Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و مردم روزهای سختی را در شرایطی که فشار تحریم ها بر مردم نیز به حداکثر خود رسیده، پشت سر گذاشته‌اند؛ روزها و شب های سختی که همه اقشار مختلف مردم با آن دست به گریبان بوده و کمتر خانواده ای است که در این مدت عزیزی را از دست نداده باشد و یا زندگی وی به نحوی تحت تاثیر آن قرار نگرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 البته کادر بهداشت و درمان، به مراتب روزهای سخت‌تری را نسبت به اقشار مختلف جامعه تجربه کرده‌اند مدافعان سلامتی که یک سال است که شب و روز مشغول خدمت به بیماران هستند و در این مدت خود نیز شهدایی را تقدیم عرصه سلامت جامعه کرده اند.

اگر چه با اعمال محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر تا حدودی کاهش تلفات کرونا را شاهد هستیم اما شواهد به ویژه در آستانه نوروز حاکی از زبانه کشیدن دوباره شعله‌های این بیماری کشنده است که امواج آن را در استان هایی چون خوزستان به عینه شاهدیم.

در آستانه سال نو با عادی انگاری مردم و بی توجهی برخی از شهروندان هم اکنون موج چهارم بیماری بار دیگر زنگ خطر خود را به صدا درآورده است؛ زنگ خطری که به گفته کارشناسان در صورت آغاز، شیوع آن بسیار سهمگین تر از امواج قبلی خواهد بود.

حضور شمار زیادی از مردم در بازار و خرید مایحتاج عید از یک سو و از سویی دیگر آماده شدن شماری از شهروندان برای رفتن به سفرهای نوروزی نشان می دهد که آنها به توصیه های مکرر مسوولان توجه چندانی نشان نداده اند.

این روزها با توجه به مشاهده موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در ایران و هشدار جدی مسوولان، متخصصان و کادر درمان در مورد آغاز موج چهارم، با توجه به افزایش شدت سرایت و میزان مرگ و میر این ویروس جهش یافته، رعایت تمام اصول بهداشتی از جمله، استفاده از ماسک ( اثربخشی بیشتر استفاده از ۲ ماسک همزمان، طبق تحقیقات جدید)، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ( اجتناب از برگزاری مراسم عزا و عروسی و دورهمی و به طور کلی قرار گرفتن افراد در فضای بسته) و همچنین شستشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوحی که مدام مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ تنها راهکار جلوگیری از خیز مجدد کروناست.

ولی آیا در این شرایط چند درصد از مردم این موارد و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند؛ کرونا در حالی بر جامعه ما سایه افکنده است و ویروس انگلیسی در ۲۸ استان ما چرخیده است که خطر بزرگی که بیخ گوش ما بوده و به اعتقاد کارشناسان پس از تعطیلات نوروزی احتمال خیزش شدید آن وجود دارد مورد مهمی که همچنان مورد بی توجهی مردم قرار گرفته است.

وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی که از اواسط آذر، روند کاهشی و بسیار خوبی داشت و موارد بسیار کم ابتلا، بستری و فوتی تثبیت شده بود، طی روزهای اخیر، اوضاع نگران‌کننده‌ای پیدا کرده و روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان روزانه و بستری‌شدگان افزوده می‌شود؛ هرچند در تعداد فوتی‌ها وضعیت کمی بهتر است.

خرید به قیمت جان در صف های طولانی

وضعیت کرونا در شهرهای آذربایجان غربی در حالی از آبی به زرد و نارنجی تبدیل شده که مردم همچنان در صف های طولانی گوشت مرغ و روغن خوراکی ایستاده اند و تدبیری نیز برای مدیریت توزیع این کالاهای اساسی توسط مسوولان اندیشیده نشده است.

با وجود آنکه وضعیت شیوع کرونا روز به روز در حال افزایش است و موج چهارم این ویروس سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند، ولی کمبود روغن خوراکی و گوشت مرغ موجب شده تا مردم در صف های طویل بمانند، صف‌هایی که بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک تشدید کننده انتشار ویروس کرونا است.

اگر چه در آشفته بازار فعلی و صف های کرونایی نمی توان انگشت اشاره را سمت مسوولان قرار گرفت و مردم نیز یک سوی این سکه هستند ولی در شرایطی که این کالاها به چندین برابر قیمت در بازار عرضه می شود، مردم چاره ای برای ایستادن در این صف ها ندارند.

در همین راستا اخیرا انتشار فیلمی از هجوم مردم در ارومیه به یک فروشگاه توزیع روغن جامد و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار بحث برانگیز شده و واکنش مسوولان و کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

یکی از شهروندان مهابادی در این باره گفت: مردم برای تهیه اقلام اساسی خود از جمله روغن و مرغ چاره ای به جز ایستادن در صف ندارند هرچند که در برخی موارد فاصله ها و موارد بهداشتی رعایت می شود  ولی در بسیاری از موارد نیز این امر ممکن نیست.

وی که خود را صلاح قادرزاده معرفی کرد، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که مسوولان در چنین شرایطی می توانند، انجام دهند مدیریت توزیع این اقلام و افزایش مراکز توزیع برای جلوگیری از ازدحام است.

وی اظهار داشت: با این اقدام علاوه بر اینکه شاهد تشکیل صفوف طولانی مغایر با سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا نخواهیم بود، این اقلام نیز راحت تر در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

جو روانی ایجاد شده برای افزایش قیمت ها، تقاضای مردم برای خرید را افزایش داده است

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بخش مهمی از اجتماع مردم برای تامین روغن و مرغ ترس از گران شدن این کالاهاست.

محمد جهین اظهار داشت: طی چند ماه اخیر با کم شدن برخی کالاهای اساسی جو روانی در بازار شکل گرفت و جمعیت بالایی از افراد بیش از نیاز خود به فروشگاه ها مراجعه کردند، این درحالی است که تاکید ما به فروشگاه ها و بهره برداران این است که کالاهای مصرفی مردم به وفور در قفسه ها موجود باشد تا مردم برای خرید مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: با وجود وفور کالا به دلیل جو روانی ایجاد شده برای افزایش قیمت ها، میزان تقاضا مردم برای خرید افزایش یافته است و آنها تمایل به ذخیره سازی کالاهای مصرفی خود همچون مرغ و روغن در خانه هایشان دارند.

وی اضافه کرد: امسال هزار و ۸۳۳ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر، گوشت مرغ منجمد و قرمز ، قند، چای و روغن مورد نیاز شهروندان با نرخ دولتی در راستای ایجاد تعادل در بازار این شهرستان توزیع و در اختیار مردم قرار گرفته است.

جهین در زمینه توزیع گوشت مرغ نیز گفت: امسال ۷۸ تن گوشت مرغ منجمد در این شهرستان توزیع شده است و هم اینک نیز میزان توزیع روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن گوشت مرغ گرم و منجمد برای تعادل بازار در حال توزیع است و ذخایر خوبی نیز در استان وجود دارد که در صورت نیاز عرضه خواهد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از ازدحام مردم شمار مراکز توزیع از هفت تا هشت مرکز هم اکنون به ۳۰ تا ۳۵ مرکز رسیده است ولی آنچه در این میان مهم است کنترل جو روانی جامعه برای تهیه اقلام کالاهای اساسی از جمله مرغ است. 

بی‌توجهی برای پیشگیری از اجتماع مردم همچنین عدم رعایت فاصله اجتماعی تنها به صف های توزیع کالای های اساسی ختم نشده و این تجمعات از خرید لاستیک یارانه‌ای و نهاده های دامی گرفته تا بانک ها و بازار و پیشخوان های دولتی نیز شاهد تجمع مردم هستیم.

در روزهای اخیر با وجود وضعیت هشدار کرونا شاهد عادی انگاری و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و نزدن ماسک از سوی برخی از مردم بدون توجه به شیوع مجدد بیماری و موج جدید ویروس در برخی شهرهای استان هستیم.

در چنین شرایطی و با توجه به زرد بودن برخی شهرهای استان از جمله شهرهای چون مهاباد که مقصد گردشگری سفرهای نوروزی است نگرانی از شیوع این بیماری به واسطه این سفرها مردم و مسوولان را نگران کرده است.

در همین حال اخبار متناقص درباره سفرهای نوروزی نیز بسیاری‌ را سردرگم کرده؛ زیرا عده‌ای مردم را به سفر نرفتن توصیه می‌کنند و عده‌ای نیز سفرهای هوشمند را با رعایت شیوه نامه بهداشتی را توصیه می‌کنند. در این روزهای کرونایی پایان سال مردم در اما و اگرهای سفر مانده‌اند تا با توجه به توصیه‌های کرونایی تصمیم‌ بگیرند.

انجام سفرهای نوروزی از طریق تورهای مسافرتی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی می گوید: سفرهای نوروزی باید مسوولانه و ایمن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و از طریق تورهای مسافرتی و هوشمندانه انجام خواهد شد.

جلیل جباری، با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا رزرو مکان اقامت در مراکز اقامتی مجاز امکان‌پذیر است افزود: هدف از انجام سفرهای هوشمند و ایمن این است که در وهله اول از شیوع کرونا جلوگیری شود برای همین منظور امسال سفرهای نوروزی تنها از طریق تورهای گردشگری انجام خواهد شد چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این نوع سفرها در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: پروتکل‌هایی برای هر کدام از تاسیسات گردشگری تعریف و وظایف هر کدام نیز برای رعایت این پروتکل‌ها مشخص شده و این تاسیسات آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این تاسیسات نیز بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: هرگونه اقامت در چادر، کمپ‌های اقامتی، ستاد اسکان فرهنگیان یا هر مرکز اقامتی به غیر از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و واحدهای بوم‌گردی ممنوع بوده و تنها این مراکز اجازه پذیرش مسافر را خواهند داشت.

جباری با بیان اینکه واحدهای اقامتی استان در صورتی مجاز به پذیرش مسافر هستند که پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند افزود: به صورت مستمر از واحدهای اقامتی استان بازدید و نظارت انجام خواهد شد و در صورت مشاهده موارد خلاف مصوبات ستاد استانی کرونا با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ممانعت از برگزاری تجمعات و دید و بازدید خانواده‌ها در نوروز شده، فراهم کردن موجبات نشاط و شادی در جامعه و کمک به معیشت افراد شاغل در حوزه گردشگری را از جمله اهداف انجام سفرهای هوشمند عنوان کرد.

جباری گفت: برهمین اساس سفر به مناطق قرمز و نارنجی دارای محدودیت‌هایی است در حالی که برای مناطق زرد و آبی این محدودیت وجود ندارد و همین موضوع به مدیریت سفرها کمک شایانی خواهد کرد.

بر اساس آنچه ابلاغ‌شده در شهرهای زرد و آبی تردد و سفر از سوی ستاد مقابله با کرونا بلامانع اعلام‌شده و فقط شهرهای نارنجی و قرمز ممنوعیت وجود دارد که با اعلام وضعیت شهرهای مختلف از سوی مسوولان تکلیف ورود یا ممنوعیت ورود به شهرها بزودی مشخص خواهد شد.

طبق مصوبه ستاد، مسافرت به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و افراد بومی نیز حق مسافرت به شهرهای دیگر نخواهند داشت.

با وجود توصیه مسوولان بر سفرهای هوشمند در ایام تعطیلات نوروزی ولی کارشناسان معتقدند مردم تا چند ماه دیگر و تا زمانی که به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون علیه کرونا برسیم، صبر کنند و به سفر نروند و دورهمی نداشته باشند تا بیماری کووید ۱۹ بیشتر از این در بین ما مرگ به همراه نداشته باشد.

تجربه یک سال اخیر نشان داد هرجا تجمعی اتفاق می افتد و شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود بیماری کووید ۱۹ شیوع می یابد به همین دلیل همیشه توصیه وزارت بهداشت این است که مردم سفر و تجمع نکنند و دورهمی نداشته باشند.

مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان غربی به ۸ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مبتلایان به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان به هشت نفر افزایش یافته که سه نفر از آنان مربوط به ارومیه است.

دکتر جواد آقازاده افزود: از این تعداد، سه نفر در ارومیه، ۲ نفر در پیرانشهر و مهاباد و یک نفر در شاهین دژ شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: پیش از این، یک نفر در مهاباد و یک نفر در پیرانشهر به کرونای انگلیسی مبتلا شده بود که طی روزهای اخیر، سه نفر در ارومیه و یک نفر در هریک از شهرهای مهاباد، شاهین دژ و پیرانشهر به این تعداد اضافه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تیم های رهگیری در حال پیگیری موارد تماس بیماران و اقوام آنان هستند تا موارد مبتلا بیشتر نشود.

دکتر آقازاده اظهار کرد: ویروس کرونای انگلیسی، قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد و باید هر چه بیشتر و مستمر پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری کووید ۱۹ رعایت شود.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و خروج بیشتر مردم به قصد خرید نوروز از منزل، استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس های شهری، تاکسی و مترو، خطر انتشار بیماری افزایش می یابد.

در چنین شرایطی مردم باید از خروج غیرضروری از منزل بدون رعایت اصول بهداشتی بپرهیزند و تا حد امکان از خانه خارج نشوند یا در صورت نیاز، توصیه های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از مسافرت و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی و مراکز پُرتردد و خرید با رعایت فاصله گذاری فیزیکی را جدی تر بگیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد گردشگری وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی پروتکلهای بهداشتی سفر نرویم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد گردشگری ویروس کرونا مهاباد گردشگری وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی پروتکلهای بهداشتی سفر نرویم اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی آذربایجان غربی کرونای انگلیسی سفرهای نوروزی سفرهای هوشمند انجام سفرهای پروتکل ها شیوه نامه یک نفر جو روانی خواهد شد گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است

عاصف حمدالهی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: این طرح سبقه طولانی دارد و از مدت‌ها پیش در مجلس مطرح شد. چندین مرحله در شورای نگهبان رفت و برگشت داشت و به دلیل مخالفت شورای نگهبان با برخی از مواد این طرح، نهایتا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و هنوز نهایی نشده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تیر ماه سال گذشته مبنی بر اینکه «معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را از منشاء‌های بزرگ فساد خواندند و تاکید کردند که باید از اینگونه معاملات سلب اعتبار شود»، گفت: پس از بیانات رهبری در این زمینه، ضرورت تصویب چنینی طرحی بیشتر احساس شد.

حمدالهی تصریح کرد: یکی از موارد جدی و مهم مخالفت شورای نگهبان با طرح مذکور حکم مقرر در ماده ۱ این قانون مصوب مجلس است؛ چرا که طبق مصوبه مجلس، انجام معاملات راجع به اموال غیر منقول به صورت عادی، اعتبار قانونی نداشت و حکم مترتب بر آن بطلان بود. شورای نگهبان ابطال این موضوع را خلاف شرع اعلام کرد؛ لذا به دلیل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس و اصرار مجلس بر مصوبه خود نهایتا مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

وی با بیان اینکه با اجرا شدن این قانون، سند عادی ضمانت اجرای حقوقی ندارد، گفت: اگر حکم مقرر در ماده یک طرح مذکور نهایی شود، دیگر با تنظیم اسناد عادی بین مردم مواجه نخواهیم بود؛ چرا که به غیر از سند رسمی هیچ ادله‌ای در محاکم در برابر اشخاص ثالث قابلیت استناد ندارد؛ لذا هرچند که حکم بطلان سند عادی مقرر نشده است لیکن به علت عدم قابلیت استناد به مرور این اسناد از فضای معاملات اموال غیر منقول رخت بر می‌بندد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برای سازمان ثبت، محاکم دادگستری و آحاد جامعه بسیار مفید است، زیرا اختلاف رویه در محاکم مطلوب نیست. اگر راجع به معاملات اساسی و غیرمنقول اختلاف نظر داشته باشیم، تزلزل در معاملات ایجاد می‌شود؛ لذا برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید محاکم رویه واحدی را دنبال کنند و با تصویب این طرح، اختلاف در رویه محاکم بزودی رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق طرح مذکور، صرفا سند رسمی در محاکم و ادارات و ... پذیرفته می‌شود و اگر معاملات غیرمنقول خارج از چارچوب سند رسمی انجام شده باشد و اگر بخواهیم مفاد اسناد را با هر ادله‌ای ثابت کنیم، امکان پذیر نیست. 

حمدالهی با اشاره به تبصره ۱۰ ماده ۱۰ طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که مربوط به اسناد حدنگاری و اراضی کشاورزی است، گفت: ما در راستای قانون حدنگار یکی از مشکلاتی که داریم استعلاماتی است که از وزارت جهاد کشاورزی در مقام صدور سند حدنگاری انجام می‌شود. جهاد کشاورزی در پاسخ به استعلام به قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی استناد می‌کند و آن حد نصاب لحاظ می‌شود؛ لذا اگر اراضی کشاورزی پایین‌تر از حد نصاب باشند، ما را با مشکل صدور سند مواجه می‌کند. در تبصره ۱۰ ماده ۱۰ طرح مذکور پیش بینی شده که با هر حد نصابی می‌توانیم سند صادر کنیم؛ البته شرایطی هم دارد. 

وی با اشاره به ماده ۱۰ طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: طبق این ماده، «سازمان مکلف است ظرف مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این قانون، سامانه‌ای را جهت ثبت ادعا‌های راجع به مالکیت عین، مالکیت منافع بیش از دو سال و حق انتفاع و حق ارتفاق اموال غیرمنقول و مستندات مربوط به آن که قبل از راه‌اندازی سامانه مذکور ایجاد شده و فاقد سند رسمی هستند، ایجاد نماید. مدعیان مذکور مکلفند ظرف مدت دو سال از تاریخ راه اندازی سامانه نسبت به درج مستندات و ادعا‌های خود در سامانه مذکور و ظرف مدت دو سال از تاریخ درج در سامانه، حسب مورد نسبت به تنظیم سند درج رسمی با طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی یا دعوای مرتبط در مراجع قضائی یا هر امر قانونی لازم دیگر به منظور اخذ سند رسمی مالکیت اقدام و مدرک مربوط را در سامانه درج نمایند. پس از اقدام متقاضی، مراجع قانونی مربوط مکلفند اقدامات انجام شده توسط متقاضی و نیز نتیجه آن را در سامانه موضوع این ماده درج نمایند. پس از مهلت مزبور هیچ ادعایی در سامانه قابل ثبت نیست. در صورت انقضای مواعد فوق الذکر و عدم اقدام مدعیان مذکور، ادعا‌های مزبور علیه اراضی عمومی و دولتی از جمله اراضی ملی، موات، خالصه، مستحدث و ساحلی و همچنین علیه اشخاص ثالث با حسن نیت (بی اطلاع از معاملات معارض قبلی) دارنده سند رسمی، قابل استناد، استماع و معارضه نیست.»

حمدالهی گفت: طراحی سامانه ثبت الکترونیک اسناد جزو اولویت هاست و درست است که قانونگذار مقرر کرده که ظرف یک سال از تصویب این قانون این سامانه طراحی شود و به مرحله اجرا برسد ولی طراحی سامانه جزو موضوعات تحولی سازمان است و ان شاالله بتوانیم در مهلت قانونی این موضوع را به مرحله اجرا در آوریم.

وی افزود: با اجرایی شدن قانون الزام به ثبت سند رسمی بسیاری از مشکلات راجع به معاملات اموال غیرمنقول رفع خواهد شد، زیرا بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد