Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:34:04 GMT

تداوم کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۵۵۲

تداوم کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی از افزایش ذخایر نفت در آمریکا برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۴ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز دوشنبه ۰.۵ درصد و شاخص نفت آمریکا ۰.۳ درصد کاهش داشتند.

کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا پس از گزارشهایی درباره عوارض جانبی جدی واکسن استرازنکا، تزریق این واکسن کووید ۱۹ را متوقف کردند هر چند که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که هیچ ارتباطی با این واکسن پیدا نکرده است.

این اقدامات نگرانی‌ها نسبت به روند آهسته واکسیناسیون در این منطقه و در نتیجه به تأخیر افتادن روند احیای اقتصادی از تبعات پاندمی ویروس کرونا را تشدید کردند. پاندمی ویروس کرونا تقاضا برای نفت را به شدت کاهش داد اما قیمت‌ها در حال بهبود و بازگشت به سطح پیش از وقوع این بحران سلامت جهانی بودند و اکنون با کندی روند واکسیناسیون در بیشتر کشورها، رشد قیمت‌ها هم محدود می‌شود.

در این بین، ذخایر نفت در آمریکا در پی یخبندان ماه گذشته تگزاس که فعالیت پالایشگاه‌های نفت را فلج کرد، رشد کرده است.

تحلیلگران مؤسسه ING Economics در یادداشتی نوشتند: ذخایر نفت خام در هفته‌های اخیر در نتیجه اختلالات فعالیت پالایش نفت در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند و ذخایر نفت به سطح ۵۰۰ میلیون بشکه نزدیک شده‌اند.

مؤسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه گزارش هفتگی از ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی را منتشر می‌کنند.

ذخایر نفت در هفته منتهی به پنجم مارس، ۱۲.۸ میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران رشد کمتر از یک میلیون بشکه‌ای ذخایر را پیش بینی کرده بودند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا از هفت منطقه بزرگ شیل در آوریل حدود ۴۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۷.۴۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد. این آژانس ماه گذشته پیش بینی کرده بود تولید منطقه پرمیان که بزرگترین منطقه تولید نفت شیل در آمریکاست، در مارس کاهش پیدا می‌کند اما در گزارش ماه جاری در برآوردش تجدیدنظر کرد و افزایش تولید این منطقه به حدود ۳۷۶ هزار و ۲۶۰ هزار بشکه در روز را پیش بینی کرد.

تولیدکنندگان نفت در آمریکا با بهبود قیمت‌ها، به تدریج به شمار دکل‌های حفاری افزوده‌اند اما احیای ضعیف تقاضا و فشار سرمایه گذاران برای کاهش بدهی، مانع از شتاب آنها برای حفاری چاه‌های جدید شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 481650

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت نفت شاخص قیمت نفت افزایش قیمت نفت کاهش قیمت نفت افت قیمت نفت چشم انداز قیمت نفت چشم انداز بلندمدت قیمت نفت تثبیت قیمت نفت پیش بینی قیمت نفت قیمت نفت آمریکا امروز قیمت نفت برنت امریکا قیمت نفت خام قیمت نفت خام عراق قیمت نفت سفید 99 قیمت نفت سنگین ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نفت در آمریکا پیش بینی میلیون بشکه ذخایر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نزولی قیمت طلا و سکه

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار با افت ۵۰۴ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان رسید.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۸۵ هزار تومانی، ۳۸ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله شد.

براساس این گزارش، امروز نیم سکه نسبت به قیمت پایانی معاملات (۶ اردیبهشت) ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی ۲۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۶۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۸۴۰ تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به نرخ آخرین معامله ۸۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۹۳ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد