Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا در پی بالاگرفتن اختلافات بر سر کنترل مرزی با ایرلند شمالی، علیه دولت محافظه کار بوریس جانسون شکایت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اتحادیه اروپا دولت جانسون را به نقض قوانین بین‌المللی در اجرای توافق برگزیت متهم کرده است. این برای دومین بار در شش ماه گذشته است که اتحادیه اروپا دولت لندن را به نقض برگزیت متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر این پرونده به دیوان دادگستری اروپا کشیده شود، می‌تواند به جریمه نقدی و تحریم تجارت با انگلیس منجر شود.

اتحادیه اروپا مدعیست که انگلیس به تعهد 'حسن نیت' پیش بینی شده در توافقنامه برگزیت عمل نکرده و مقررات واردات کالا‌های انگلیس به ایرلند شمالی را به صورت یک طرفه تا اکتبر (مهر ماه) تمدید کرده است.   اتحادیه اروپا این مورد را نقض پیمان برگزیت می‌داند.

در توافق برگزیت، یک تبصره (پروتکل) برای ایرلند شمالی به منظور جلوگیری از ضرورت کنترل مرز‌ها بین انگلیس و کشور ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا، در نظر گرفته شده است.   مقامات اروپایی نگران هستند که این مسئله منجر به شعله ور شدن درگیری خونین با ایرلند شمالی شود؛ بنابراین کنترل‌ها باید بین ایرلند شمالی و انگلیس انجام شود.

کمیسیون اروپا هم زمان با اقامه دعوا علیه دولت لندن، تخلفات انگلیس را در نامه‌ای به لرد فراست مشاور بوریس جانسون در امور برگزیت شرح داده و خواستار جبران آن شده است.

به گزارش گاردین، اتحادیه اروپا امیدوار است که این مساله از طریق مذاکره در چارچوب کمیته تحصصی ایرلند شمالی حل و فصل شود.

پس از همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دولت این کشور اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ رویه رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد. در نهایت انگلیس روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۱۳۹۸) پس از ۴ دهه عضویت از اتحادیه اروپا جدا شد. برچسب ها: اتحادیه اروپا ، انگلیس ، ایرلند شمالی ، برگزیت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس ایرلند شمالی برگزیت اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند