Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی سفیدان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰، با استناد به ماده ۱۹۹ آیین نامه داخلی تذکر داد و گفت: طبق این ماده، مصوبات عادی و یک فوریتی مجلس که از طرف شورای نگهبان رد شده به کمیسیون ارسال و با اعلام وقت قبلی و با حضور نماینده شورای نگهبان، موارد اعتراضی برای اصلاح مورد بحث قرار می‌گیرد، در صورت عدم حضور نماینده شورای نگهبان در موعد اعلام شده، کمیسیون با مفروض کردن نظر شورای نگهبان کار خود را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز ادامه داد: در باب حمایت از قشر زحمتکش و اثرگذار اساتید دانشگاه، مصوبه همسان سازی داشته ایم که شورای نگهبان مطرح کرده است همسان سازی با چه مورد؟ بنابراین باید نوشته می‌شد همسان سازی با حقوق اساتید دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اما اکنون در اصلاح لایحه بودجه کلمه متناسب سازی درج شده که خلاف آیین نامه داخلی است.

وی بیان کرد: همچنین باید جایگاه هیئت علمی در نظر گرفته شود، اینکه استاد تمام و استادیار مالیات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت کنند، باعث می‌شود رشد علمی کشور متوقف شده و به افراد متخصص توجه نشود، در حالی که باید بین افراد متخصص و غیرمتخصص تفاوت قائل شد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: نظر ما در کمیسیون همسان سازی بود و رأی برای متناسب سازی هیئت علمی دانشگاه‌ها نداشتیم، بلکه فقط در زمینه بازنشستگان لشکری و کشوری که همسان سازی آن‌ها در امسال انجام شد، از کلمه متناسب سازی استفاده کردیم.

وی بیان کرد: همچنین در بند (و) تبصره ۲ مقرر شد درآمد و هزینه‌ها مشخص شود، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری سهام کسب درآمد می‌شود که ۸۹ هزار میلیارد تومان آن برای رد بدهی دولت به تامین اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود و ۴۱ هزار میلیارد دیگر آن برای باقی موارد در نظر گرفته می‌شود.

در نهایت امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، تذکر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را وارد دانست و آن را به رأی گذاشت، از این رو کلمه "همسان سازی" با ۱۳۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع، جایگزین کلمه "متناسب سازی" شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس شورای نگهبان شورای نگهبان متناسب سازی همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم