Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:18:27 GMT

افتتاح ۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۴هزار میلیارد تومانی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۳۶۴۷

افتتاح ۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۴هزار میلیارد تومانی

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین اختتامیه «پویش الف ب ایران در سال ۹۹» که همزمان با بهره‌برداری از ۶ طرح در ۴ استان تهران، مازندران، گیلان و قزوین با اعتبار ۱۴ هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان برگزار شد، گفت: وعده ما افتتاح حدود ۲۰۰ طرح به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری بود درحالی‌که توانستیم ۳۰۷ پروژه را به ارزش سرمایه ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه: در میان این طرح، افتتاح یا بهره‌برداری ۱۴ سد مخزنی، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۵۵۴ هزار کیلومتر شبکه زهکشی و ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب به چشم می‌خورد. این در حالی است که توانستیم به ۱۶۵۰ روستا آبرسانی پایدار داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، ۹ نیروگاه جدید، ۵ پروژه بازتوانی نیروگاهی، ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک و ۲۰ نیروگاه تجدیدپذیر نیز به بهره‌برداری رسید که در مجموع این بهره‌برداری ۲۳۳۵ مگاوات به ظرفیت کل برق کشور اضافه شد.

اردکانیان با اشاره به اینکه توانستیم ۲۸۸ روستای باقی‌مانده را برق‌رسانی کنیم، گفت: آنچه بیش از افتتاح و بهره‌برداری این طرح‌ها اهمیت داشت، طرح‌های سازوکاری بود چرا که موجب می‌شود ساختار کلی اصلاح شده و این روند اصلاحی کارشناسانه در دوره‌های بعد نیز به کار گرفته شود. در نتیجه اجرای این طرح‌های سازوکاری، شاهد افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه تمام شده، افزایش سرعت اتمام پروژه‌ها و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم بوده‌ایم.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرح‌هایی نظیر گردشگری آب، برق و آب امید، یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و اصلاح ساختار صنعت آب کشور که بر اساس حوزه‌های آبی انجام شد، از جمله اقداماتی است که ثمره بلندمدت دارد، توضیح داد: امروز نیز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت تولید ۱۵۰ مگاوات، تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه‌خانه طرح مسکن مهر صومعه‌سرا، تصفیه‌خانه استان قزوین و تست و آب‌اندازی تصفیه‌خانه فیروزبهرام استان تهران نهایی می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: خوشبختانه آنچه موجب موفقیت و تکمیل طرح‌های حوزه صنعت آب و برق شد، تأمین ۷۰ درصد سرمایه مورد نیاز این طرح‌ها از محل سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی بود.

کد خبر 5170905 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو صنعت آب و برق سرمایه گذاری قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت قیمت مرغ بورس تهران غصه بزرگ قیمت طلا محمد اسلامی بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت یورو سفرهای نوروزی مصرف برق مرکز مدیریت راه های کشور بهره برداری تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این دانش آموزان دانش آموزان در قالب یک تور علمی، از تصفیه خانه آب شهر ارومیه بازدید و با روند و مراحل تصفیه آب شرب آشنا شدند.   این بازدید در راستای فعالیت‌های آموزشی و با هدف آشنایی دانش آموزان از تأسیسات و فرآیند تصفیه آب انجام شد.   در این بازدید کارشناسان تصفیه خانه آب ارومیه چگونگی روند تصفیه آب مصرفی را برای دانش آموزان شرح دادند.

دیگر خبرها

  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود