Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:06:30 GMT

تلنگر دبیر ستاد حقوق بشر به کشورهای غربی حامی صدام

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۲۷۷۳

تلنگر دبیر ستاد حقوق بشر به کشورهای غربی حامی صدام

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه نوشت: دنیا هرگز فراموش نمی‌کند آمریکا، انگلیس و فرانسه حتی جلوی صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت استفاده صدام دیکتاتور از سلاح شیمیایی را هم گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این توئیت افزود: امروز سالگرد کشتار هزاران انسان بی‌گناه در حلبچه با سلاح آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است.


 

یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های رژیم بعث عراق حمله به سردشت بود که در این حمله بسیاری از ساکنان غیرنظامی این شهر شهید شدند و هشت هزار تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند. سکوت مجامع بین‌المللی پس از این رویداد سبب شد تا این رژیم به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی ادامه و از آن پس به صورت مستمر نواحی گوناگون ایران و منطقه های کردنشین عراق را مورد هجوم سلاح های شیمیایی قرار دهد.

عراق از اواخر دهه هشتاد میلادی با کمک مستقیم کارشناسان و دانشمندان شوروی سابق و یوگسلاوی، آمریکا، آرژانتین، برزیل، اسپانیا، هلند، ایتالیا، مصر، آلمان، فرانسه و چندکشور دیگر مبادرت به خرید مواد و تجهیزات تولید در کنار خرید مستقیم عوامل مخرب شیمیایی کرد.
 

اسناد و شواهد نشان می‌دهد انتقال مواد اولیه و تولید عوامل شیمیایی تحت پوشش و عناوین فریبنده نظیر سموم دفع آفات کشاورزی، سموم حشره کش‌ها، کودشیمیایی و با آگاهی کامل کشورها و شرکت‌های غربی از مقاصد اصلی عراق صورت گرفت؛ از همین رو بود که این کشورها مانع صدور بیانیه شورای امنیت علیه صدام شدند.

برچسب‌ها سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه صدام ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه صدام ستاد حقوق بشر قوه قضائیه سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه صدام ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه المسیره یمن، دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سرکوب ناموجه تظاهرکنندگان، نادرست بودن ادعای دولت آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با تاکید بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز از مواضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به مساله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

انصارالله از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر خواست تا اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

این بیانیه اشاره کرد که جنایات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه مستلزم اتخاذ یک موضع قاطع بین المللی برای توقف این جنایات است و تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده نشان دهنده مخالفت با این جنایات و همبستگی مردم آمریکا با مردم فلسطین است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که فلسطین یک مساله محوری برای امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود، ادامه خواهد داد.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

پلیس نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه نیویورک پس از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که در «تحصن همبستگی با غزه» در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک آمریکا نیز، پس از تماس مسئولان این دانشگاه با پلیس برای ورود به محوطه دانشگاه در روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ دانشجو دستگیر شدند که این اقدام دانشگاه کلمبیا و پلیس آمریکا به تشدید تنش‌ها و ایجاد فضای امنیتی شدید در محیط دانشگاه منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد