Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:23:10 GMT

تامین ۱۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور با مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۳۴۸۱

تامین ۱۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور با مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسین مدنی تاکید کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا شده در مناطق محروم و روستایی علاوه بر ایجاد شغل برای ۳۰۰ هزار متقاضی اشتغال، باعث تولید محصولات قابل توجه و فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله پرورش دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان، محصولات گلخانه‌ای، قارچ، زنبور عسل، تولید پوشاک و بافت فرش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در رسته پرورش دام سبک و سنگین باعث تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده که ۱۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۶۳ هزار تن شیر از این مقدار به عملکرد سال ۹۹ اختصاص دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: تولید این مقدار گوشت معادل ۱۸ درصد نیاز کشور است و از خروج ۱۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.

وی در تشریح دیگر محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۴ هزار و ۳۷۲ تن گوشت سفید از مشاغل خرد و خانگی در عرصه پرورش طیور حاصل شده است. در همین مدت، ۳ هزار و ۷۱۷ تن گوشت سفید آبزیان نیز به وسیله کارآفرینان بنیاد برکت تولید و به بازار عرضه شده است.

مدنی با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی برکت در حوزه کشاورزی اظهار داشت: راه‌اندازی این تعداد طرح، تولید ۳ هزار و ۱۶۵ تن محصولات گلخانه‌ای و و پرورش ۳ هزار و ۳۷۲ تن قارچ را به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۲ هزار و ۳۰۵ طرح اجتماع‌محور این بنیاد در حوزه پرورش زنبور عسل باعث تولید ۲ هزار و ۶۲۴ تن عسل شده است که یک‌هزار و ۴۸۰ تن آن مربوط به مشاغل راه‌اندازی شده در سال ۹۹ می‌شود.

وی در ادامه، فعالیت گسترده بنیاد برکت در حوزه تولید پوشاک را مورد توجه قرار داد و افزود: اقدام به راه‌اندازی ۶ هزار و ۲۱۴ طرح اشتغال‌زایی در این حوزه کرده‌ایم که موجبات تولید و دوخت ۶ میلیون و ۴۲۷ هزار دست لباس را در پی داشته است. از این تعداد، ۴ میلیون و ۳۴۶ هزار لباس در سال ۹۹ دوخته شده است.

مدنی یادآور شد: کارآفرینان بنیاد برکت تا به امروز موفق به بافتن ۶۲ هزار و ۳۸۸ مترمربع فرش شده‌اند که ۳۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع آن مربوط به امسال می‌شود. بنیاد تاکنون ۲ هزار و ۹۰۷ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در رسته فرش دستباف راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی بنیاد علاوه بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان مناطق محروم و روستایی کشور، باعث تولید محصولات مختلف در جهت تأمین امنیت غذایی، قطع واردات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه اقتصاد و رونق صادرات شده است.

کد خبر 5170934 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت گوشت قرمز شهرداری تهران نوروز شورای شهر تهران متروی تهران وزارت آموزش و پرورش مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا قوه قضاییه سازمان میادین میوه و تره بار تذکر به شهردار تهران محسن هاشمی حوادث چهارشنبه سوری طرح اشتغال زایی اجتماع محور باعث تولید بنیاد برکت راه اندازی ۲ هزار تن گوشت هزار تن سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 750629

دیگر خبرها

  • مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز
  • چگونگی نظارت بر کیفیت محصولات غذایی تولیدی در کارگاه‌ها و مشاغل خانگی
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول