Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:57:56 GMT

ارایه مشاوره های حقوقی به مددجویان کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۲۲۲

ارایه مشاوره های حقوقی به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آئین افتتاح دفتر راهنمایی اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری، گفت: ۸۰ درصد افراد تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند و در این دفتر مشاوره‌های لازم حقوقی را به متقاضیان خدمات حقوقی ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه با یک مشورت گره از کار یک خانواده باز می‌شود، افزود: برخی از مددجویان تحت حمایت این نهاد تنها با دریافت خدمات حقوقی توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرپنچی، استفاده از ظرفیت نیکوکاران در بخش‌های مختلف را یکی اولویت‌های کمیته امداد برای خدمات‌رسانی مؤثر به جامعه هدف عنوان و بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در کمیته امداد بر پایه حضور مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون سه هزار خانواده دارای سرپرست خانوار از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند، بیان کرد: در برخی موارد با ارائه خدمات مشاوره و همکاری وکلای نیکوکار گره از مشکلات برخی از زندانیان باز شده است.

وی در ادامه به ایجاد بیش از ۷۴۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری با هدف ارتقا کارکردهای اجتماعی، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری، تعاون و همیاری، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات به آنان و شناسایی خیران و جذب کمک‌های آنان ایجاد می‌شوند.

کد خبر 5170838 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی مشاوره حقوقی شهرداری تهران نوروز شورای شهر تهران متروی تهران وزارت آموزش و پرورش مدیریت بحران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا سازمان میادین میوه و تره بار تذکر به شهردار تهران قوه قضاییه محسن هاشمی حوادث چهارشنبه سوری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی ظهر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

کد خبر 6099448

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است