Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اردبیل|مهران عقلمند: با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی عبور مرور وسایل نقلیه شخصی و عمومی در شهرها به خصوص مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ به یکی از مشکلات و معضلات تبدیل شده و هر یک از مناطق و شهرها به فراخور وضعیت خود نسبت به رفع این معضل اقدام کرده‌اند.

شهر اردبیل با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر به عنوان مرکز استان اردبیل نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر با توجه به رشد جمعیت در این شهر و هم‌چنین افزایش تعداد وسایط نقلیه شاهد بروز مشکلات ترافیکی و عبور مرور آن در خیابان‌های سطح شهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مشکل در هسته مرکزی شهر اردبیل که یکی از شهرهای کهن کشور محسوب می‌شود بیش از گذشته نمایان شده و هم‌اکنون به دلیل عرض کم خیابان‌ها در هسته مرکزی شهر اردبیل شاهد ترافیک‌های سنگین به خصوص در روزهای پایانی سال هستیم.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی، احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی به هسته مرکزی شهر در ساعات اوج بار ترافیکی، احداث مترو، تراموا و ... از جمله راهکارهایی است که بسیاری از شهرهای بزرگ در کشور برای حل مشکلات ترافیکی در نظر گرفته‌اند.

اما در حال حاضر چنین به نظر می‌رسد که در شهر اردبیل اقداماتی اساسی از سوی مسئولان شهری و برنامه‌ریزی دقیق و علمی در راستای کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر انجام نیافته و همچنان شاهد بار ترافیکی سنگین در هسته مرکزی شهر اردبیل به خصوص در روزهای انتهایی سال هستیم که گاهی اوقات روابط اجتماعی شهروندان را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 

نکته جالب اینجاست که در کنار عدم برنامه‌ریزی برای کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر، شاهد عدم تمرکززدایی مراکز تفریحی، گردشگری، تجاری، درمانی و ... از هسته مرکزی شهر هستیم و هر روز شاهد احداث مجتمع‌های تجاری در این مناطق و هم‌چنین عدم انتقال مراکز درمانی هسته مرکزی شهر به سایر مناطق اردبیل علی‌رغم بهره‌مندی از ساختمان‌های پزشکان مدرن و متعدد در مناطق مختلف شهر اردبیل هستیم که تمامی این موارد سبب افزایش بار ترافیکی در این مناطق شده است.

به دلیل نبود مرکز مانیتورینگ در سطح شهر اردبیل برای اجرای طرح‌های ترافیکی در ساعات اوج ترافیک، محدودیت‌ها در هسته مرکزی شهر به صورت سنتی و با حضور ماموران راهنمایی و رانندگی در چهارراه‌ها و مناطق منتهی به مرکز شهر اجرا می‌شود که همین امر سبب انتقال بار ترافیکی از یک منطقه به نواحی دیگر سطح شهر و هم‌چنین سردرگمی مردم شده است.

از طرفی دیگر با توجه به عملیات اجرایی پروژه پل قدس در یکی از مناطق پر رفت و آمد شهر اردبیل، انتقال بار ترافیکی به سمت این پروژه عمرانی، مشکل را دو چندان می‌کند و طولانی شدن اجرای این تقاطع غیرهمسطح نیز مزید بر علت شده و بار ترافیکی در منطقه ایستگاه سرعین و میدان قدس را به شدت بالا برده است.

 

ایجاد مرکز مانیتورینگ و بهره‌مندی از دوربین‌های هوشمند اصلی‌ترین نیاز ترافیکی شهر اردبیل

این نکته مورد تاکید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان اردبیل نیز بوده و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین بار این موضوع بر دوش راهنمایی و رانندگی بوده و برای مدیریت بار ترافیکی تمامی تلاش خود را به کار می‌بندیم، اما در نهایت و در آخرین مرحله در ساعات اوج بار ترافیکی مرکز شهر مجبور به بستن راه‌های منتهی به مرکز شهر می‌شویم.

وی افزود: متاسفانه زیرساخت‌ها در شهر اردبیل در حد مطلوبی نبوده و اکثر خیابان‌های مرکز شهر مربوط به سالیان گذشته و دارای عرض کم هستند که توان و گنجایش این تعداد از وسایل نقلیه را در خود ندارند، زمانی‌که به هیچ عنوان جایی برای عبور و مرور در مرکز شهر وجود نداشته باشد معابر منتهی به هسته مرکزی شهر بسته می‌شود.

 

فتاحی بیان کرد: عدم وجود دوربین‌های هوشمند در شهر اردبیل یکی از اصلی‌ترین مشکلات در حوزه ترافیکی این شهر است که به‌همین دلیل اجرای طرح‌های ترافیکی در شهر اردبیل امکان پذیر نیست و از روی ناچار محدودیت‌ها را به صورت سنتی و با حضور ماموران راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات در شهر اردبیل عدم تمرکززدایی از مرکز شهر بوده؛ به‌طوری‌که تمامی مراکز خرید، مراکز درمانی و خدماتی، سیاحتی و تفریحی در مرکز شهر تجمیع شده که خود مزید بر علت است و سبب افزایش بار ترافیکی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احداث پارکینگ در شهر اردبیل تشریح کرد: اصولا در هر منطقه‌ای که جاذبه سفر ایجاد می‌شود باید پارکینگ نیز در این مناطق احداث شود که متاسفانه شهر اردبیل از وجود این زیرساخت‌ها تا حد کافی نیز محروم بوده و در کنار آن باید فرهنگ‌سازی استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیز مد نظر قرار گیرد.

 

توافق شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای پروژه مرکز کنترل ترافیک در اردبیل

علیرضا غریبی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به توافق شهرداری با دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای پروژه مرکز کنترل ترافیک در اردبیل اظهار کرد: با توجه به قدمت و اصالت دانشگاه صنعتی شریف مشکلی در مبالغ قرارداد وجود ندارد و پرداختی از بابت نظام پشتیبانی تا پنج سال آینده باید شفاف گردد و انتظار می‌رود در سال آینده شاهد اجرایی شدن پروژه مرکز کنترل ترافیک و هوشمندسازی تجهیزات در این زمینه باشیم.

جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل نیز با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل موظف به ایجاد مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل شده است بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع برای کنترل و مدیریت ترافیک در سطح شهر اردبیل، شهرداری موظف به اجرای این طرح شده و از این رو شهرداری اردبیل باید به طور جد پیگیر اجرای این طرح و احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل باشد.

گفتنی است ایجاد مرکز مانیتورینگ در شهر اردبیل که با توجه به توسعه شهر در سال‌های اخیر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و حتی طبق گفته اعضای شورای شهر اردبیل و سایر مسؤولان در آخرین جلسه شورای ترافیکی استان اردبیل، از هفت ماه پیش شهرداری اردبیل مکلف به ایجاد این مرکز در شهر اردبیل شده است.

 

ایجاد مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل 

حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت ایجاد مرکز مانیتورینگ در شهر اردبیل بیان کرد: با صدور مجوزهای لازم رایزنی‌ها با دانشگاه صنعتی شریف برای اجرای این طرح در شهر اردبیل انجام یافته و در حال حاضر در مراحل نهایی عقد قرار داد هستیم و انتظار می‌رود که در اوایل سال آتی مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل راه‌اندازی شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را بر این قرار داده‌ایم که در این مرکز از تکنولوژی‌های بروز و هوشمند استفاده شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت بالای این مرکز در مدیریت ترافیک شهر اردبیل اقدامات موثری انجام داد.

شهردار اردبیل با اشاره به طرح جامع ترافیکی شهر اردبیل بیان کرد: پیش از این شهر اردبیل فاقد طرح جامع ترافیکی بود و اما هم‌اکنون این شهر دارای طرح جامع ترافیکی است و تمامی اقدامات در راستای کاهش و مدیریت بار ترافیکی شهر بر اساس این طرح قابل اجرا است.

لطف اللهیان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در هسته مرکزی شهر ساماندهی خواهند شد تا از بار ترافیکی در مرکز شهر کاسته شود.

 

وی هم چنین با اشاره به پروژه پل قدس عنوان کرد: این تقاطع غیرهمسطح یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی اردبیل بوده که تنها طول عرشه آن به یک هزار و ۶۰۰ متر می‌رسد که برابر با طول عرشه تمام تقاطع‌های غیر همسطح موجود شهر اردبیل است.

شهردار اردبیل تشریح کرد: اجرای این تقاطع غیرهمسطح با توجه به نیاز شهر اردبیل در بهمن ماه سال ۹۴ کلنگ زنی شد و در اردیبهشت ماه سال ۹۵ عملیات اجرای آن به طور رسمی آغاز شد و در فاز اول میدان بیضی شکل به بهره‌برداری رسید که خود این میدان در کاهش بار ترافیکی این مسیر تا به حدی نقش موثری را داشته است.

لطف اللهیان ادامه داد: اما به دلیل وضعیت اقتصادی بوجود آمده و افزایش قیمت مصالح مورد نیاز در کارهای عمرانی احداث این پل برای مدتی با کاهش سرعت عملیات اجرایی مواجه شد و به هیچ عنوان تعطیل نشده بود و در حال حاضر نیز با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال اجرا بوده و امیدواریم که طی ماه‌های آتی با اتمام عملیات عمرانی شاهد بهره‌برداری از این تقاطع غیر همسطح در شهر اردبیل باشیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با توجه به اهمیت مباحث ترافیکی در شهر اردبیل و نیاز ضروری این شهر به حل مشکلات ترافیکی به خصوص در هسته مرکزی شهر، مسؤولان استانی و شهری اردبیل باید در اسرع وقت اقدامات لازم را با ارائه طرح‌های علمی در راستای رفع این مشکل انجام دهند تا شاهد کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر باشیم.

 

ایجاد مرکز مانیتورینگ و استفاده از دوربین‌های هوشمند و تکنولوژی‌های روز در شهر اردبیل از جمله ابتدایی ترین راهکارها برای مدیریت ترافیک در هر شهری است که طبق وعده مسؤولان، سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و مسلما این مرکز فقط در مدیریت و کنترل ترافیک سطح شهر موثر خواهد بود.

بنابراین در کنار آن باید با توجه به پیشرفت و گسترش شهر اردبیل برای رفع این مشکل ترافیکی، باید نسبت به رفع برخی مشکلات از جمله تعریض خیابان‌های هسته مرکزی شهر، انتقال مراکز پر ازدهام از جمله مطلب پزشکان و ... اقدام شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل ترافیک وسایل نقلیه افزایش جمعیت حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل حجت فتاحی مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل راهنمایی و رانندگی دانشگاه صنعتی شریف هسته مرکزی شهر هسته مرکزی شهر کاهش بار ترافیکی بار ترافیکی خبرگزاری فارس استان اردبیل وسایل نقلیه ترافیکی شهر حال حاضر برای اجرای شورای شهر خیابان ها مرکز شهر سطح شهر هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارائه خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی فعالیت می‌کند.

این هسته فناور فعالیت خود را از ۱۹ دی‌ ۱۴۰۲ در زمینه مشاوره مامایی و روانشناسی آغاز کرده و متخصصان بسیاری از سوی هسته فناور به ارائه خدمات تخصصی به مردم و دانشجویان می‌پردازند.

مخاطبان این هسته فناور فقط دانشجویان نیستند، بلکه مردم نیز جزئی از تشکیلات و مجموعه هسته فناور هستند تا برمبنای مشورت با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و به پاسخ‌های درست و اصولی دست پیدا کنند.

همچنین دانشجویان علاوه بر طی دوره‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی هم حضور پیدا می‌کنند و اتاق فکر هسته ساماندهی شده تا مطالب علمی دانشجویان در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره مامایی منتشر شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خبرنگار خبرگزاری آنا در راستای بررسی جزئیات فعالیت‌های هسته فناور «ویسپهر» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت‌و‌گویی را با فاطمه شیرمحمدی مدیر این هسته فناور ترتیب داده است.

ارائه راهکار برای ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه روانشناسی و مامایی

شیرمحمدی که عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروبیولوژی و مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» را با خود دارد، اظهار کرد: این هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و استان گلستان است.

وی اضافه کرد: هسته فناور روان برخط ارائه‌کننده خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی به تمامی افراد در نقاط مختلف ایران است که به صورت برخط (آنلاین) واز طریق وب‌سایت است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط یادآور شد: هسته فناور همچنین برگزارکننده‌ دوره‌های آموزشی و کارگاه به صورت حضوری (در شهر گرگان) و غیرحضوری (آنلاین) با حضور متخصصین و استادان برتر است.

شیرمحمدی متذکر شد: ویزیت مشاوره‌ای به صورت آنلاین و در بستر گوگل‌میت، اسکایپ یا تماس تلفنی انجام می‌شود و انتخاب هرکدام از روش‌ها برعهده‌ کاربر است و دانشجویان می‌توانند برای دسترسی به خدمات ما و ثبت نوبت مشاوره به آدرس اینترنتی www.veyspehr.com مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری می‌کنیم، ادامه داد: این همکاری با شیوه به‌روز و جدیدترین متدها انجام می‌شود و استادانی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند دانشجویان را با به‌روزترین مطالب آشنا می‌کنند.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط درباره اینکه آیا دانشجویان در زمینه مقاله‌نویسی هم تبحر پیدا می‌کنند؟ چنین پاسخ داد: بله. دانشجویان رشته‌های مامایی و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آموزش مقاله‌نویسی را هم فرامی‌گیرند تا بتوانند پس از تکمیل دوره‌های آموزشی و کارآموزی با همراهی و کمک استادان متخصص در اتاق فکر هسته به انتشار مطالب علمی در بخش مقالات سایت بپردازند.

شیرمحمدی تشریح کرد: در تلاشیم از طریق بستر هسته بهترین مشاوران و متخصصان را به افراد معرفی کنیم و تاکنون موفق به ویزیت مشاوره‌ای آنلاین در بخش مامایی و روانشناسی بوده‌ایم و توانسته‌ایم کارگاه‌های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار کنیم.

هسته فناور «ویسپهر» با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری دارد و دانشجویان مطالب را با جدیدترین متدها فرامی‌گیرند

وی افزود: با توجه به قرارداد ۶ ماهه هسته فناور روان برخط  با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدت دو سال، ۱۰ درصد از هر فعالیتی که برای هسته سود مالی داشته باشد، متعلق به دانشگاه است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط اضافه کرد: هزینه و صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به مراکز و کلینیک‌های مشاوره در شهر‌های بزرگ، دغدغه‌ بسیار مهمی برای افراد به شمار می‌رود.

شیرمحمدی عنوان کرد: برخی دانشجویان علاقه‌مند هستند در کارگاه و دوره‌های اساتید برتر کشور در بخش روانشناسی و مامایی شرکت کنند و در نتیجه افراد با استفاده از سایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به متخصصان متصل شوند و از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنند.

وی گفت: همچنین دانشجویان در تمامی استان‌های کشور می‌توانند از کارگاه و دوره‌های آموزشی ما از طریق سایت مطلع شده و به صورت آنلاین شرکت کنند.

مدیر این هسته‌ فناور اضافه کرد: ازمهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ و کسب و کار‌های نو، نحوه‌ درست تبلیغات و معرفی خود به دیگران بوده؛ بنابراین ساخت مسیر درست تبلیغات در ابتدای مسیر بسیار مهم است.

شیرمحمدی مطرح کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان کارگاه‌های متعددی را درراستای آموزش واحد‌های فناور با موضوعات و عناوین مختلف (تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، چگونه محصول شرکت‌ها را تجاری‌سازی کنیم؟) به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و دادگر مسئول مرکز رشد این دانشگاه و مرضیه عزیزی عضو هیئت علمی روانشناسی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری گسترده‌تر در سطح کشور با متخصصین روانشناسی و مامایی در بخش ویزیت آنلاین داشته باشیم و دوره‌های حضوری در سایر شهر‌ها برگزار کنیم.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» در ادامه توضیح داد: از مسئولان درخواست می‌‌کنیم برای کسب و کار‌های نو و آنلاین وام‌هایی با مبالغ مشخص در نظر بگیرند تا بنوانیم با استفاده از این مبالغ به بهبود سطح فنی و کیفی سایت بپردازیم.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی