Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس کاراته با انتقاد از سیاست های این فدراسیون و کادرفنی گفت: سونامی ما بعد از این المپیک است و تیم ملی مان خالی می شود. چرا در اردوی تیم ملی ما سرمربی تیم ملی مان باید فقط نتیجه گرا باشد.

سرویس ورزش مشرقمجید عبدالحسینی در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت این روزهای فدراسیون کاراته و آینده این رشته ابتدا درباره نتایج رقم خورده در تورنمنت کاراته وان در استانبول ترکیه اظهار داشت: یک خسته نباشید به بچه های تیم ملی می گویم که پس از این همه مسابقات باز هم برای کشور موفقیت کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب مدال های رنگاران را هم به آنها تبریک می گویم ولی ما در رقابت هایی مانند ترکیه نباید دنبال مدال باشیم و باید دنبال کیفیت کار می رفتیم. خودمان را فریب ندهیم. این کاراته وان چیزی نیست که بخواهیم روی آن سرمایه گذاری کنیم و در سایه و باد این مدالها بخوابیم.

وی افزود: متأسفانه این روزها حال کاراته خوب نیست. یکسری افراد غیر متخصص در رأس کار نشسته اند و این روزها کاراته را با چالش های زیادی مواجه کرده اند. به طور نمونه همین مسابقاتی که در ترکیه برگزار شد را باید از زوایای مختلف بررسی کرد.

کارشناس کاراته گفت: روزی من درباره کاراته و تیم های پایه ابراز نگرانی کردم و گفتم که این تیم ها از بین رفته اند ولی الان می بینم که باید نگران تیم بزرگسالان باشم. وقتی مسابقات در ۵ وزن قانونی ۶۰، ۶۷، منهای ۷۵، منهای ۸۴ و به اضافه ۸۴ برگزار می شود می بینیم که ما عملا در وزن ۶۰ و ۶۷ کیلو تعطیل هستیم و بازیکنی نداریم.

عبدالحسینی خاطر نشان کرد: بازیکن ما و قهرمان جهان مان می آید جلوی بازیکن کره در مسابقه اول می بازد! ما منهای ۶۰ اصلا کسی را نداریم. بعد هم تمام زندگی ما که المپیک نیست و پس از آن هم کاراته ادامه خواهد داشت. ما پس از آن مسابقات آسیایی را داریم که ۵۵ کیلو هم به آن اضافه می شود که ما اصلا مهره مطمئنی در این وزن نداریم و کلی بی انگیزگی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: دلیلش این است که آقای هروی (سرمربی تیم ملی کاراته) متوجه از بین رفتن کاراته کشورمان نیست و او دوست دارد فقط به تیم های ملی سرویس بدهد. الان این سئوال مطرح است که به جای اینکه ما یک بازیکن مصدوم را ببریم به ترکیه، نمی توانستیم بازیکن منهای ۶۰ مان را به آنجا بفرستیم؟ غیر از این باید گفت وقتی کاراته ادامه دارد اگر سرمربی ما دانش و بینش داشت باید همیشه یک تیم کامل در اردو داشته باشد. ما کی ۵۵ داشتیم؟ در ۵ مرحله اردو، کی ۶۰ داشتیم ؟

عبدالحسینی تصریح کرد: ما در همه اوزان نفر نداریم! وقتی در وزن منهای ۶۰ و ۵۵ مان بازیکنی در اردو نداریم پس این بچه ها کجا هستند؟ مگر ما نباید در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ شرکت کنیم؟ مگر نباید به جهانی برویم؟ در رقابتهای آسیایی، مسابقات از وزن ۵۵ شروع می شود و در رقابتهای جهانی مسابقات از وزن ۶۰ شروع می شود. شما ببینید در همین مسابقات خیلی از کشورها در اوزان منهای ۶۰ هم شرکت کرده اند چون می دانند پس از المپیک کاراته ادامه دارد. تازه اصلا معلوم نیست المپیک برگزار شود.

این پیشکسوت کاراته یادآور شد: من این مسایل را به هروی می گویم اما مرا دشمن می دانند! ولی دوستان بدانید و آگاه باشید که دشمن ما در خانه خودمان است! ما از داخل در حال ضربه خوردن هستیم و اگر تصور می شود کسی نیست اینها را به هروی بگوید، من که هستم. ولی آنهایی که باید حرف بزنند و نزدیک تیم ملی اند، چون منافع شان به خطر می افتد. این یک حساب ساده دو دو تا، چهارتاست.

کارشناس کاراته بیان داشت: یک سئوال! وقتی در وزن ۷۵ کیلوگرم ما رنکینگ یک دنیا آقای بهمن عسگری را داریم یعنی این وزن برای ماست و چه دلیلی دارد که یک بازیکن دیگر را ببریم تا در وزن ۷۵ مسابقه بدهد؟ چرا یک منهای ۶۰ را نمی فرستید؟ چرا یک وزن مان را خالی می کنیم که به ۴ وزن دیگر سرویس بدهیم؟ تازه همان وزنی که ما سهمیه المپیک را گرفته ایم. شما ببینید که سونامی ما بعد از این المپیک است و تیم ملی مان خالی می شود. چرا در اردوی تیم ملی ما سرمربی تیم ملی مان باید فقط نتیجه گرا باشد و اصلا آینده نگر نباشد؟ مگر تمام سیستم آینده کاراته روی المپیکی است که تازه معلوم نیست برگزار می شود یا نه؟

وی ادامه داد: ما در سال ۲۰۲۱، آسیایی کویت را داریم و پس از آن مسابقات ۲۰۲۲ آسیایی و جهانی را داریم. این رقابتها از ۵۵ و منهای ۶۰ شروع می شود ولی ما عملا آمده ایم و فقط داریم به ۴ تا بازیکن بسنده می کنیم. دو تا به اضافه ۷۵ و یک ۷۵ و یک منهای ۶۷! خیلی از وزن ها را از بین بردیم. ما تیم های پایه مان را که نابود کردیم و انگیزه ها را کشتیم الان در بزرگسالان دچار این حادثه شده ایم. چطور؟ همینطور که الان آقای هروی فقط خدماتچی است و خدمات می دهد.

عبدالحسینی گفت: ببخشید آقای هروی، صالح اباذری بازیکنی بسیار خوب و مورد علاقه من و بسیار تکنیکال و فنی است ولی شما که او را خط زده بودید و رنکینگش را که ۱۲ شده بود را کنار گذاشته بودید ولی الان همین فرد مصدوم را بردید به مسابقات؟ چرا منهای ۶۰ را نبردید؟ الان ۶۷ کیلوی شما جواب نداده است. من هر چه تأکید کردم برای ۶۷ انتخابی بگذارید ولی هیچکس قبول نکرد. من نه با مهدی زاده دشمنی یا برادرکشی دارم نه چیز دیگر! ولی من آینده کاراته را می بینم. همانطور که الان ۱۲ ، ۱۳ مسابقه رفته و جواب نداده است. مهدی زاده یک قهرمان بزرگ است و جزو مفاخر ماست ولی در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، در ۶۷ کیلو ایشان حرف و جایگاهی ندارد.

وی افزود: ما در کنار این موضوع اینقدر بی مهری به هامون درفشی فر کردیم که رفت و اقامت کانادا را گرفت و ایران را ترک کرد. وقتی شما تشخیص نمی دهید بازیکنی که محروم است و ۱۰ هزار دلار جریمه شده را به مساببقات اعزام می کنید ولی کسی که یک سال در اردو نگهش داشته اید را نمی برید و تازه در محل مسابقات متوجه می شوید که محروم است، خب طبیعی است که رقیبش که این همه سختی را تحمل کرده از خودش می پرسد چرا اینقدر به مهدی زاده می رسید؟ او که یک سال محروم است می برید ولی من که سوم جهان هستم و محروم هم نبودم را به مسابقات نمی برید؟ نتیجه اش این می شود که تیم را رها می کند و به کانادا می رود.

کارشناس کاراته توضیح داد: همین الان وجود علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵ کیلو که ما رنکینگ یک دنیا را داشتیم در ترکیه بی مورد بوده است. وجود صالح اباذری کاملا بی مورد بوده و می شد به جای این  دو نفر، دو تا جوان آینده دار را به رقابتها اعزام می کردید تا ضمن کسب تجربه با حال و هوای مسابقات بین المللی بیشتر آشنا می شدند. آن هم اینکه ما در وزن های پایین بسیار مشکل داریم. بازیکن باکیفیت که به راحتی بدست نمی آید. اینهایی که الان داریم از سال ۲۰۱۲ در حال مسابقه دادن هستند که اینقدر با کیفیت شده اند.  

وی خاطرنشان کرد: مسابقات کاراته وان ترکیه یکی از سطح پایین ترین مسابقات کاراته در دنیاست. خوب ها مثل قبل خوب بودند و بدها بد ماندند و هیچ تغییری نداشتیم و پیشرفتی نکردیم. سال پیش در همین ترکیه و همین مسابقات ۶ طلا و ۸ نقره و چندین برنز گرفتیم. طوری که من انتقاد کردم که مگر بازی های دهه فجر بوده که این همه کارته باز فرستادید؟

عبدالحسینی خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: امیدوارم این حرفها به گوش هروی برسد. من درباره تغییرات حرفی نمی زنم ولی آیا می توان وضعیت را اصلاح کرد؟ حرف مستقیمی با هروی ندارم و ایشان باید برود و سرجایش بنشیند و اگر کار فنی می کند به کارش برسد و در مسایل دیگر دخالت نکند و دست رییس فدراسیون را برای هر کاری باز بگذارد.

وی افزود: ما الان سازمان تیم های ملی داریم و امیدوارم که ایشان همکاری اش با دبیر و مدیر سازمان تیم های ملی خوب باشد و بتوانند تیم ملی مان را در مسیر پیش رو موفق کنند.

این کارشناس کاراته در رابطه با رییس فدراسیون این رشته توضیح داد: امیدوارم که آقای طباطبایی در کارهایش دقت بیشتری داشته باشد. ایشان از جامعه کاراته نیست و خیلی مسایل و مطالب را نمی داند. او از مشاورینی خط می گیرد که اصلا خط درستی به او نمی دهند و فقط فکر می کند به او خط درست می دهند در حالی که اگر جای ایشان باشم بیشتر از کمیته فنی ام کمک فکری می گیرم. او باید از مشاورین مختلف استفاده کند تا ببیند نظرش به نظر کدامیک از آنها نزدیک تر است و آن را انجام بدهد ولی اینکه شما فقط نقطه نظرات مربی تیم ملی ات را بشنوید و انجام بدهید درست نیست.

وی ادامه داد: همانطور که تیم های پایه ما از بین رفته و تیم ملی مان در اوزان ۵۵ و ۶۰ از بین رفته باقی اوزان هم از بین می رود آن هم به خاطر المپیکی که اگر انجام شود پس از آن  دیگر در المپیک نیست و من امیدوارم که طباطبایی هر چه سریعتر بیاید و تیم های ملی را از این حالت منفعل خارج کند.

کارشناس کارته در این باره که طباطبایی گفته ارزیابی اش از مسابقات ترکیه مثبت بوده تصریح کرد: این مصاحبه ها کلیشه ای هستند. اینکه می گویند این پیروزی ها ارزشمند هستند یا اگر ببازند می گویند این شکست ها چیزی از ارزش های ما کم نکرد. ساختار غلط است و من می گویم تیم ملی مان ناقص شده است.

وی بیان کرد: شما درباره مدال حرف می زنید ولی من درباره مدال حرف نمی زنم. من معتقدم که تیمی مثل ایران نباید اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلویش خالی باشد. وگرنه این که ما برویم مدال بگیریم کار شاقی نیست. ایران در هر مسابقه ای برود مخصوصا این تیم که تیمی است که خودش راه و روش بردن را بلد است، مدال می آورد. این که بهمن عسگری را می برند و می بازد داستان دارد. آن را باید بررسی کرد که این همه نوسان برای چیست؟

عبدالحسینی تأکید کرد: برد و باخت در هر مسابقه ای رخ می دهد ولی اینکه ببینیم که زیرساخت کارمان ایراد دارد و بعد بگوییم که ارزیابی خوبی از مسابقات استانبول داشتیم حرف خوبی نیست و من می توانم هر جا خواستند، فنی جواب شان را بدهم که آینده کاراته ما با این سیستم در خظر است و امیدوارم طباطبایی فکری به حال این کاراته طوفان زده بکند.

وی گفت: من نگاه می کنم و می بینم در این مدت کرونا تیم ها آمده اند و آنالیز خیلی درستی داشتند و همان هایی که باید ببرند بردند و همان هایی که باید می باختند، باختند. این یعنی که ما را در این مدت خوب آنالیز کردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کاراته شهرام هروی تیم ملی کاراته المپیک توکیو طباطبایی کارشناس کاراته سرمربی تیم ملی تیم های ملی تیم ملی مان تیم ملی ما منهای ۶۰ پس از آن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نوجوانان به قهرمانی جهان پرو اعلام کرده بود: باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد