Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:46:44 GMT

حناچی: خیابان جمهوری تهران دارای اتوبوس برقی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۳۶۳

حناچی: خیابان جمهوری تهران دارای اتوبوس برقی می‌شود

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از سه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت مترو تهران اظهار داشت: یکی از ویژگی های این نوع اتوبوس ها به مصداق بنده جهش تولید است چراکه خط تولید اتوبوس ایران خودرو مدت ها بود که وانت پژو پارس تولید می کرد و با این سفارش ها این خط تولید فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتوبوس ها برای استفاده معلولان مناسب سازی شده و آموزش رانندگان نیز در حال پیگیری است ضمن اینکه برای مناسب سازی مترو و سیستم حمل و نقل عمومی و فضای شهری از انجمن های معلولان نیز استفاده کرده ایم چراکه این افراد خود ذینفعان هستند.

به گفته حناچی ، در تهران حدود ۳۵ درصد مردم نیازمند استفاده از خدمات مناسب سازی معلولان و سالمندان در شهر هستند.

وی ادامه داد: در این دوره بعد از مدت ها اتوبوس های جدید را به شبکه اتوبوسرانی تهران با استفاده از تولید داخلی اضافه کردیم، این اتوبوس ها گازوییلی هستند اما با فیلترهایی که بر روی آنها نصب شده است حداقل استانداردهای یورو ۴و ۵ را دارد و خروجی آنها از هوای آلوده تهران مناسب تر است این درحالیست که قرار نبود اتوبوس های گازوییلی وارد کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بهره برداری از خطوط مترو در  یک سال سابقه نداشته است، گفت:به قول هایمان به مردم عمل کردیم و این امر نتیجه همکاری معاونت های مختلف شهرداری، مشاوران و پیمانکاران است و بهعنوان نقطه عطف در تاریخ شهرداری تهران به یادگار خواهد ماند.

وی ابراز داشت: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و شرایط تحریم و سخت کرونا را تجربه کردیم کرونا نه تنها برای ما بلکه برای همه شهرداری ها کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها را نیز به دنبال داشت البته در این شرایط از کسی جز خداوند کمک نگرفتیم.

حناچی با اشاره به افتتاح ۹ ایستگاه مترو در سال جاری گفت: هر ایستگاه حدود ۳۰ هزار نفر به صورت عادی به استفاده کنندگان مترو اضافه می شود و اگر این ایستگاه ها تبادلی باشند تعداد استفاده کنندگان به ۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی افزود: به طور متوسط هر ایستگاه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و در این شرایط سخت هم از بودجه شهرداری و از بودجه اوراق مشارکت که عمده ترین مشارکت دولت بوده است استفاده کردیم در بازپرداخت این اوراق ۵۰ درصد بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد دیگر بر عهده دولت است.

شهردار تهران تاکید کرد: هزینه نسبت به دوره های قبل اصلا قابل قیاس نیست هزینه حفاری تونل در گذشته کیلومتری ۵۰ میلیارد تومان و اکنون به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافته است از این هزینه ها رقمی نیست که در بودجه شهرداری بگنجد از این رو باید فکری جدی برای آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این دوره به قول خودمان در خصوص قطار ملی عمل کردیم گفت: پشتیوانه این کار پیگیری دستگاه های حاکمیتی و این امر یکی دیگر از مصداق های جهش تولید است.

حناچی اضافه کرد: با نیازی که در کشور و حتی در عرصه بین المللی وجود دارد دانش فنی این موضوع را از طراحی آغاز و تغییرات بعدی آن به راحتی در حوزه معاونت حمل و نقل و مشاوره امکان پذیر کردیم.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲ پایانه مترو گفت: در شبکه مترو تهران ۴ پایانه داریم که ۲ مورد از آن قابل بهره برداری است همچنین کلنگ خط ۱۰ مترو زده شد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: سال آینده نیز نوسازی اتوبوس ها و تاکسی های فرسوده و بهره برداری از۱۲ ایستگاه دیگر را در دستور کار داریم.

به گزارش ایرنا؛ امروز مراسم افتتاحیه این سه ایستگاه مترو به صورت مجازی در صحن شورای اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اخبار کنکور بهره برداری اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط ۵ مترو طی روز گذشته شده بود.

به گزارش مشرق، هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اختلال در خط ۵ مترو تهران طی روز گذشته اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو هنوز رفع نشده و تردد با قطارهای عادی در حال انجام است.

وی در مورد دلیل این اختلال اعلام کرد: برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده آتش به کابل های سیگنالینگ رسیده و موجب اختلال و قطعی آن شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان