Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@03:58:54 GMT

طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده مجوز گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۱۸۴۵

طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده مجوز گرفت

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان گلستان در حوزه گردشگری از اخذ مجوز طبیعت گردی و گردشگری در جزیره آشوراده با رعایت تمام ضوابط محیط زیستی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد, اظهار کرد: کمیته ملی طبیعت گردی در ششم خرداد ۹۷ طرح ۲۲ هکتاری طبیعت گردی در جزیره آشوراده را مصوب و ابلاغ کرده است اما از آن تاریخ تا کنون به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : جزیره آشوراده به عنوان سکونتگاه بخشی از مردم استان گلستان محسوب می شد که به دلیل بالا آمدن آب دریای خزر مجبور به تخلیه شدند و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم که با رعایت تمام مصوبات و ضوابط محیط زیست نسبت به اجرای طرح طبیعت گردی اقدام نماییم.

حق شناس یادآور شد: طرح طبیعت گردی در آشوراده با سازه های سبک و رفت و آمد محدود گردشگران و امکان اسکان تعداد محدودی از طبیعت‌گردان انجام می‌شود و نیاز به مساعدت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی ادامه داد: گلستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد اما هیچ تفرجگاهی در سواحل این استان وجود ندارد و برای تقویت گردشگری در نگارستان ایران نیازمند اجرای طرح طبیعت گردی در آشوراده هستیم.

استاندار گلستان همچنین از صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جهت ایجاد اسکله در ساحل بندر ترکمن و همراهی دکتر کلانتری تقدیر کرد و گفت:  ساحل بندر ترکمن به عنوان  پشتیبان طرح طبیعت گردی آشوراده مورد توجه است و امیدواریم این طرح زمینه رونق شهرستان بندرترکمن و استان گلستان را به همراه داشته باشد.

همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اظهار کرد: امیدواریم این جلسه پس از فراز و نشیب ۲۰ ساله طرح گردشگری آشوراده جلسه نهایی برای آغاز این طرح باشد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور در ایام اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی تسریع در اجرای این پروژه عیدی مردم گلستان در آغاز سال ۱۴۰۰ باشد.

لازم به ذکر است طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در سال ۱۳۹۳ به مصوبه در هیات دولت مصوب شد و در سال ۹۷ نیز به تصویب کمیته ملی طبیعت گردی رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها، گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی شهر است که خاطره‌های مردم نسل گذشته را زنده می‌کند.

نام گذاری اکثر محله‌ها با توجه به شغل اهالی آن انتخاب شده و پشت هر محله سنتی که قدمت خود را حفظ کرده است، تاریخچه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین نهفته وجود دارد.

طبق روال دوشنبه‌های خبر ۲۰ و سلسله گزارش‌های محله مج، امروز همراه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سری به یکی دیگر از محله‌های قدیمی شهر رشت زدیم: محله صیقلان.

دیگر خبرها

  • جمعه و شنبه پیش رو شرایط برای طبیعت‌گردی در اردبیل مساعد نیست
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان