Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قطع عضو سه نفر، دو مورد قطع دست و یک مورد قطع انگشتان و پارگی چشم پسر بچه‌ی ۹ ساله بر اثر استفاده از مواد محترقه و حوادث چهارشنبه سوری از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا بیست و ششم اسفند ماه، خبر داد.

فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصدوم شدن ۴۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری از ابتدای اسفند ماه  گفت: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری نسبت به زمان مشابه سال گذشته دو برابر شده است، متاسفانه صبح امروز، بیست و ششم اسفند ماه، پسربچه ۹ ساله‌ای به دلیل استفاده از مواد محترقه دچار پارگی چشم شده و هم اکنون تحت جراحی در اتاق عمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۹ نفر از مصدومان این حوادث در بیمارستان‌های استان بستری هستند، در حالیکه تعداد بستری‌ها در مدت مشابه سال گذشته، سه نفر بود، ضمن اینکه این حوادث، امسال یک فوتی نیز برجا گذاشته‌ است.

وی، آسیب‌های چشمی را از عمده آسیب‌های استفاده از مواد خطرناک محترقه در چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال عنوان کرده و خاطرنشان کرد: چشم برخی افراد دچار جراحت شده و چشمان تعدادی هم تخلیه و یا جراحی می‌شود. 

رحمانی با اشاره به مصدومیت‌ها بر اثر انفجار مواد محترقه، اظهار کرد: روز جمعه بر اثر انفجار مواد محترقه سه نفر دچار مصدوم شدن شدید از ناحیه شکم و قطع دست شدند؛ سوختگی‌ها بسته به اینکه کل بدن یا قسمتی از دچار سوختگی شود، درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۷۰ درصد از مصدومان را کودکان و نوجوانان شش الی ۱۸ ساله تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: خانواده‌ها باید مراقب کودکان و نوجوانانشان باشند و اجازه ندهند هیجان‌ها و شادی‌های زودگذر منجر به صدمه و یک عمر پشیمانی شود.

وی متذکر شد: متاسفانه خانواده‌ها و کسانی ترقه خریده و استفاده از آن را تکرار می‌کنند که تجربه‌ی سوختگی و بستری را دارند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ترقه استاندارد نداریم و باید دور و بر تمامی مواد محترقه را خط بکشید به خصوص مواد محترقه‌ی دست ساز؛ خانواده‌ها ار بچه‌ها مراقبت کنند تا چهارشنبه‌سوری و تعطیلات عید را سالم سپری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حادثه مواد محترقه ترقه اورژانس چهارشنبه سوري استفاده از مواد چهارشنبه سوری مواد محترقه اسفند ماه بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

کد خبر 6094845

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • وضعیت دلخراش شجاع خلیل‌زاده بعد از ضربه مهرداد محمدی + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • تصویر دلخراش از جراحت شجاع (عکس)
  • ستاره پی‌اس‌جی در خطر از دست دادن یورو 2024
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد