به واردات و تخصیص ارز وجود نخواهد داشت و در این میان سود اصلی نیز به مخاطب تعلق خواهد گرفت.

سرمایه گذاری بر روی کارخانه‌های تولید کاغذ حتما نتایج چشم گیری در پی خواهد داشت

مدیر انتشارات کتابستان معرفت پیشنهاد داد: سرمایه گذاری بر روی کارخانه‌ها تولید کاغذ حتما نتایج چشم گیری در پی خواهد داشت پایه‌گذاری این روند با دستور قوه قضاییه که در جریان سفر به استان مازندران مد نظر قرار گرفته شده می‌تواند قدمی موثر در زمینه رفع موانع تولید محسوب شود.

***افزایش قیمت کاغذ طی دوسال اخیر

حقی روند افزایش قیمت کاغذ طی دوسال اخیر را مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال حدود ۵۰ درصد به قیمت کاغذ افزوده شده است این مهم در طول سال گذشته نیز انجام شده بود بدین ترتیب قیمت کتاب صدردصد افزایش یافته است در عین حال قیمت هر برگ کتاب امروز ۱۸۰ تومان گرانتر نسبت به سال گذشته شده با این احتساب نمی‌توان از مخاطبان انتظار داشت که به خریداری کتاب بپردازند از سوی دیگر هیچ شغلی در ایران با چنین افزایش حقوقی روبرو نبوده لذا نمی‌توان از مردم انتظار داشت که همانند گذشته به خرید کتاب بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار کاغذ قیمت کاغذ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازار کاغذ قیمت کاغذ قوه قضاییه برای راه اندازی کارخانه کارخانه های تولید کاغذ کاغذ در بازار قیمت کاغذ طی افزایش قیمت بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

بررسی بازار موبایل نشان می دهد برخی از اقلام موبایل های دکمه ای موجود در بازار، نسبت به قیمت تمام شده با احتساب سود واردکننده و عوارض گمرکی، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. - اخبار اقتصادی -

مهدی عبقری، دبیر سابق انجمن موبایل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اهمیت تولید با کیفیت تلفن های همراه در داخل کشور گفت: در سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه عنوان کرد که ظرفیت تامین 3 میلیون گوشی تلفن همراه را دارد و این تقاضا را مطرح کرد که واردات این دسته از تلفن های همراه ملغی شود.

عبقری ادامه داد: در نهایت نظر وزارت صمت بر این شد که برای حمایت از تولید داخل واردات به طور کامل ممنوع نشود اما محدودیت هایی ایجاد شود. البته با توجه به صحبت های اخیر وزیر صمت منتظر نظر نهایی این وزارت خانه و همچنین قوه قضاییه در خصوص اصالت گوشی های تولید شده در کشور با برند خارجی هستیم.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از شرکت هایی که در لیست رسمی خودشان یک گوشی از برند نوکیا را به قیمت 950 هزار تومان قیمت گذاشتند (که در بازار قیمت این گوشی به 1 میلیون و 300 هزار تومان هم می رسد) قیمت بسیار پایین تری باید عرضه کنند.

عبقری گفت: لازم به ذکر است، قیمت مدل اصلی این مدل تلفن همراه در بازار امارات 45 درهم است و مدل های کپی آن حدود 15 درهم قیمت دارد. بنابراین با نرخ درهم 11 هزار 200 تومانی در مرکز مبادله، احتساب عوارض گمرکی، و 18 درصد سود واردکننده این محصول، نهایت قیمت آن باید حدود 600 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در فاکتورهای رسمی این گوشی 950 هزار تومان و در بازار حدود 1 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان به دست مشتری می رسد. البته این فروض برای زمانی است که از اصالت کالا اطمینان داشته باشیم چرا که همانطور که اشاره شد های کپی این محصول در بازار امارات 15 درهم است.

عبقری گفت: نکته ی دیگری که وجود دارد این است که قیمت این کالا در سامانه ارزش گذاری گمرک 60 درهم است در حالی که هم اکنون در بازار دوبی نهایت قیمت این محصول 45 درهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال