Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در مراسم آغاز فاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی فخرا افزود: جمهوری اسلامی ایران در بهار آینده یکی از مهمترین و بهترین واکسن سازان جهان می شود، امروز به دلیل رعایت گروه های آسیب پذیر با خواهش و تمنا و التماس از جاهای مطمئن دنیا واکسن وارد می کنیم گر چه زخم زبان هم تحمل می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم اذیت نشدیم اما از کسانی که نفهمیدند و به علت آلودگی به سیاست زدگی برخی حرف ها را شنیدیم و تحمل کردیم. این افراد فکر می کردند کانتیترها یخچال دار واکسن پشت مرز صف کشیده اند و واکسن می فروشند و ما نمی خریم.

وی ادامه داد: یکی از برندهایی واکسن کرونا که می گفتند چرا آن را نمی آورید و در سهمیه کوواکس ما هم هست، اکنون هفت کشور اروپایی تزریق آن را متوقف کردند. اما در ایران واکسن کرونا را از معتبرترین واکسن سازان دنیا وارد کردیم. گر چه ما را به باد مسخره گرفتند. اما امروز متوجه شده اند که کار ما از روز اول درست بود و معلوم شد با دستهای بسته اما با چشمان باز حرکت کردیم و کار درست را انجام دادیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز معتبرین واکسن های دنیا را می آوریم، برای واکسن زدن از مطمئن ترین منابع عجله داریم اما برای واکسیناسیون نمایشی عجله نداریم. مشکل منابع نداریم و وزارت خارجه نیز همکاری می کند.

نمکی ادامه داد: به زودی تا آخر اسفند تعداد قابل توجهی از گروههای آسیب پذیر در کادر درمان و بقیه را واکسینه می کنیم. امید ما به واردات نیست. امید به ما به تولید داخل است. واکسن مشترک با کوبا در انستیتو پاستور اولین واکسنی است که در ایران انبوه تزریق می شود. واکسن برکت دومی است واکسن رازی سومی و همدوش با آن واکسن فخرا یا سپند پیش می رود.

وی گفت: امروز روز سرافرازی و تکیه بر دانش بومی است. هم به عنوان همکار ایمونولوژیست و هم وزیر بهداشت شهادت می دهم که روش تولید واکسن در ایران منطبق بر علمی ترین روشهای دنیاست و اگر راه را کوتاه کردیم اما درست رفتیم و دنیا هم تصدیق خواهد کرد. آزمایش های مدل های حیوانی  واکسن فخرا نشان داد فوق العاده اثربخش بوده و آزمایش در مدل های  انسانی نیز امروز آغاز می شود.

وزیر بهداشت افزود: ما مسئولان جمهوری اسلامی اضطراب را به خانواده های خود منتقل می کنیم، وقتی زمزمه های انتقاد از واکسن اسپوتنیک مطرح شد. فرزند خودم را اول صف گذاشتم. امروز هم که شروع کارآزمایی واکسن شهید فخری زاده است. آزمایش این واکسن را روی یکی از عزیزترین فرزندان این کشور (فرزند شهید فخری زاده) شروع می کنیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا وزیر بهداشت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا وزیر بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا وزیر بهداشت اخبار کنکور واکسن کرونا وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا

به گزارش "ورزش سه" ورونای ایتالیا که در این فصل امین اسماعیل نژاد را در اختیار داشته در آخرین بازی فصل خود برای کسب رتبه پنجم سوپرلیگای ایتالیا باید به مصاف لوبه برود.

تیمی که بتواند پیروز از میدان خارج شود می تواند سهمیه کاپ اروپا را از آن خود کند تا حداقل در یک تورنمنت اروپایی حضور داشته باشند. هر دو تیم برای سهمیه لیک قهرمانان اروپا بسته شده بودند که در گرفتن سهمیه ناکام شدند.

امین اسماعیل نژاد قطر پاسور ایرانی باشگاه ورونا که در این فصل در این تیم فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد در چند بازی گذشته تیمش عالی کار کرده و حالا میخواهد در آخرین بازی فصل خود با این تیم با خاطره ای خوش به اردوی تیم ملی والیبال ایران بیاید.

امین اسماعیل نژاد احتمالا از فصل آینده در لیگ لهستان و در یکی از تیم های معتبر این لیگ به میدان خواهد رفت. او حالا با تجربه ای که از مسابقات سوپر لیگای ایتالیا به دست آورده می تواند ستاره تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملتهای والیبال باشد.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • لوپتگی حالا شیطان است؛ اسلوت بهترین شغل دنیا را می‌گیرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • رهبر انقلاب: به ما می‌گویند چرا شما از فلسطین حمایت می‌کنید؛ امروز تمام دنیا از فلسطین حمایت می‌کنند (فیلم)
  • شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند