Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دومین جلسه کمیته کودک و نوجوانان کنگره 3535 شهید استان که با حضور علیرضا نوری مدیرکل کانون پرورش فکری و مسؤول کمیته کودک و نوجوان و سید شمس‌الدین موسوی معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و دبیر ستاد کنگره 3535 شهید و اعضای کمیته که متشکل از ادارات کل بنیاد شهید، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری در محل دبیرخانه ستاد کنگره برگزار و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان برای بالا بردن و تروج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نوری مسؤول کمیته کودک و نوجوان کنگره در ابتدای این جلسه ضمن یادآوری این موضوع که کنگره 3535 شهید استان متشکل از 19 کمیته فعال می‌باشد و انجام فعالیت‌های کمیته کودک و نوجوان بر عهده کانون پرورش فکری و اعضای این کمیته نهاده شده است، گفت: کانون در بازه زمانی 6 ماهه جلسات متعددی را در داخل کانون با حضور اعضا و مربیان و کارشناسان خود برگزار کرده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ضمن تقدیر از توجه اعضای کمیته به مصوبات جلسه گذشته بر لزوم برنامه‌ریزی‌های منسجم در سازمان‌های عضو کمیته اشاره کرد و تاکید داشت: با برگزاری جلسات داخلی به یک انسجام کلی در برنامه‌ریزی و زمانبندی برنامه‌ها برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان خواهید رسید.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان و دبیر ستاد کنگره 3535 شهید ضمن قدردانی از توجه ویژه کانون پرورش فکری و اعضای جلسه به کمیته کودک و نوجوان کنگره بر ماهیت و اولویت اهداف شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: اگر به زندگی این عزیزان و وصایای آنها دقت کنید پی به اهداف تربیتی آنها خواهد برد.

سید شمس‌الدین موسوی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب موجود در استان‌ گفت: باید تلاش کنیم کارها به سرانجام برسد و با هم‌افزایی و هماهنگی شاهد تعالی کار باشیم و نگاه ما به ظرفیت‌ها، نگاهی استانی است و برای کمک به کمیته‌ها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

در این جلسه هر کدام از اعضای حاضر که از نمایندگان تام الاختیار ادارات استان بودند نقطه نظرات خود را در مورد برنامه‌ها و فعالیت‌های اعلام و برنامه‌های خاص مجموعه خود را در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان ارائه کردند.

در پایان اعضای کمیته کودک و نوجوانان کنگره 3535 شهید استان از محل دبیرخانه کنگره، طریقه مستند سازی آثار شهدا و همچنین موزه‌ آن بازدید کردند.

انتهای پیام /73002/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: سید شمس الدین موسوی مدیر کل کانون علیرضا نوری زنجان کنگره 3535 شهید استان کمیته کودک و نوجوان کانون پرورش فکری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • غرق‌شدن اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک شهرستان هیرمند
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است