Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: هر لحظه که یکی از هموطنانمان جان خود را به خاطر ویروس منحوس کرونا از دست می دهد، حتما در یک جا از این سرزمین گسترده مورد یا مواردی از دستورالعمل های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت نشده، یا در جمعی خصوصی یا در محفلی و یا در رویدادی که نمی بایست برگزار شود، موجب شده تا دست آخر دستگاه علائم حیاتی بخاطر عدم رعایت بسیاری از موارد و سهل انگاری ها، خط ممتد و پایان زندگی هموطنی را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه طی روزهای اخیر جشنواره ای با عنوان اولین جشنواره بین المللی «نی انبان» از بیستم تا بیست و دوم اسفند ماه در جزیره کیش به صورت حضوری و با حضور ۱۴ گروه داخلی و خارجی برگزار شد که ویدیوها و عکس های منتشر شده از این رویداد موسیقایی نشان از ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دارد. 

این در حالی است که شیوع ویروس مرگبار کرونا تمام دنیا را درنوردیده و مهمترین رویداد های هنری جهان ازجمله «اسکار»، «گلدن گلوب»، «گِرَمی»، «کن» «برلین» و بسیاری دیگر از جشنواره های مهم جهان و نیز مهم ترین رویدادهای داخلی نظیر «جشنواره موسیقی فجر» به خاطر پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شده اند.

متاسفانه اما انگار در منطقه آزاد کیش همه چیز حتی ویروس کرونا آزاد است و آقای «خسرو نشان» معاون گردشگری این منطقه در مراسم اختتامیه جشنواره نی انبان که  در مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس برگزارشد این جشنواره را گامی موفق برای استمرار فعالیت های هنری برشمرد و آن را ترویج فرهنگ موسیقیایی جنوب کشور، پاسداشت میراث فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد نشاط در فضای شهری و از دستاوردهای ارزشمند نخستین جشنواره نی انبان کیش عنوان کرد! در همین خصوص خبرنگار فارس در تلاش برای برقراری ارتباط به جهت شفاف سازی با این مقام مسول با پیام ها و تماس های مکرر بی جواب، ناکام ماند.

جزیره کیش در استان هرمزگان، جنوب ایران، به مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه ۹۹ (۱۰ تا ۱۲ مارس ۲۰۲۱) میزبان نخستین جشنواره بین المللی نی انبان بود. چهارده گروه موسیقی از ایران، فرانسه، مجارستان، کرواسی و ترکیه در نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش، حضور یافته و برای مخاطبین حاضر در محل برگزاری این فستیوال اجراهای خود را روی صحنه بردند.

جشنواره بین المللی نی انبان کیش نخستین جشنواره موسیقی بین المللی بود که در زمان شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

این رویداد هنری در حالی برگزار شد که علاوه بر ممنوعیت و محدودیت های شدید اجراهای صحنه ای برای هنرمندان داخلی، میزبان چندین گروه از کشورهای اروپایی بود مادامیکه بنابر دستور ستاد ملی کرونا، ورود اتباع ۳۲ کشور که علائم شیوع گونه جهش یافته کرونای انگلیسی در آن ها تایید شده، به کشور ممنوع شده است و حتی در شرایطی که اتباع خارجی که جزء این فهرست نباشند باید اثبات کنند که طی دو هفته منتهی به ورود به کشورمان، به هیچ کدام از این ۳۲ کشور هم سفر نکرده باشند. حال با وجود تمام این موارد، مشکلات و خطراتی که همه به حد کفایت در مورد آن مطلع هستیم، برگزاری جشنواره ای موسیقایی به صورت حضوری با شرکت هنرمندان داخلی و خارجی قطعا ضرورتی نداشته است.

در همین خصوص با دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت گفتگویی ترتیب دادیم تا از چگونگی برگزاری این کنسرت در این شرایط بخصوص جویا شویم.

رئیسی ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری این جشنواره قویا برگزاری آن در این شرایط بحرانی را تقبیح کرد و گفت: وزارت بهداشت هیچ گونه مجوزی برای برگزاری این رویداد موسیقایی صادر نکرده است. ما به هیچ عنوان برای اینچنین رویدادهایی که در این شرایط اولویتی ندارند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا شوند مجوز صادر نمی کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت به دلیل حساسیت بالای شرایط کنونی حتی مجوز برگزاری نمایشگاههای بهاره و عیدانه را که در آن کالای اساسی و مورد نیاز مردم هر ساله به صورت منظم و در روزهای منتهی به پایان سال در قالب نمایشگاههایی در سراسر کشور برپا می شد را صادر نکرده و امسال نمایشگاه بهاره نخواهیم داشت بعد آیا در اینچنین شرایطی برای برگزاری جشنواره موسیقی مجوز صادر می کند؟

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع یا نشست و برنامه با ظرفیت بالای ۵۰ نفر، اظهار داشت: بنابر دستورالعمل وزارت بهداشت برگزاری هرگونه نشست یا رویداد در سالن های سرپوشیده بالای بیست الی سی نفر ممنوع و در فضاهای سرباز نیز برگزاری رویداد بالای ۵۰ نفر ممنوع بوده و هیچ گونه مجوزی برای برگزاری این گونه رویدادها حتی اگر تمام دستورالعمل ها را هم رعایت کنند، صادر نخواهد شد.

رئیسی در مورد حضور هنرمندان خارجی از کشورهایی چون  فرانسه، مجارستان، کرواسی و ترکیه در این جشنواره نیز واکنش نشان داد و گفت: بنابر دستور اکید وزارت بهداشت، ورود اتباع ۳۲ کشور بخاطر پیشگیری از شیوع گونه جهش یافته ویروس انگلیسی کرونا به کشور ممنوع است و قرار نبوده کسی از این کشورها یا حتی اگر به این کشورها سفر کرده به خاطر اینچنین رویدادهایی در این شرایط وارد کشور شود.

وی ضمن واکنش نسبت به برگزاری جشنواره بین المللی نی انبان در منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: برگزاری این جشنواره به هیچ عنوان با شرایط مذکور قابل توجیه نیست و همین مساله را در جلسه امروز مطرح و پیگیری خواهیم کرد. 

معاون وزیر بهداشت در مورد اینکه منطقه آزاد کیش نه مجوز از وزارت بهداشت برای برگزاری دریافت کرده و نه از دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد و همچون چند کنسرت ماههای گذشته که آن نیز با انتقادات گسترده ای همراه بود و باعث کشاندن بسیاری از مردم و گردشگران از شهرهای مختلف کشور به جزیره کیش شده، عنوان کرد: متاسفانه این شرایط و این اقدامات به هیچ عنوان قابل قبول نیست و منطقه آزاد کیش، به منزله مستقل بودن این منطقه نیست، همچنانی که کیش جزئی از این کشور است باید مطابق قوانین وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا به قوانین تمکین کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره نی انبان کیش علیرضا رئیسی جشنواره بین المللی نی انبان معاون وزیر بهداشت جشنواره موسیقی نخستین جشنواره منطقه آزاد کیش برای برگزاری وزارت بهداشت ویروس کرونا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در متن حکم خود عنوان داشته است: با توجه به اینکه کشور در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت‌های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رئیس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال ۱۴۰۳» در وزارت بهداشت منصوب می‌شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذی ربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

کد خبر 6096906 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد