Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرده که، در همین مدت ۷۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۱۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده از اطرافیان نخستین بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در قائمشهر، مشخص شد که ۵ نفر دیگر  نیز که در تماس نزدیک با این بیماران بودند مبتلا شدند و تعداد مبتلایان به ۷ نفر رسید.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید بستری و ۲۵ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

با وجود آنکه در حال حاضر ۵۶۵ بیمار مشکوک یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند، اما همچنان سفرها به این استان ادامه دارد، موضوعی که لاری، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این موضوع که ورود به استان مازندران ممنوع است به این نکته اشاره کرده که، با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در ۲۹ استان کشور، مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند چراکه سفرها می‌تواند به شدت جامعه را درگیر کند.

همچنین احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در  آئین کلنگ‌زنی بیمارستان ٢٨٠ تخت‌خوابی شهید رجایی بابلسر، به این نکته اشاره کرد که، مازندران از جمله استان‌هایی بود که در روزهای نخست، درگیر ویروس کرونا شد.

وی تاکید کرد که، از مردم عزیز می‌خواهیم که در تعطیلات نوروز به استان مازندران سفر نکنند چراکه کرونا تمام نشده و باتوجه به ویروس جهش یافته ای که چند مورد آن هم در این استان مشاهده شده می تواند بسیار خطرآفرین باشد.

هر چند مسئولان، بارها بر پرهیز از مسافرت به مازندران تاکید کرده‌اند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که سهل‌انگاری در ورود و یا خروج مسافر به این استان به دلیل توجه به دوگانه معیشت و سلامت، موجب افزایش شیوع این ویروس در استان شده است.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه به این نکته اشاره می‌کنند که یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این جهش این ویروس در مازندران، به ویژه در ایام نوروز که مازندران، میهمان مسافران زیادی از تمام نقاط کشور خواهد شد، اعمال سخت‌گیری بیشتر در ورود و خروج به استان است.

برخی دیگر نیز معتقدند برای استان‌های مسافرخیر کشور که پس از هر بار مسافرت تعدادی از مردم به این استان، آمار مبتلایان با شیب زیادی، افزایش می‌یابد، بهتر است واکسیناسیون در اولویت باشد.

پیشنهادی که شاید توجه به این امر، بتواند بر کاهش میزان مرگ و میر و همچنین کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، موثر باشد.

47231

کد خبر 1496199

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا استان مازندران پلیس راهور دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند بیمار مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد

ایسنا/مازندران رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران گفت: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب در استان مازندران در سلامت کامل انجام شد.

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و رییس ستاد استانی با اشاره به این نکته که این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند، افزود: پنج هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰هزارو ۷۵۳  داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و سه‌هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

علی‌نژاد با تاکید بر این‌که با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار گردید، خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید دکتر یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی