Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: همزمان با فرا رسیدن عید نوروز و افزایش تقاضا برای تامین گوشت قرمز و سفید و سایر اقلام پروتئینی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی با ساماندهی ۱۹ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۲۴ بازرس فنی و بهداشتی دامپزشکی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تامین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی این طرح در قالب طرح کشوری و برنامه سراسری سازمان دامپزشکی کشور تا ۱۶ فروردین ماه سال آتی ادامه می‌یابد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در این طرح، عملیات بازدید از تمامی مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز و کارگاه‌های بسته بندی گوشت و آلایش دامی، خودرو‌های ویژه حمل اینگونه فراورده ها، سردخانه‌های نگهداری، قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، رستوران‌ها و کترینگ‌ها در سطح استان تشدید می‌شود.

تکلوی بیان کرد: به منظور اثر بخشی بیشتر اقدامات نظارتی و در راستای رسیدن به نتیجه مطلوب و بهنگام در کلیه مراحل تولید و توزیع، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت‌های تیمی مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط اعم از استانداری و فرمانداری، تعزیرات، نیروی انتظامی، بهداشت و سازمان صنعت معدن و تجارت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه هیچ تخلف بهداشتی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه پذیرفتنی نیست و دامپزشکی بدون اغماض با متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی برخورد کرده و مماشات نخواهد کرد افزود: در شرایط حاضر و در راستای سلامت همگانی جامعه مسئولیت‌های دامپزشکی مضاعف شده است و لازم است شهروندان به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی همیار ما باشند و با مشاهده موارد مشکوک در تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش کرده و مطمئن باشند گزارش‌های واصله در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این راستا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شده است و اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی در طول ایام نوروز در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت می‌کنند از تشکیل ستاد نظارت بهداشتی در مرکز استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها به منظور اجرای دقیق برنامه‌های نظارتی و عملیاتی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در استان خبر داد.

تکلوی در عین حال به شهروندان توصیه کرد: گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز به لیبلی که به همین منظور در روی لاشه الصاق می‌شود دقت کرده و به تاریخ تولید و انقضاء در محصولات بسته بندی دقت بیشتری داشته باشند.

او در ادامه با بیان اینکه دام و طیوری که در کشتارگاه‌های استان و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و پس از طی فرایند بازرسی بهداشتی در زنجیره مصرف وارد می‌شود کاملا سالم و بهداشتی است بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۷۷ هزارو ۳۰۶ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام و ۱۶ میلیون و ۲۹۸ هزارو ۳۴۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تحت نظارت این اداره کل کشتار و وارد بازار مصرف شده است.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در همین مدت ۴۱ هزارو ۹۱۱ مورد بازدید از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید بهداشتی بعمل آمده و بیش از ۱۶۳ تن فراورده‌های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده و ۴۳۷ متخلف در این راستا پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

تکلوی در عین حال از پلمب ۱۵ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی و جلوگیری از فعالیت آن‌ها با دستور قضایی در این مدت خبرداد.

شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ اداره کل دامپزشکی استان به عنوان گزارش‌های مردمی منظور شده و آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارش‌های مردمی در حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آماده باش اکیپ دامپزشکی نظارت و بازرسی عید نوروز فرآورده های خام دامی بهداشتی دامپزشکی نظارت بهداشتی فراورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور، طی سال  ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند. 

باقری افزود: از این تعداد، یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است. 

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • پادشاه اردن: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح فاجعه غزه را تشدید می‌کند
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران