Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@13:48:42 GMT

نرخ دیه سال آینده اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۳۳۰۷

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

"غلامحسین اسماعیلی" امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اسفند) در چهلمین نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: امیدوارم مردم در سال جدید که آغاز آن با میلاد عالم بشریت است، این سال برای مردم سال گشایش و سال فرج باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضائیه افزود: سالی که بر ما گذشت سالی سخت و توام با صبر و استقامت بود. سالی سخت از نظر وضعیت معیشتی مردم و گرانی‌های افسار گسیخته و تورم بیش از حد و همراه با دغدغه‌های کرونایی، اما در مقابل شاهد جهاد مقدس مدافعان سلامت بودیم.

او بیان کرد: در سال کرونایی و هوشمندسازی قوه قضائیه توانستیم ۴۰ سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند ایجاد کنیم و ۳ میلیون نفر از مردم به جای مراجعه حضوری از سامانه‌های هوشمند ما بهره گرفتند و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۹ با مراجعه به سامانه‌های نوبت دهی قضایی توانستند در وقت و زمان معین به واحد قضایی مراجعه کنند.

اسماعیلی گفت: بیش از یک میلیون گواهی انحصار وراثت و یک میلیون اظهارنظر کارشناسی صادر شد. در سال ۹۹، ۲۵ سرویس مکاتبات آنی در قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید و کاهش ۱۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها را شاهد بودیم.

پرونده ۱۲۰ هزار زندانی بدون اعزام رسیدگی شد

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در سال ۹۹ تمام زندان‌ها به دادرسی الکترونیک مجهز شدند و ۴۰۰ اتاق سیستم الکترونیک دایر شد. با تجهیز حدود ۳ هزار اتاق دادرسی، توانستیم پرونده ۱۲۰ هزار زندانی را بدون اعزام رسیدگی کنیم و ۷۰ درصد اعزام و بدرقه زندانیان کاهش یافت.

اسماعیلی بیان کرد: در دادنامه صادره دادگاه تجدیدنظر استان که منتهی به صدور قطعی حکم شده آقای علیرضا عامری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل وقت منطقه آزاد کیش به جرم اخذ رشوه و تبانی در معاملات دولتی و سوءاستفاده از مقام شغل به یک فقره ۴ و نیم سال حبس و یک فقره ۴ سال حبس و به‌علاوه ۲ سال حبس و نیز یک سال حبس و جزای نقدی، شلاق و انفصال از مشاغل دولتی محکوم شده که البته مجازات اشد قابل اجراست.

او افزود: خانم لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری به جرم پرداخت رشوه، جعل اسناد، اعمال نفوذ و معاونت در تحصیل مال نامشروع به ۳ فقره دو سال حبس و یک فقره یک سال حبس محکوم شده است. در این پرونده متهمان دیگری هم محکومیت یافتند که از بیان جزئیات معذورم و در سایت میزان اعلام می‌شود.

تأیید حکم ۳۱ سال حبس اکبر طبری در دیوان عالی کشور

اسماعیلی گفت: در روز‌های اخیر در دیوان عالی کشور، حکم نهایی قطعی در مورد اکبر طبری صادر شده و محکومیت او در ارتباط با رهبری و سردستگی باند ارتشا، حکم ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و همچنین استرداد اموال تأیید شد.

نرخ دیه سال آینده تعیین شد

سخنگوی دستگاه قضا گفت: برای سال ۱۴۰۰ نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: قوه قضائیه ، سخنگوی قوه قضائیه ، دادرسی الکترونیک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قوه قضائیه سخنگوی قوه قضائیه دادرسی الکترونیک سخنگوی قوه قضائیه نرخ دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه