Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص درباره لایحه بودجه گفت که آقایان می توانند نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان آن هم در موعد مقرر ارائه دهند نه این که نامه بنویسند و در فضای رسانه ای اعلام کنند که چند مورد ایراد داشته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی با استناد به ماده ۱۹۷ و و اصل ۹۴ قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: طبق قانون باید کلیه مصوبات مجلس به شورای نگهبان فرستاده شود و شورای نگهبان موظف است ۱۰ روز این مسائل را با موازین شرعی و قانون اساسی انطباق دهد و چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدیدنظر آن را به مجلس برگرداند، اگر هم شورای نگهبان مغایرتی با قانون اساسی و شرع ندید، مصوبه قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : مجمع تشخیص نامه ای داده و گفته چند مورد از لایحه بودجه با سیاست های کلی مغایرت دارد حال اینکه مجمع باید نظر مشورتی خود را به شورای نگهبان بفرستد. طبق اصل ۹۴ مجمع نمی تواند به این سبک و به صورت مستقیم به مجلس نامه بدهد، اگر نظر مشورتی دارد به شورای نگهبان بدهد.

این عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به  ماده ۱۹۷ آئین نامه مجلس گفت: این روشی که آقایان دارند اصلاح شود، اگر مسئله ای دارند باید درموعد مقرر نظرات خود را بگویند نه این که نامه بنویسند و در فضای رسانه ای اعلام کنند که چند مورد ایراد داشته است. آقایان می توانند نظرات مشورتی خود را به شورای نگهبان آن هم در موعد مقرر ارائه دهند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: اخطار شما وارد نیست چرا که طبق بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، اگر موردی باشد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص وظیفه دارد که نظرات خود را اعلام کند.

وی توضیح داد: هیات نظارت اگر موردی درباره سیاست های کلان داشته باشد از طریق شورای نگهبان باید آن را اعلام کند. هیات نظارت هم هیچ مکاتبه ای با مجلس نداشته بلکه نظراتش را به شورای نگهبان منتقل کرده است و شورای نگهبان به مجلس داده، دیروز این موارد را مطرح کردیم و با اعضای کمیسیون تلفیق هم جلسه ای داشتیم و مسیر قانونی طی شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا سلیمی محمدباقر قاليباف مجمع تشخيص مصلحت نظام لایحه بودجه 1400 شورای نگهبان قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری