Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:02:26 GMT

امسال ۲۳ باند مواد مخدر در استان متلاشی شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۱۲۸۱

امسال ۲۳ باند مواد مخدر در استان متلاشی شده است

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان این‌که امسال ۲۳ باند مواد مخدر در استان متلاشی شده است، گفت: امسال باندهای متلاشی شده نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سردار حسین عبدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، با بیان این‌که نیروی انتظامی بیشترین ماموریت را در جای جای کشور دارد، اظهار داشت: رویکرد نیروی انتظامی مبتنی بر جامعه محوری و مشارکت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که همراهی مردم در تامین امنیت با پلیس نیاز به آگاه بخشی، روشنگری و اطلاع رسانی مناسب دارد، ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که نظارت اجتماعی بسیار قوی دارد، امنیت یکی از نیازهای اساسی جامعه بوده و رشد و تعالی در بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌ آذربایجان شرقی از لحاظ وقوع جرایم از میانگین کشوری بسیار پایین است البته در چند جرم و تخلف در رده‌های اول قرار داریم، یکی از این حوزه‌ها، بحث رانندگی در معابر برون و درون شهری است که به لحاظ وقوع تصادف و فراوانی در رتبه‌های سوم و جهارم قرار داریم.

سردار عبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عمده‌ترین علل اصلی تصادفات حادثه ساز و منجر به جرح و فوت در استان، گفت: عدم توجه به جلو ۲۶ درصد، انحراف به چپ ۲۵ درصد و تخطی از سرعت مطمعنه ۲۴ درصد، سه عامل مهمی است که بیشترین فراوانی از تصادفات را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان این‌که امسال بالغ بر پنج هزار و ۳۲۴ کیلو تقریبا معادل پنج ونیم تن انواع مخدر در استان کشف شده است، گفت: پنج هزار و ۶۰۰ پرونده در این راستا تشکیل شده است.

عبدی با اشاره به افزایش 107 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی سال جاری، گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر ناشی از تلاش‌های پلیس مواد مخدر بوده است، همچنین امسال پنج هزار و ۶۱ نفر قاچاق چی و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با این‌که شهر تبریز عنوان شهر بدون معتاد متجاهر را داراست؛ ولی به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا اکثر کمپ‌های ترک اعتیاد و باز پروری نمی‌توانستند از معتادان به طور جمعی نگهداری کنند به همین دلیل امسال پذیرش معتادان در کمپ‌ها 78 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که شیوع مواد مخدر در آذربایجان شرقی ۱.۲۲ درصد بوده است، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ شیوع مواد مخدر در رده‌ی 28 کشوری قرار دارد و این امر به فرهنگ بسیار بالا و هوشیاری خانواده‌ها باز می‌گردد.

سردار عبدی خاطرنشان کرد: با اشاره به اهمیت فوریت‌های پلس ۱۱۰، افزود: امسال میانگین تماس‌های مردم با پلیس در 24ساعت، شش هزار تماس با پلیس بوده که امسال رشد پنج درصدی داشته است و بیش از ۵۰ درصد تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی شده است.

وی عمده ترین اقدامات پلیس فضای را در حوزه ی پیشگیری از وقوع جرائم در فضای سایبری عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب در فتا، همکاری سیستم بانکی کشور برای ایجاد رمز پویا بود، در سنوات گذشته شاهد برداشت‌های زیادی از حساب افراد بودیم که با ایجاد رمز پویا شاهد کاهش برداشت‌های غیر مجاز هستیم.

عبدی با بیان این‌که سال 99، 15 درصد فوتی‌های حوزه‌ی راهنمایی و رانندگی در پلیس راه راهور کاهش یافته است، افزود: امسال ۶۵۲ نفر در تصادفات فوت کردند، همچنین امسال تعداد مجروحان در تصادفات ۲۳ درصد کاهش یافته است البته یکی از دلایل کاهش در ابتدای سال جاری اتخاذ محدودیت‌های کرونایی بود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۴۹ نفر در تصادفات جاده‌ها و خیابان‌های استان مجروح شدند ولی امسال این تعداد به  ۱۴ هزارنفر کاهش یافته است، امسال وقوع تصادفات اعم از خسارتی، جرحی و فوتی ۳۷ درصد در استان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که کاربران فضای مجازی مراقب درگاه‌های جعلی اینترنت بانکی باشند، گفت: مردم و کاربران نباید فریب پیام‌ها و آگهی‌ها منتشر شده با عنوان فروش ویژه‌ی نوروزی و غیره را در فضای مجازی بخورند، بلکه باید خریدهای خود را از سایت های معتبر و دارای نماد الکترونیکی انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از کلاهبرداران در ایام عید با انتشار پیام و تبلیغاتی از طریق شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را دعوت به کمپین‌های جمع آوری کمک‌های نقدی می‌کنند، مردم باید هوشیارانه در این رابطه عمل کنند چرا که پرونده‌های زیادی در این خصوص در استان وجود دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی افزود: همچنین با توجه به نزدیک شدند چهارشنبه‌ی آخر سال، تبلیغ خرید و فروش مواد محترقه درفضای مجازی نیزانجام می‌شود، مردم نباید فریب افراد سودجو را بخورند.

وی با بیان این‌که سال جاری 26 نفر با انفجار مجروح شدند، گفت: امسال دودختر خردسال شش و چهار ساله ناشی از مواد محترقه‌ی دست ساز در تبریز فوت شدند، امسال 27 درصد مصدومان دچار آسیب‌های چشمی شده‌اند، سال گذشته نیز ۱۳ نفر دچار قطع عضو شدند.

سردار عبدی با بیان این‌که امسال بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار انواع مواد محترقه در استان کشف شده است، گفت: کارگاه بسیار مهمی در حوزه‌ی مواد محترقه‌ی دست ساز کشف و در این رابطه ۳۰ نفر دستگیر شدند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری عبدی مواد مخدر در استان آذربایجان شرقی کاهش یافته مواد محترقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سال گذشته در استان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و درمان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کورش احمد‌یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ظهر امروز در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و فرماندهان نظامی از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری و درمان معتادان متجاهر ماده 16، از حمایت های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر 5 هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده 16 سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان انجام شد.

وی با بیان اینکه‌ متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی، حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان متجاهر در استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل نمی‌توان اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده 15 و 16 مورد توجه قرار گرفته‌اند، افزود: در تامین زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ 16 جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بسیاری از معتادان به‌واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند.

احمد‌یوسفی با اشاره به اینکه در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است، افزود: لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان معتادان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا است ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، گفت: متاسفانه در زندان‌ها 50 درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و 20 درصد به‌صورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم  مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد