Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی به روش "ریف چک" توسط کارشناسان این مدیریت خبر داد.
سید هاشم داخته با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و نگهداشت مرجان‌ها به‌عنوان یک ذخیره‌گاه زیستی در خلیج فارس و آب های اطراف جزیره قشم این وبینار آموزشی با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان و جوامع محلی با همکاری برنامه احیاء آبسنگهای مرجانی جزایر قشم و مدرسه غواصی آبکاوان قشم برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از علاقه مندان، غواصان و ذی نفعان جامعه محلی که در ارتباط مستقیم با آبسنگ های مرجانی هستند، شرکت کردند و در پایان موفق به اخذ گواهی شرکت در کارگاه آموزشی روش های بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی شدند.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: حاضرین در این کارگاه همچنین ضمن توسعه دانش خود درباره آبسنگ‌های مرجانی، به طور تخصصی با روش بررسی سلامت اکوسیستم آبسنگ‌های مرجانی با استفاده از گونه‌های شاخص که مبنای روش بررسی سلامت آبسنگ های مرجانی ریف چک است، آشنا شدند.
داخته در پایان خاطرنشان کرد: معرفی و ارزش آبسنگ‌های مرجانی، آسیب‌های آبسنگ‌های مرجانی، مرور روش‌های بررسی سلامت آبسنگ‌های مرجانی، روش بررسی سلامت آبسنگ‌های مرجانی ریف چک و... مهمترین سرفصل های مطرح شده در این کارگاه آموزشی بودند.
گفتنی است، سازمان ریف چک در سراسر نقاط دنیا تیم های غواص داوطلب محلی را آموزش و سازمان دهی کرده و داده های مربوط به سلامت آبسنگ ها را جمع آوری و تأثیرات تغییرات آب و هوایی را بر آبسنگ ها ارزیابی می کنند.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از اهداف برگزاری این کارگاه، ساماندهی و بسط و گسترش نظام مند امور قرآنی در استان است.

وی با بیان اینکه یک سامانه راهبر و پشتیبان برای مؤسسات قرآن و عترت می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند، گفت: در راستای بهره‌وری هرچه بیشتر مدیران محترم مؤسسات قرآن و عترت استان این کارگاه برگزار و در آن آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران مؤسسات قرآن و عترت استان انجام شد.

درخشان تصریح کرد: رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امور قرآنی در جامعه باشد.

کد خبر 6098257

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی