Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست علنی امروز -سه‌شنبه- در جمع خبرنگاران گفت: نشست غیرعلنی امروز مجلس برای جمع‌بندی و ارزیابی اقدامات و عملکرد ۹ ماهه مجلس یازدهم بود و رییس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره اظهارنظرهایی کردند و موضوعاتی درباره مسکن، اشتغال، تأثیرگذاری در بودجه، تأثیرگذاری در ساختار و شفافیت بودجه و ابعادی که باید مقدمه‌ای برای آینده باشد، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از همکاران هزینه‌های نمایندگان و همچنین مسائل مربوط به حقوق آنها را در نامه‌ای منتشر کرده است. بخشی از این گزارش درست است زیرا دفاتری که نمایندگان در سراسر کشور دارند بعضاً برای بررسی چند حوزه انتخابیه است و مانند همه دستگاه‌های اجرایی این هزینه‌ها جهت مصارف دفاتر هزینه می‌شود اما حقوق نمایندگان حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است.

فرهنگی یادآور شد: هیچ کدام از نمایندگان از هزینه دفاتر برای مصارف شخصی استفاده نمی‌کنند، موضوعاتی مانند مسکن و خودروی نمایندگان نیز در این نامه عنوان شده که قبلاً در ارتباط با آنها توضیح داده شده است. همه نمایندگان هزینه مسکن را دریافت نکرده‌اند، همه نمایندگان نیز خودرو را تحویل نگرفته‌اند و نمایندگانی که نیاز داشتند برای اسکان در یک مسکن، هزینه‌ای در اختیارشان قرار داده شد.

وی گفت: با توجه به فضایی که در ارتباط با خودروهای نمایندگان به وجود آمد، مقرر شد که خودرو در مالکیت مجلس بماند و نمایندگان به صورت امانی این خودروها را در اختیار داشته باشند.

فرهنگی ادامه داد: مجلس از هرگونه شفافیتی استقبال می‌کند اما این شفافیت باید دقیق و منطبق بر واقعیات باشد. رویه مجلس شورای اسلامی درباره دفاتر نمایندگان مانند دستگاه‌های اجرایی در کشور است، مدیران کل در شهرستان‌ها برای هزینه ساختمان، خودرو و کارمندان خود مبالغی را دریافت می کنند.

نماینده مردم تبریز افزود: نمایندگان مجلس هم در همه شهرستان‌های کشور مشغول فعالیت هستند و گاهی برخی از وکلای ملت چندین شهرستان را نمایندگی می‌کنند و طبیعی است که رویه واحدی برای همه آنها اجرا نمی‌شود.

سخنگوی هیئت ریسه مجلس تصریح کرد: از ادوار گذشته مجلس هزینه دفاتر و کارمندان دفاتر نمایندگان را در حساب جداگانه ای غیر از کارت دریافت حقوق، در اختیار نمایندگان قرار می‌داد و آنها این مبلغ را صرف هزینه دیگری نمی کنند.

وی با اشاره به موضوع حق مسکن نمایندگان نیز اظهار کرد: این موضوع در ابتدای دوره یازدهم به طور شفاف برای افکار عمومی توضیح داده شد، همه نمایندگان از این حق مسکن استفاده نکردند و تنها وکلایی که در تهران منزلی برای اسکان نداشتند، حق مسکن را دریافت کردند.

فرهنگی بیان کرد: بعد از شفافیت یک موضوع، نباید ابهامی را در اذهان عمومی بوجود آورد؛ بنابراین مبالغی براساس تعداد دفاتر نمایندگان در چند شهرستان در یک کارتی غیر از حقوق آنها واریز می‌شود که باید تنها برای مصارف دفاتر و کارمندان هزینه شود.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس یازدهم یادآور شد: امروز در ادامه جلسه علنی، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اعاده شده از شورای نگهبان در دستورکار قرار گرفت، ما هر ساله شاهد صحنه‌های نامناسب در ایام انتخابات بودیم لذا به اصلاح قانون ورود کردیم، در برخی موارد شورای نگهبان نظر مجلس را حذف یا تصریح کرد زیرا اذعان دارد که مجلس به اختیارات شورای نگهبان ورود پیدا کرده در حالی که این موضوعات مبنای نظر و یا احراز صلاحیت شورا نیست، کاندیداها در ثبت‌نام باید چارچوب‌های حداقلی مدیریتی و شرایط سنی را دارا باشند تا شاهد ناهنجاری های سال‌های گذشته نباشیم. در واقع نظر مجلس متمرکز بر ثبت‌نام کاندیداها بود و به اختیارات شورای نگهبان ورود پیدا نکرد.

فرهنگی گفت: با توجه به نظر نهایی شورای نگهبان درباره نظر مجلس درباره اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۰ عصر امروز یا فردا جلسه خواهیم داشت البته هنوز این موضوع نهایی نشده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تبریز شورای نگهبان مجلس یازدهم محمدحسین فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبریز شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی تبریز شورای نگهبان مجلس یازدهم محمدحسین فرهنگی اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهادها و همچنین آراء شوراها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل