Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@20:14:25 GMT

سهم زنان از نامزدی در شوراهای شهر ۱۴۰۰ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۱۳۶۳

سهم زنان از نامزدی در شوراهای شهر ۱۴۰۰ چقدر است؟

ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح چهارشنبه (۲۰ اسفند) در سراسر کشور آغاز شده و تنها تا ساعت ۱۸ امروز ۲۶ اسفند به مدت هفت روز ادامه دارد. 

فراهم شدن امکان ثبت نام غیرحضوری به علت شرایط کرونا ، ستاد انتخابات شورای شهر تهران را امسال نسبت به دوره گذشته خلوت کرده است و خبری از ازدحام داوطلبان مدرک به دست نیست، البته روز گذشته در ششمین روز ثبت نام نسبت به روزهای گذشته افراد بیشتری برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کردند و پیش بینی می شود امروز در آخرین روز ثبت نام داوطلبان، مراجعات بیشتری به فرمانداری تهران وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته مواردی همچون توصیه به داوطلبان این انتخابات برای ثبت نام غیرحضوری و همراه داشتن خودکار هنگام مراجعه برای ثبت نام حضوری با توجه به وجود شرایط کرونایی در کشور بارها مورد تاکید مسئولان انتخابات قرار گرفته است.

شکراله حسن بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران روز گذشته در تشریح ثبت نامی‌های ششمین دوره شوراهای شهر استان تهران گفت: در روز گذشته ٩٨٤ نفر موفق به نهایی کردن ثبت نام خود در استان تهران شدند. به این ترتیب تا ساعت ١٨ و ۱۵ دقیقه دوشنبه ثبت نام ٣٠١٠ نفر نهایی شده است. ٧٧٦ پرونده در فرمانداری ها در حال بررسی است که به فرمانداران توصیه می‌کنیم حتما تا فردا تا ساعت ٢٤ در فرمانداری ها همراه عوامل باشند تا کار بررسی این پرونده ها را به سرانجام برسانند.

وی افزود: در حوزه ترکیب جنسیتی ٨٥ درصد ثبت نامی ها آقایان و ١٥ درصد خانم‌ها هستند. ازجهت نحوه ثبت نام در استان تهران نیز ٥٥ درصد حضوری با مراجعه به فرمانداری ها، ١٠ درصد در دفاتر پیشخوان دولت، ١٨ درصد به وسیله موبایل و ١٨ درصد به وسیله رایانه ثبت نام کرده اند.

بنابر این گزارش همچنین طبق گزارش تجمیعی ثبت‌نام انتخابات شوراهای سراسر کشور از آغاز ثبت‌نام چهارشنبه ۲۰ اسفند تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه، ۲۵ اسفند ثبت نام ۲۵۵۸۵ نفر برای انتخابات شوراهای شهر، نهایی شد.

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: ۲۷ درصد افرادی که از آغاز تا ساعت ۱۸ ششمین روز از مهلت قانونی، ثبت‌نام کردند، از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه ( ۱۳ درصد)  و رایانه شخصی( ۱۴ درصد) برای ثبت‌نام استفاده کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۱۹ درصد داوطلبان شورا در سراسر کشور تا پایان روز ششم ثبت‌نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت‌نام کردند ک ۵۴ درصد ثبت‌نام‌ها تا پایان روز ششم مهلت قانونی ثبت‌نام نیز متعلق به افرادی است که مراجعه حضوری به فرمانداری ها داشته اند.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1496139

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شوراهای شهر انتخابات شوراهای شهر و روستا شوراهای شهر و روستا ستاد انتخابات فرمانداری ها برای ثبت نام استان تهران شوراهای شهر تا ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟