Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ محمد کوشکی با اشاره به مشارکت واستقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی از این نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: کرونا نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت افزود: با توجه به اینکه همه ساله در اسفندماه، المپیاد ورزش‌های همگانی به‌صورت حضوری در خزرآباد ساری برگزار می‌شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات داشتند، با شروع پاندمی کرونا و تعطیلی بخش آموزش و مسابقات ورزشی، شکل برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی تغییر کرد و به صورت مجازی تبدیل شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری، رویکرد نوینی است در ورزش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همه جا و هر زمان از وقت‌شان برای تمرین و شرکت در مسابقات استفاده کنند.

کوشکی گفت: با توجه به اینکه امکان فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دوران کرونا، عملا آن‌ها را از امتیاز شرکت در مسابقات و المپیادهای ورزشی  محروم می‌کرد، این المپیاد می‌تواند راهگشای این دانشجویان و عدم وقفه ورزشی برای سایر دانشجویان باشد.

قائم مقام فنی و اجرایی ستاد برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اظهار کرد: اولین المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در ۶ رشته ورزشی دارت، طناب زنی، روپایی، آمادگی جسمانی، هدف زنی والیبال، و دوچرخه سواری برگزار می‌شود. 

وی گفت: رقابت های رشته دارت در هفته گذشته برگزار شد و بعد از داوری و بررسی‌های لازم، نفرات نخست در بخش دختران و پسران مشخص شد. طراحی رشته‌های ورزشی این دوره از  مسابقات نسبت به مسابقاتی که تاکنون برگزار شده، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و سطح مهارتی اجرای آن بالاتر است.

 رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این المپیاد به دو شکل انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، گفت: این المپیاد مجازی در پنج رشته ورزشی به صورت انفرادی و در ۴ رشته ورزشی به‌صورت تیمی مورد ارزیابی و  محاسبه  قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه داوری مسابقات رشته دارت در دو بخش دختران و پسران انجام شد و نفرات برتر اعلام شد، خاطرنشان کرد: مسابقات ۵ رشته ورزشی دوچرخه‌سواری، هدف زنی والیبال، طناب زنی، روپایی و آمادگی جسمانی در دو بخش دختران و پسران، فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

کوشکی درباره رشته‌های ورزشی این المپیاد گفت: فیلم‌های ارسال شده دانشجویان شرکت کننده در المپیاد در رشته‌های ورزشی هدف زنی والیبال، طناب زنی و آمادگی جسمانی به دو شکل انفرادی و تیمی مورد داوری قرار خواهد گرفت. در بخش انفرادی به نفرات برتر اول تا سوم و در بخش تیمی به تیم‌های برتر اول تا سوم، حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین رشته ورزشی دارت فقط به صورت تیمی برگزار شد و این مسابقات به صورت آنلاین مورد داوری قرار گرفت و تیم‌های برتر اول تا سوم حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رشته‌های ورزشی دوچرخه سواری و روپایی فقط به صورت انفرادی برگزار خواهد شد و به نفرات برتر اول تا سوم حکم ، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد. ضمن آنکه رتبه‌بندی المپیاد در بخش دختران و پسران به تفکیک بر اساس امتیازبندی نتایج اول تا ششم مقام آوران در هر رشته محاسبه خواهد شد و در پایان حکم و کاپ تیم برتر به دانشگاه های حائز مقام اهدا می‌شود.

کوشکی یادآور شد: رتبه بندی نهایی المپیاد بر اساس مجموع امتیاز بندی کلی دو بخش دختران  و پسران انجام خواهد شد و به سه مقام برتر کاپ و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد. همچنین تعداد دانشجویان شرکت کننده هر دانشگاه  حداکثر  ۲۲ نفر (۱۱ نفر در بخش دختران و ۱۱ نفر در بخش پسران)  است.

وی از رونمایی از پوستر نخستین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این پوستر سعی کردیم تمامی المان‌ها و نشانه‌های رشته‌های ورزشی حاضر در المپیاد را با طرح و رنگ‌بندی خاص، معرفی کنیم.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1091131 برچسب‌ها دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ورزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ورزش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی المپیاد مجازی ورزش های همگانی ورزش های همگانی وزارت بهداشت بخش دختران و پسران برتر اول تا سوم رشته های ورزشی اهدا خواهد شد رشته ورزشی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا