Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@12:11:20 GMT

کره شمالی به درخواست آمریکا پاسخ نداد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۳۸۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

جن ساکی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پیشنهادهایی به کره شمالی داده شده بوده است اما آنها پاسخ نداده‌اند، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما به دقت به پیشنهادها از جمله از طریق رایزنی سه جانبه گوش می‌دهیم. کاهش تنش از طریق دیپلماسی اولویت ما است اما هنوز از کره شمالی پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید یادآور شد: در بیش از یکسال گذشته، گفت‌وگوی فعالی با کره شمالی نداشته‌ایم.

ساکی اظهار کرد: ما کانال‌هایی را داریم همانگونه که همیشه داشتیم. ما همچنین رایزنی‌هایی با تعدادی از مقامات دولت سابق داریم که در موضوع سیاست کره شمالی دخالت داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما با متحدان ژاپنی و کره جنوبی رایزنی‌هایی داریم و خواهیم داشت تا رویکردهای جدیدی را بیابیم.

وزیران خارجه و دفاع آمریکا برای دیدار با مقامات توکیو و سئول به ژاپن و کره جنوبی سفر کرده‌اند.

دولت ترامپ هم با وجود اینکه چند عکس یادگاری با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گرفت، نتوانست به هدف اصلی یعنی عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جن ساکی کره شمالی آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور