Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جمع خبرنگاران از ثبت ۴۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: این آمار در استان با تهران برابری می‌کند و مخاطرات استان قزوین به علت نزدیکی به پایتخت و پر تردد بودن زیاد است.

نامدار درباره محدودیت‌های اعمال شده در سگزآباد برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونای انگلیسی افزود: در این شهر همان محدودیت‌هایی که در روستای حسین آباد آبیک اجرا شد، اعمال می‌شود تا اتفاق حادی در منطقه و استان نیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مسن بودن جمعیت سنی و زیاد بودن تراکم جمعیت در استان باعث عامل انتقال کرونا است.

نامدار افزود: اولویت واکسیناسیون با افرادی است که بیش از ۶۵ سال سن دارند، اما در مراحل بعدی واکسیناسیون سهیمه‌ای هم برای قشر خبر نگار در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا زمانی که تمام دنیا واکسینه نشود محیط امن نخواهد بود.

نامدار افزود: ایران و کوبا در حال ساخت واکسن مشترک هستند و این واکسن در ایران تولید می‌شود.

او اضافه کرد: شاید نتوان سفر‌ها را لغو کرد، اما می‌توان مخاطرات آن را کم کرد در غیر این صورت اردیبهشت شرایط سختی خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از ضعف در زیر ساخت‌های درمانی و کمبود تجهیزات در این زمینه سخن گفت.

نامدار افزود: بیمارستان ۲۲ بهمن ۱۰۰ سال قدمت دارد که با یک حادثه ممکن است آسیب ببیند.

به گفته او، این بیمارستان به علت فرسودگی حکم تخلیه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی بالغ بر ۱۷ جلسه با استاندار و نمایندگان برگزار شده است تا زیر ساخت‌های درمانی استان بهتر شود.

نامدار افزود: در یک سال گذشته سلامت مادی و معنوی مردم آسیب دیده است که برای جبران آن یک همت جمعی می‌خواهد.

او با بیان اینکه نیروی کاری و زیر ساخت حوزه بهداشت و درمان استان بسیار کم است، گفت: ضریب محرومیت در استان را ۳ و نیم حساب کرده اند که این باعث می‌شود نتوانیم از پزشکان متعهد به خدمت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در دوره کرونا ۶۵ تخت آی سی یو به استان اضافه شد که موفقیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

نامدار افزود: همچنین در این مدت بخشی از مشکل نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان در همین دوره رفع شد که ره آورد خوبی برای استان بود.

نامدار در ادامه از راه اندازی سی‌تی اسکن بیمارستان امیر المومنین خبر داد و گفت: برای بهره برداری از آن منتظر تاییدیه سازمان انرژی هسته‌ای هستیم.

او افزود: بیمارستان رحیمیان در دوره کرونا با توجه به مشکلات و بدهی‌هایی که داشت به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و تمام ظرفیت آن به کار گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به هزینه‌های درمان گفت: باید در استان خیریه‌های درمانی تاسیس شود تا از بیمارانی که تمکن مالی ندارند حمایت شود.

رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست گفت: تا کنون ۳ هزار و ۶۹۵ دوز واکسن به استان اختصاص یافته که هزار و ۲۵۰ دوز آن برای کادر درمان تزریق شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین