Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@16:09:16 GMT

نرخ دیه سال آینده مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۳۴۱۵

نرخ دیه سال آینده مشخص شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سخنگوی دستگاه قضا گفت: اولین مسئولیت نظام بانکی کمک به تولیدگران و صنعتگران است.تملک بانک نباید به معنای تعطیلی واحد تولیدی و کارگران باشد.بانک باید همانند مالک قبلی و بهتر از آنها فعالیت و تولید را ادامه دهد.در صورت قصور بانک با آنها برخورد و بازخواست خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال 99، هزار و دو واحد تولیدی با اقدامات قوه قضاییه حیات به آنها برگشت.بالغ بر دو هزار واحد صنعتی در دو سال اخیر و دوره تحول با پیگیری های قوه قضاییه احیا شدند.شاغلین این مجموعه ها نیز عدد بالایی (حدود دهها هزار نفر) است.

جزییات رای محکومیت رییس هیات مدیره و مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش

علیرضا عامری رییس هیات مدیره و مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش به جرم اخذ رشوه، تبانی در انجام معاملات دولتی، سو استفاده از موقعیت و مقام شغلی به یک فقره چهار سال و نیم حبس به علاوه یک فقره دیگر چهار سال حبس، به علاوه دو سال حبس ،به علاوه یک سال حبس، جزای نقدی، شلاق و انفصال موقت از مشاغل دولتی که البته به حکم قانون مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود محکوم شده است .لیلا امیرآبادی وکیل دادگستری به جرم پرداخت رشوه، جعل اسناد، اعمال نفوذ و معاونت در تسهیل مال نامشروع به سه فقره دو سال حبس و یک فقره یک سال حبس محکوم شده است.

ورود دستگاه قضا در بحث گرانی‌های مرغ

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با گرانی‌های اخیر در بازار مرغ بیان کرد: به همه دستگاه‌ها بویژه سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کردیم حاضریم کمک کنیم.در روزهای اخیر و هفته جاری دادستان‌های ما، معاونین دادستان به کمک تعزیرات حکومتی رفتند مواردی از سواستفاده در حوزه توزیع مرغ را کشف و متهمینی را دستگیر کردند، پروند‌ه های آنها در حال رسیدگی است.

نرخ دیه سال آینده مشخص شد

سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: برای سال 1400 نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان 480 میلیون تومان تعیین شد.

محکومیت‌های «اکبر طبری» به تایید دیوان عالی کشور رسیده است

اسماعیلی در ارتباط با پرونده «اکبر طبری» گفت: در پرونده اکبر طبری حکم قطعی صادر شد.محکومیت وی در ارتباط با لیدری و سردستگی باند ارتشاء به 31 سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد فهرست بلندبالای تحصیل شده از سوی دیوان عالی کشور تایید و قطعی شده است.تنها در ارتباط با اتهام پولشویی تردید وجود دارد.سایر محکومیت‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

اقداماتی در ارتباط با اراضی ملی و منابع طبیعی، آزادسازی تصرفات حریم دریاها و تغییر کاربری‌ها

اسماعیلی در ادامه گفت: در واحدهای قضایی در دادسرا و دادگاه‌ها حضور هزار شعبه اختصاصی برای حوزه انفال و منابع طبیعی تعیین کردیم.در سال 99 در این شعب 19 هزار و 755 حکم قضایی صادر شد.در ارتباط با اراضی ملی و منابع طبیعی 24 هزار و 160 هکتار به بیت المال اعاده شد.در حوزه آزاد سازی تصرفات حریم دریاها در شمال و جنوب کشور بستر و حریم رودخانه ها 39 هزار و 185 هکتار از اراضی ساحلی آزاد شد.در ارتباط با تغییر کاربری ها در سال 99 ، نه هزار و 106 حکم صادر شد، 6 هزار و 388 هکتار از اراضی ملی و باغات به وضعیت سابق اعاده شد.بیش از یک میلیون قلع و قمع توسط قوه قضاییه صورت گرفت.

دستاوردهای منطقه‌ای ملی و بین‌المللی دستگاه قضا در سال 99

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: در سال 99 یازده سفر استانی و یک سفر بین المللی انجام دادیم که دستاوردهای منطقه‌ای ملی و بین‌المللی در ابعاد مختلف به همراه داشت.بازدید از صنایع چوب و کاغذ سازی، نساجی مازندران، کارخانه قند یاسوج، ماشین سازی تبریز و ... نمونه هایی از واحدهای صنعتی و تولیدی که در جهت حل مشکلات آنها قدم های موثری برداشته شد.

تجهیز زندان‌های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک

اسماعیلی گفت: در سال 99 تمامی زندان های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شدند؛ 400 اتاق دادرسی الکترونیک در زندان ها دایر شد؛ در برخی زندان ها یک اتاق و در برخی تا چهار اتاق دایر شد.با تجهیز حدود 3هزار اتاق دادرسی توانستیم پرونده 120 هزار زندانی را بدون اعزام رسیدگی کنیم.

حذف بیش از سه میلیون مراجعه حضوری در واحدهای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای چهلمین نشست خبری خود با رسانه‌ها گفت: همکاران ما کرونا را به پیشران هوشمندسازی قوه قضاییه مبدل کردند.توانستیم در یکسال جاری 40 سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند در قوه قضاییه به بهره برداری برسانیم.حذف بیش از سه میلیون مراجعه حضوری در واحدهای قضایی از سامانه ها.دو میلیون و 200 هزار نفر در سال 99 با مراجعه به سامانه های نوبت دهی بدون معطلی نسبت به دریافت خدمات قضایی بهره مند شدند.بیش از یک میلیون گواهی انصار وراثت صادر شد.بیش از یک میلیون درخواست، لایحه و شکواییه در سامانه‌ها به ثبت رسید.یک میلیون اظهار نظر کارشناسی از ناحیه کارشناسان رسمی دادگستری به واحدهای قضایی ارسال شد.25 سرویس استعلام آنی و مکاتبات الکترونیکی به بهره‌برداری رسید؛ شاهد کاهش 10 درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در واحدهای قضایی بودیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

پربیننده ترین خبر خوب وزیر درباره مرحله جدید رتبه بندی فرهنگیان پرداخت حق‌التدریس معلمان به طور کامل پیام تبریک عید نوروز ۱۴۰۰ جزییات اجرای محدودیت تردد شبانه در نوروز۱۴۰۰ اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ دیه برجام سخنگوی دستگاه قضا واحدهای قضایی دستگاه قضا قوه قضاییه یک میلیون زندان ها صادر شد سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند

با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

tags # محمد باقر قالیباف ، مجلس شورای اسلامی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده